  • 11. Data: 2014-09-20 07:01:38
    Temat: Re: Dziwna sygnalizacja świetlna...
    Od: Marta <b...@g...com>

    W dniu 2014-09-19 o 13:19, Marek pisze:
    > Była tu przed chwilą dyskusja o znakach drogowych, może mi ktoś wyjaśnić
    > jaki przepis/wymóg określa taką konfigurację świateł:
    >
    > http://83.220.108.211/bins/swiatla.jpg
    > dlaczego lewy pas na wprost ml może jechać a prawy musi czekać 15sek na
    > zielone?

    Podobnie jest u nas w Bielsku. Na środkowym pasie gdy zapala się
    sygnalizacja do skrętu w lewo i jazdy na wprost, wtedy z prawego pasa
    nie można jechać bo zapala się czerwone światło:
    https://www.google.pl/maps/@49.8153171,19.0556149,3a
    ,75y,341.23h,77.39t/data=!3m4!1e1!3m2!1sVKpP7y2roEVI
    fixBEH1a2A!2e0?hl=pl

  • 12. Data: 2014-09-20 07:41:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-19 23:50, Gotfryd Smolik news wrote:

    > To ja obrócę kota ogonem.
    >
    > ZAŁÓŻMY, że nie ma przeszkód (wymienianych tu przykładowo), aby
    > NA WPROST (i tylko na wprost) mogło być zielone.
    >
    > Wymogi początkowe:
    > - nie wolno usunąć żadnej istniejącej funkcjonalności,
    > w szczególności "dwukierunkowości" tego pasa
    > - nie wolno dodać żadnych innych bonusów poza prawem do przejazdu
    > na wprost, w szczególności nie może być strzałki kierunkowej
    > (skoro nie ma bezkolizyjności, to widać nie ma)

    W sumie to można dać normalnie bez kombinowania - ogólne zielone dla
    jadących na wprost i w prawo - na większości skrzyżowań tak jest.
    Zielone dla skręcających nie daje pierwszeństwa (chyba że droga główna
    skręca). Tu chyba ktoś chciał zrobić bezkolizyjne kierunki, ale z jakiś
    powodów nie użył S-3.

    > - oznakowanie musi być na tyle czytelne i jednoznaczne, że
    > nie pojawi się na .samochody i .prawo w roli przykładu dajmy
    > na to "nadmiaru znaków" albo "absurdy oznakowania"

    Za mało danych.

    Shrek.

  • 13. Data: 2014-09-20 11:20:03
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2014-09-20 01:26, Marek pisze:
    > dla
    >
    > Ale to proste skrzyżowanie jeden pas skręt w lewo, dwa środkowe prosto,
    > prawy w prawo. Chodzi o te dwa środkowe pasy na wprost. Lewy może jechać
    > prawy nie. Żaden tramwaj nie przecina tych pasów. Lokalni co znają
    > skrzyżowanie ustawiają się na lewym (i go zapychają). Na prawym stają
    > ci, co się zagapili albo przyjezdni co nie wiedzą co ich czeka, później
    > robią wielkie oczy na tych z lewa, że oni mogą jechać.

    Pokaż na mapie google gdzie to jest. Może ci po prawej czekają, bo np.
    inni z przecznicy wjeżdżają na ten pas, mając zieloną strzałkę. Być może
    jest ich na tyle dużo, że projektant sygnalizacji, w celu rozładowania
    ewentualnych korków, przedłużył możliwość wjazdu z tamtej strony. Moim
    zdaniem może być to całkiem sensowne rozwiązanie, ale żeby należycie
    ocenić, potrzeba więcej danych :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 14. Data: 2014-09-20 19:59:05
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2014-09-20 07:01, Marta pisze:

> [...]
    > https://www.google.pl/maps/@49.8153171,19.0556149,3a
    ,75y,341.23h,77.39t/data=!3m4!1e1!3m2!1sVKpP7y2roEVI

    Może żeby mogli wyjechać ze Skłodowskiej?

  • 15. Data: 2014-09-20 20:47:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    ,75y,341.23h,77.39t/data=!3m4!1e1!3m2!1sVKpP7y2roEVI
    fixBEH1a2A!2e0?hl=pl

    > Może żeby mogli wyjechać ze Skłodowskiej?

    Moim zdaniem to jest relikt po jakiejś dawnej zupełnie innej organizacji
    ruchu na tym skrzyżowaniu. Świadczy o tym bezsensowny sygnalizator na
    poprzecznej ulicy: http://goo.gl/maps/yXkUS. Być może kiedyś prawy
    sygnalizator dawał zielone światło w prawo przy czerwonym prosto i w lewo
    na lewym i na ten czas wstrzymywano od jazdy na wprost prawy pas na tym
    sygnalizatorze http://goo.gl/maps/ldYIx dając jednocześnie zielone na lewym
    sygnalizatorze.

  • 16. Data: 2014-09-22 22:44:02
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > http://83.220.108.211/bins/swiatla.jpg
    > dlaczego lewy pas na wprost ml może jechać a prawy musi czekać 15sek na

    Czyżby Łódź i Włókniarzy/Aleksandrowska? Jeśli tak to wszystko jasne, to
    miasto inne niż wszystkie :)