  • 1. Data: 2019-06-18 13:21:43
    Temat: Egzekucja z udzialów w spólce
    Od: ń <...@...n>

    Spółka kapitałowa jest mi winna kasę.
    Jedyne co z braku innego majątku udało mi się uzyskać to zajęcie akcji należących do
    tej spółki jako komplementariusza w innej
    spółce.
    BTW przypadkowo wierzytelność równała się wartości nominalnej akcji, stanowiących 6%
    kapitału (pozostałe 94% kapitału akcyjnego
    należą do kogo innego).
    Czy z takiego na naszą jako wierzyciela rzecz zajęcia można zrobić coś innego niż
    kapelusik?
    Obroty i kapitały milionowe, ale generalnie jazda na stracie i pełen asortyment
    środków unikania egzekucji.

  • 2. Data: 2019-06-18 13:40:20
    Temat: Re: Egzekucja z udzialów w spólce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >Spółka kapitałowa jest mi winna kasę.
    >Jedyne co z braku innego majątku udało mi się uzyskać to zajęcie
    >akcji należących do tej spółki jako komplementariusza w innej
    spółce.

    komandytowej czy akcyjnej ?

> [...]
    >coś innego niż kapelusik?
    >Obroty i kapitały milionowe, ale generalnie jazda na stracie i pełen

    Po zajeciu udzialow komornik jest uprawniony do przejecia wyplat
    (dywidend) na te udzialy, ale z tego co piszesz - dlugo tych wyplat
    nie bedzie.
    A ze prawa glosu nie przejmuje, to nawet nie moze uchwalic, zeby
    spolka cos wyplacila.
    Trzeba by czytac umowe tej spolki - moze jednak jest jakas wyplata
    przewidziana.

    Moze tez udzialy sprzedac.
    Tylko "Komplementariusz - wspólnik w spółce komandytowej lub
    komandytowo-akcyjnej, który za zobowiązania spółki odpowiada bez
    ograniczenia całym swoim majątkiem"
    gdzie sie znajdzie taki glupi :-)

    Czyzbys mogl wpuscic komornika w długi ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-06-18 14:41:19
    Od: ń <...@...n>

    Trzeba by je najpierw wycenić, do tego potrzebny byłby biegły za wynagrodzeniem
    przewyższającym wysokość roszczenia.
    W sumie ciekawe jest takie zdanie w umowie spółki kom.-akc., cyt.:
    "Jan Kowalski działający w imieniu i na rzecz ABC sp. z o.o. z siedzibą w X
    oświadcza, że przyjmuje w Spółce pozycję
    komplementariusza i będzie ponosił pełną odpowiedzialność za zobowiązania Spółki".
    Polska język trudna język, na chłopski rozum to Jan Kowalski miałby ponosić
    odpowiedzialność.
    Zobowiązania sp. kom.-akc. są milionowe.
    Akcje o których mowa (zajęte) są imienne, a pozostałe na okaziciela.
    Zbycie akcji wymaga zgody Walnego.

    -----

  • 4. Data: 2019-06-18 16:40:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >zobowiązania Spółki".
    >Polska język trudna język, na chłopski rozum to Jan Kowalski miałby

    Owszem, tylko tak nie jestem pewien, czy przejmujac te 6% udzialow
    przejmuje tez pozycje komplementariusza.
    Bo moze jednak przejmuje tylko 6% udzialu w zyskach, a wywlaszczony
    musi robic dalej ... za darmo ? :-)

    >Zobowiązania sp. kom.-akc. są milionowe.

    To by sugerowalo, ze przejmowac tych udzialow wraz z pozycja
    komplementariusza nie warto ... ale sprawdz aktywa ... moze i warto
    :-)

    >Akcje o których mowa (zajęte) są imienne, a pozostałe na okaziciela.
    >Zbycie akcji wymaga zgody Walnego.

    Nie wiem, czy komornika to dotyczy.
    https://www.eporady24.pl/egzekucja_z_udzialow_w_spol
    ce,pytania,9,36,5862.html

    A jak ta umowa wyglada ? Moze komplementariusz teraz zostanie bez
    pieniedzy za prowadzenie spolki ?

    A wtedy ... zrezygnuje, czy odda dlug ?

    J.

  • 5. Data: 2019-06-18 17:10:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.06.2019 o 13:21, ń pisze:
> [...]
    > innego niż kapelusik?
    > Obroty i kapitały milionowe, ale generalnie jazda na stracie i pełen

    Wartość nominalna akcji ma niewielki związek z ich wartością rynkową.
    Tego również nie egzekwuje się tak, jak pieniędzy z rachunku bankowego.
    Możesz sie z dłużnikiem porozumieć oczywiście i w zamian za zwolnienie z
    długu uzyskać te walory. Możesz próbować się dogadać z właścicielem
    pozostałych 94% udziałów, by dokupić te 6% zwracajac Ci dług. Albo przez
    komornika zająć i sprzedać. Przy czym cena sprzedaży niekoniecznie musi
    być równa nominalnej. Przy egzekucji trzeba będzie to wycenić i sprzedać
    na licytacji.

  • 6. Data: 2019-06-19 11:49:04

    Od nigdy nie składane sprawozdania w żadnej ze sp.
    Znane aktywa kom.-akc. to nieruchomości z których trwa egzekucja kwot większych od
    pi*oko wyceny.

    -----