  • 1. Data: 2013-06-10 06:43:03
    Temat: Omijamy prawo, bo mamy go za dużo
    Od: zgred <z...@e...com>

    http://forsal.pl/artykuly/709770,omijamy_prawo_bo_ma
    my_go_za_duzo.html#

    wybrane:

    - Jeśli mam ochotę na jazdę motocyklem bez kasku lub na prowadzenie
    samochodu bez zapiętych pasów, dlaczego prawo mi tego zabrania?
    Samobójstwo nie jest przestępstwem - pytał Christopher Staughton,
    brytyjski prawnik, sędzia Hight Court of Justice

    Współczesny ustawodawca, podobnie jak producenci tych przedmiotów,
    najwyraźniej uważa, że powinniśmy mieć podobne instrukcje obsługi każdej
    sfery naszego życia. Ich rezultatem jest jednak przede wszystkim zanik
    szacunku do prawa (Janusz Kochanowski)

    Regulujemy to, co świetnie działa - zauważa prof. Marek Chmaj, radca
    prawny i konstytucjonalista. A jeśli przereguluje się przepisy - dodaje
    specjalista - ich stosowanie staje się utrudnione. Przejawem pragmatyzmu
    jest więc ich omijanie, bo społeczeństwo dostosowuje się do zastanych
    warunków

    - Mamy przeregulowane stosunki społeczne i to postępuje. Będziemy więc
    łamać kolejne przepisy niedostosowane do naszych potrzeb. To jest
    tendencja ogólnoeuropejska - podsumowuje prof. Marek Chmaj.

    sir Christopher Staughton radzi pamiętać o słowach prof. Granta
    Gilmore'a z uniwersytetu w Yale, który napisał, że im gorsze
    społeczeństwo, tym więcej praw ustanawia. W piekle nie będzie nic więcej
    oprócz prawa.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 2. Data: 2013-06-10 10:49:24
    Temat: Re: Omijamy prawo, bo mamy go za dużo
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 10.06.2013 06:43, zgred wrote:
    > http://forsal.pl/artykuly/709770,omijamy_prawo_bo_ma
    my_go_za_duzo.html#

    > wybrane:

    Nieznajomosc prawa szkodzi - ale to frazes, banal. Oczywiscie, ze
    szkodzi, ale powoli nie sposob ogarnac wszystkich podstawowych
    przepisow, nie mowiac juz o szczegolowych,

    zwlaszcza, ze przepisy tworzone sa w sposob niejasny, czasem durny, nie
    pomagaja a czesto utrudniaja, a same zapisy sa tworzone jezykiem, ktory
    jest niezrozumialy dla wiekszosci np. polakow.

    do tego dochodzi "dojenie obywateli" z racji "durnych przepisow".

    wiec tendencja jest oczywista - przepisy powstaja (niektore, wiekszosc)
    nie po to by sluzyc jakims celom prospolecznym, ale po to by w koncu
    miec haka na obywatela...

    zen.aspx

  • 3. Data: 2013-06-11 09:51:58
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    zgred wrote:
    > http://forsal.pl/artykuly/709770,omijamy_prawo_bo_ma
    my_go_za_duzo.html#

    Obecne prawo to ŚMIETNIK !!!!!!

    Istnieją obok siebie nawzajem wykluczające się przepisy. Jeden przepis
    mówi, że coś zachodzi kiedy tamto ale inny mówi, że nie zachodzi kiedy
    siamto. I wcale nie wiadomo który jest bardziej szczegółowy.

    Trudno oprzeć sie wrazeniu, że to BAGNO zrobiono celowo, aby panowało
    FAKTYCZNE BEZPRAWIE!

    Żeby rządzący mieli NIEOGRANICZONĄ WŁADZĘ! Sędziowie, urzędnicy,
    posiadacze znacznego kapitału mogą sobie podejmować DOWOLNE decyzje -
    wszystko da się uzasadnić przy odpowiednio głębokim dokopaniu się do
    jakiegoś ZATĘCHŁEGO przepisu!

    W obecnym prawie BRAK UNIWERSALNYCH ZASAD, na których można się OPRZEĆ
    i przewidzieć KONSEKWENCJE poczynań kogokolwiek!

  • 4. Data: 2013-06-11 23:19:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zgred wrote:
> [...]
    > każdej sfery naszego życia. Ich rezultatem jest jednak przede
    > wszystkim zanik szacunku do prawa (Janusz Kochanowski)

    generalnie jest w tym dużo racji...

    nadmiar prawa prowadzi do jego erozji co widać idealnie w RP.

