  • Data: 2008-10-12 12:40:56
    Temat: Dziedziczenie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
    Od: <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Kilka miesięcy temu zmarła moja macocha, która wraz z moim ojcem była
    właścicielką mieszkania wykupionego kilka lat temu od spółdzielni w czasie
    trwania ich małżeństwa. Dziedziczą po niej mój ojciec i dwie córki z jej
    poprzedniego małżeństwa. Ojciec nie chce sprzedawać mieszkania, chciałby
    stać się jedynym właścicielem, a ich udziały w spadku wypłacić im w
    gotówce. Stąd moje pytania - czy ojciec ma do tego prawo, tzn. czy dzieci
    macochy mogą także ubiegać się o przejęcie mieszkania i spłatę ojca? Poza
    tym jak wylicza się wartość mieszkania? W spółdzielni powiedziano ojcu coś o
    wkładzie budowlanym, którego części wg udziału w spadku zostaną wypłacone
    spadkobiercom jeśli ojciec uzupełni go do 100%, ale wydaje mi się, że nie
    zrozumiał dość dobrze, bo przecież to mieszkanie ma teraz inną wartość niż
    wartość wkładu budowlanego i cena wykupu od spółdzielni, więc myślę, że
    trzeba wypłacić pozostałym spadkobiercom ich udziały liczone od wartości
    rynkowej mieszkania. Jak to jest zgodnie z prawem?
    Z góry dziękuję z informacje.
    mirka