    From: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziwny mandat w PKP
    Date: Mon, 30 Aug 2004 11:58:05 +0200

    Użytkownik Gosia Woltmann napisał:
    > Mam kilka pytan dotyczacych sytuacji, ktora ostatnio mnie spotkala podczas
    > podrozy pociagiem.

    Nie przejmuj się ;) Pracownicy PKP to wesołki ;)

    > A zaczelo sie tak: Nie mialam przy sobie zwyklej
    > legitymacji studenckiej, ale miedzynarodowa legitymacje studencka ISIC.

    Zdarza się ...

    > Nie
    > bylam pewna czy PKP taka akceptuje, ale pani w informacji, a potem takze w
    > kasie powiedziala mi, ze owszem mam znizke studencka, musze tylko poza ta
    > legitymacja pokazac tez dowod lub paszport.

    Sprawdzić regulamin przewozów ... jest to sprecyzowane , nie powoływać
    się i nie wierzyć na słowo ... W ichnim regulaminie, w prawie
    przewozowym wszystko jest zapisane ... Zapoznać się ...

    > Tak wiec podrozowalam na bilecie
    > ulgowym, pierwszy konduktor skasowal bilet,i uznal, ze wszystko bylo w
    > porzadku, kolejny zapytal czy studiuje w Polsce czy za granica, jak
    > powiedzialam, ze w Polsce, to kazal doplacic do calego, bo ta legitymacja
    > dziala tylko dla studentow studiujacych za granica.

    W świetle powyższego - nie wiem jak jest ... Bo nie znam zapisów w tej
    kwestii , jako , że przejazdy ulgowe mnie nie dotyczą niestety ;)

    > Taki jest przepis, glupi
    > moim zdaniem, poniewaz zeby wyrobic ISICA trzeba byc studentem studiow
    > dziennych w Polsce!!! Ale pominmy juz sensownosc przepisow, ( ktorych
    > zreszta nie kazdy przedstawiciel PKP zna i wprowadza ludzi w blad)opisze
    > sytuacje z konduktorem, bo dalej tez bylo ciekawie. Otoz oczywiscie do Pana
    > Konduktora nie docieraly moje tlumaczenia, ze mam taki bilet poniewaz

    Dajcie mi konduktora który nie jest odporny na wiedzę, a zapłacę góry
    złota ;)

    > poinformowano mnie ze mam znizke, poza tym stempel poprzedniego konduktora
    > jest dowodem na to, ze go zaakceptowal bez problemu. Powiedzialam, ze nie
    > doplace do calego wiec wypisal mi mandat,

    Nie mandat ... a wystawił wezwanie do dokonania opłaty ...
    Bezpodstawne, po części, bo jednak studentką jesteś i przysługuje ci
    ulga ... Biuro Przejazdów Bezbiletowych w Gnieźnie ... ul. Lecha 10 62
    - 210 Gniezno ...mail : b...@g...com tel 0-61 424 37 54 ... Piszesz
    "odwołanie" anulują karę i naliczają opłatę manipulacyjną ... , którą
    możesz olać ... nie będą jej dochodzić na drodze postępowania sądowego
    ... bo to już byłaby abstrakcja ...

    > ale jak go wypisal, to jest
    > najlepsze. Otoz wypisal go nie na mnie tylko na mojego ojca ( dane wzial z
    > paszportu z miejsca, gdzie wpisuje sie dane osoby bliskiej ) a poza tym nie
    > podbil ani nie podpisal mandatu. Byc moze zrobil to tylko na swojej kopi,

    Złożyć skargę ... że głupi jest i w ogóle po pijaku pracuje ... Jak
    jest buc czepialski napisz skargo-odwołanie, że bilet miałaś ok , że
    legitymację miałaś ok ... on był nawalony jak bela, wypisał wezwanie
    nie na ciebie tylko na ojca ... czyli był naszpadlony tak, że nie
    rozopoznał z kim rozmawia ;>

    > ale na oryginale, ktory ja dostalam nie!! A i jeszcze jedno, zanim poprosil

    A ty podpisywałaś ?

    > o legitymacje, podbil mi najpierw bilet. Prosze o pomoc, zastanawiam sie czy
    > pisac odwolanie, bo nie wiem czy tak wypisany mandat jest w ogole wazny,
    > dokument bez stempla i podpisu,poza tym blednie wypisany??!! Z gory dziekuje

    W odwołaniu : Kopia legitymacji, kopia biletu, kopia wezwania ...
    Jeśli chcesz dorób do tego ideologię jak wyżej opisałem ... i dalej to
    już olej sprawę ... być może wpadną na genialnmy pomysł i wystapią o
    nakaz zapłaty(wobec kogo ???) wniesiesz wtedy zarzuty do nakazu i
    jedyne czym się spór skończy przed sądem to tym, że do przedstawiciela
    PKP sędzia zwracał się będzie jedynie per "Ty głupku" ... Acz myślę ,
    że po owym odwołaniu sprawa się zakończy ...

    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))
    e-mail: http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg
    WWW (co? gdzie? w Przemyślu): http://www.przemysl-przemysl.prv.pl
    Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/