    Posłowie uchwalają do woli kolejne zmiany nawet najbardziej debilne i
    absurdalne, które potem sie olewa, zarówno ze strony obywateli jak i
    instytucji państwowych.

    Chryja sie robi gdy któraś z instytucji postanawia takie debilne czy
    absurdalne prawo z cała surowością zacząć stosować. Wtedy szybko się je
    zmienia.

    Któryś ze znanych prawników napisał, że gdyby w RP zaczęto z całą surowością
    egzekwować każdy obowiązujący paragraf. Prawodawcy musieli by bardzo szybko
    uchylić lub zmienić tysiące paragrafów bo większość obywateli i osób
    prawnych miała by poważne problemy.

    Każdy może podejrzewam przytoczyć setki przepisów których albo sami
    kompletnie nie przestrzegają albo znają osoby które to robią bez żadnych
    konsekwencji.

  • 5. Data: 2013-06-11 23:20:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Yerine Ictimai wrote:
> [...]
    > siamto. I wcale nie wiadomo który jest bardziej szczegółowy.
    >
    > Trudno oprzeć sie wrazeniu, że to BAGNO zrobiono celowo, aby panowało

    to nie jest działanie celowe to jest efekt tego że u nas prawa sie z urzędu
    w wielu sprawach nie przestrzega.

  • 6. Data: 2013-06-11 23:31:51
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 11.06.2013 23:19, Marek Dyjor wrote:

    > Posłowie uchwalają do woli kolejne zmiany nawet najbardziej debilne i
    > absurdalne, które potem sie olewa, zarówno ze strony obywateli jak i
    > instytucji państwowych.

    vide cookies - po ch... komus tak restrykcyjne przepisy... ale
    oczywiscie jest zaslona "unia kazala". A nasi jak te bez mózgowe osły
    zrobili...

    zen.aspx

  • 7. Data: 2013-06-12 11:39:03
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-06-10 06:43, zgred pisze:
> [...]
    > Gilmore'a z uniwersytetu w Yale, który napisał, że im gorsze
    > społeczeństwo, tym więcej praw ustanawia. W piekle nie będzie nic więcej

    Za leczenie delikwenta zapłaci całe społeczeństwo, za rentę dla dzieci
    delikwenta zapłaci całe społeczeństwo, za leczenie psychiatryczne żony
    zapłaci całe społeczeństwo, za paproch w oku motorzysty bez kasku i
    utratę panowania nad maszyną zapłaci całe społeczeństwo.
    Pasy uratowały mi już dwukrotnie życie, więc jestem jak najbardziej za
    ich stosowanie, w samochodzie z poduszkami bez zapiętych pasów śmierć
    gwarantowana od poduszek.Ten Christopher Staughton to trol z zielonego lasu?

  • 8. Data: 2013-06-12 11:44:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-12 11:39, hisjusz pisze:

    > Pasy uratowały mi już dwukrotnie życie, więc jestem jak najbardziej za
    > ich stosowaniem

    Ja też. Czy to jednak powód, by nakazywać tego innym pod groźbą kary?

    Jestem też za piciem napojów przez słomkę. Czy to znaczy, że mam do tego
    zmuszać też Ciebie?

    Czy zniesienie obowiązku jazdy w pasach spowodowałoby, żebyś zaczął
    jeździć bez pasów? Nie? To czemu uważasz, że inni zaczną? Masz ich za
    idiotów? Wszystkich?

    --
    MN

  • 9. Data: 2013-06-12 15:54:02
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 12 czerwca 2013 (11:39:03) napisano:

    > Pasy uratowały mi już dwukrotnie życie, więc jestem jak najbardziej za
    > ich stosowanie, w samochodzie z poduszkami bez zapiętych pasów śmierć
    > gwarantowana od poduszek.Ten Christopher Staughton to trol z zielonego lasu?

    Czapka podczas mrozów uratowała życie tysięcy ludzi.
    Czy jesteś za ustawowym obowiązkiem noszenia czapki w zimie?

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 10. Data: 2013-06-12 16:09:32
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 12.06.2013 15:54, Yakhub wrote:
    > W liście datowanym 12 czerwca 2013 (11:39:03) napisano:

    > Czapka podczas mrozów uratowała życie tysięcy ludzi.
    > Czy jesteś za ustawowym obowiązkiem noszenia czapki w zimie?

    TAK! Ale tylko pod warunkiem, ze jednego producenta!

    ;)

    zen.aspx