  • 11. Data: 2014-01-30 12:40:46
    Temat: Re: Elektrośmieci
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-01-30 12:12, hikikomorisan wrote:
    > To nic nie zmieni.
    >
    > Ubytek mozgu zwieksza sie wraz z dojsciem do kolejnych szczebli wladzy.

    Ale ja się odnoszę do urzędników gminnych co to wymyślają sortowanie na
    7 i więcej frakcji albo inne mycie śmieci.

    IMHO nie świadczy to o "używaniu mózgu".

    > Nawet logicznie myslacy czlowiek, inteligentny po dostaniu sie w
    > kleszcze ustawodawstwa, gierek i rozgrywek politycznych oraz dorwaniu do
    > kasy i tego jak sie ja robi przestaje myslec o tych, co go wybrali.
    > PRzestaje im ulatwiac czy upraszczac, choc nie zaprzestaje obietnic. Wie
    > doskonale - a przyklad idzie z gory - ze same obietnice sa
    > wystarczajace, a to na jakim stolku siedzi zalezy od ilosci obietnic
    > oraz tego z ktorej strony zawieje wiatr na politycznych wysokich
    > stolkach. Chocby nie wiadomo jak sie staral, straci stolek gdy zmieni
    > sie uklad polityczny.

    Dramatyzujesz.

    Będę się upierał, że codziennych spraw nie załatwia się na ogół u
    burmistrza. Natomiast urzędnikiem, który Cię obsługuje zawsze można
    potrząsnąć albo robiąc mu zjebkę, albo składając kwit na który urzędnik
    musi odpowiedzieć pisemnie.

    I wtedy okazuje , że sprawy nierozwiązywalne w cudowny sposób dają się
    rozwiązać (prawie) od ręki.

    Zresztą tak BTW poziom urzędników samorządowych mocno się ucywilizował,
    przynajmniej u nas.

    Piotrek

  • 12. Data: 2014-01-30 12:54:47
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-30 09:34, januszek pisze:
    > Zapytaj co konkretnie rozumieją przez "kompletne".
    Dawno temu, jak byłem w wojsku robiony wymianę sprzętu na nowszy
    (produkcja 1958 na 1967, a działo się to w 1986). Podczas
    inwentaryzacji, gdy brakowało np, kombinerek, to wybijano nit łączący
    dwie połówki w innej parze i uzyskiwano w ten sposób 2 pary kombinerek
    kategorii III, czyli kompletne, ale niezdatne do użytku ;-)
    Dlatego nie będę pytał, a ewentualną pralkę wywiozę sobie samodzielnie
    na złom 90 kg = 45 zł
    Jacek

  • 13. Data: 2014-01-30 16:00:48
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-30 12:54, Jacek pisze:

    > Dlatego nie będę pytał, a ewentualną pralkę wywiozę sobie samodzielnie
    > na złom 90 kg = 45 zł
    > Jacek

    Wyjmij betonowa plyte ze srodka ;P

    --
    jarek

  • 14. Data: 2014-01-30 16:46:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2014 12:54:47 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > na złom 90 kg = 45 zł
    90kg? Taka ciężka?

  • 15. Data: 2014-01-30 19:26:58
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-30 16:46, Kris pisze:

    > 90kg? Taka ciężka?
    Wiatka "Sdiełano w CCCP".
    Musi swoje ważyć i nie ma w środku betonu tylko żeliwny odlew.
    Jacek

  • 16. Data: 2014-01-31 11:55:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-01-30 12:40, Piotrek pisze:
    > Ale ja się odnoszę do urzędników gminnych co to wymyślają sortowanie na
    > 7 i więcej frakcji albo inne mycie śmieci.
    > IMHO nie świadczy to o "używaniu mózgu".
    Świadczy, świadczy. Firma szwagra ma zarobić, nie narobiwszy się, czyli
    mieszkańcy mają posegregować wszystko co da się sprzedać. A jak nie to
    się zarobi na wyższych opłatach od niepokornych.

    Maciek

  • 17. Data: 2014-01-31 14:17:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-01-31 11:55, Maciek wrote:
    > Świadczy, świadczy. Firma szwagra ma zarobić, nie narobiwszy się, czyli
    > mieszkańcy mają posegregować wszystko co da się sprzedać. A jak nie to
    > się zarobi na wyższych opłatach od niepokornych.

    Tego typu debilne wymagania wynikają albo z regulaminów uchwalanych
    przez rady gminy, albo są jedynie konsekwencją warunków przetargu na
    wywóz odpadów.

    Jeśli 2) to należy olać jako nie mające podstaw prawnych.

    Jeśli 1) to zawsze można zaskarżyć uchwałę rady gminy (co już na etapie
    wezwania do usunięcia naruszenia interesu prawnego/uprawnienia może
    spowodować ogarnięcie się urzędników).

    Ale oczywiście łatwiej jest ponarzekać ;-)

    Piotrek

  • 18. Data: 2014-02-01 00:29:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jan 2014, Jacek wrote:

    > Wiatka "Sdiełano w CCCP".

    Co dowodzi że mechanizmy rynkowe działały również w CCCP (tylko
    rynek nieco odmiennie działał). Objaśniam: fabryki były rozliczane
    od "produkcji" liczonej w tonach.
    Chętni mogą próbować dorwać jakichś dziadków informatyków
    i spytać ile ważył komputer "Mińsk" :)

    > Musi swoje ważyć

    Dobrze prawi ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2014-02-01 13:14:17
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Co dowodzi że mechanizmy rynkowe działały również w CCCP (tylko
    > rynek nieco odmiennie działał). Objaśniam: fabryki były rozliczane
    > od "produkcji" liczonej w tonach.
    Miało to swoje "zady i walety".
    W tamtym systemie raczej starano się nie psuć materiału i nie do
    pomyślenia było produkowanie czegoś takiego, jak współczesna bazarowa
    chińszczyzna. No i trzymano się pewnych norm, jak np. DIN 45500 (patrz -
    do dziś pamiętam). Teraz panuje taki bełkot marketingowy, że gdyby
    cokolwiek z tego było prawdą, to kilogramem nowego-lepszego proszku
    dałoby się wyprać ciuchy załogi z kilku kopalń. Co gorsza, ten bełkot
    jest wszędzie, a najgorsze, że w polityce. Może ja jestem starej daty,
    ale nowy "ład" nie bardzo mi się podoba.
    Jacek

  • 20. Data: 2014-02-01 13:30:51
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 01.02.2014 13:14, Jacek wrote:
> [...]
    > jest wszędzie, a najgorsze, że w polityce. Może ja jestem starej daty,
    > ale nowy "ład" nie bardzo mi się podoba.

    Najwyrazniej potzebujesz nowego smartfona i nowy telewizor. Bez tego ani
    rusz... ;D

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l