  • 1. Data: 2014-09-19 13:19:41
    Temat: Dziwna sygnalizacja świetlna...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Była tu przed chwilą dyskusja o znakach drogowych, może mi ktoś
    wyjaśnić jaki przepis/wymóg określa taką konfigurację świateł:

    http://83.220.108.211/bins/swiatla.jpg

    dlaczego lewy pas na wprost ml może jechać a prawy musi czekać 15sek
    na zielone?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-09-19 13:34:52
    Temat: Re: Dziwna sygnalizacja świetlna...
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-19 13:19, Marek pisze:
> [...]
    >
    > http://83.220.108.211/bins/swiatla.jpg
    > dlaczego lewy pas na wprost ml może jechać a prawy musi czekać 15sek na

    Bo ktoś tak zorganizował tak tam ruch?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 3. Data: 2014-09-19 13:46:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Sep 2014 13:34:52 +0200, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    > Bo ktoś tak zorganizował tak tam ruch?

    To nie jest odpowidź, ja się pytam o uzasadnienie. Efekt jest taki,
    że lokalni na prawym pasie często przejezdzaja na czerwonym ...

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-09-19 13:51:59
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > dlaczego lewy pas na wprost ml może jechać a prawy musi czekać 15sek na
    > zielone?

    Łódź?
    Po prostu ktoś tak wymyślił i wprowadził w życie. Przepisy i wymogi nie
    muszą wszystkiego w życiu regulować.
    Jest tak na kilku skrzyżowaniach i jest to kompletnie nieżyciowe i
    nieadekwatne do ruchu tam panującego. Ktoś chciał dobrze, ale nie
    przemyślał do końca...

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 5. Data: 2014-09-19 14:18:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-19 13:46, Marek wrote:

    > To nie jest odpowidź, ja się pytam o uzasadnienie. Efekt jest taki, że
    > lokalni na prawym pasie często przejezdzaja na czerwonym ...

    Pewnie po to, że w prawo np piesi też mają zielone, a to wygląda na
    namiastkę strzałki bezkolizyjnej.

    Shrek.

  • 6. Data: 2014-09-19 15:31:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-19 13:46, Marek pisze:

    > To nie jest odpowidź, ja się pytam o uzasadnienie. Efekt jest taki, że
    > lokalni na prawym pasie często przejezdzaja na czerwonym ...

    Jak nie jest, jak jest. Przepisy nie regulują, że ma być 15 sec w takim
    wypadku, albo ma nie być, tak jak zarządca wymyśli tak będzie, a że
    często jest beznadziejnie wymyślone, to już inna kwestia...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2014-09-19 20:38:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Pewnie po to, że w prawo np piesi też mają zielone, a to wygląda na
    > namiastkę strzałki bezkolizyjnej.

    Wróżki trzeba. Może być tor tramwajowy z prawej, jakieś prezejście dla
    pieszych.

  • 8. Data: 2014-09-19 21:13:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-19 20:38, Robert Tomasik wrote:

    > Wróżki trzeba. Może być tor tramwajowy z prawej, jakieś prezejście dla
    > pieszych.

    Dlatego napisałem np. Powodów może być dziesiątki.

    Shrek.

  • 9. Data: 2014-09-19 23:50:37
    Temat: Re: Re: Dziwna sygnalizacja świetlna...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2014, Marek wrote:

    > To nie jest odpowidź, ja się pytam o uzasadnienie. Efekt jest taki,
    > że lokalni na prawym pasie często przejezdzaja na czerwonym ...

    To ja obrócę kota ogonem.

    ZAŁÓŻMY, że nie ma przeszkód (wymienianych tu przykładowo), aby
    NA WPROST (i tylko na wprost) mogło być zielone.

    Wymogi początkowe:
    - nie wolno usunąć żadnej istniejącej funkcjonalności,
    w szczególności "dwukierunkowości" tego pasa
    - nie wolno dodać żadnych innych bonusów poza prawem do przejazdu
    na wprost, w szczególności nie może być strzałki kierunkowej
    (skoro nie ma bezkolizyjności, to widać nie ma)
    - oznakowanie musi być na tyle czytelne i jednoznaczne, że
    nie pojawi się na .samochody i .prawo w roli przykładu dajmy
    na to "nadmiaru znaków" albo "absurdy oznakowania"

    PYTANIE:
    Jak oznakowałbyś taki przypadek?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2014-09-20 01:26:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Sep 2014 20:38:07 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:
    > Wróżki trzeba. Może być tor tramwajowy z prawej, jakieś prezejście
    dla
    > pieszych.

    Ale to proste skrzyżowanie jeden pas skręt w lewo, dwa środkowe
    prosto, prawy w prawo. Chodzi o te dwa środkowe pasy na wprost. Lewy
    może jechać prawy nie. Żaden tramwaj nie przecina tych pasów.
    Lokalni co znają skrzyżowanie ustawiają się na lewym (i go
    zapychają). Na prawym stają ci, co się zagapili albo przyjezdni co
    nie wiedzą co ich czeka, później robią wielkie oczy na tych z lewa,
    że oni mogą jechać.

    --
    Marek