eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziedziczenie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu › Re: Dziedziczenie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
  • Data: 2008-10-14 18:18:53
    Temat: Re: Dziedziczenie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
    Od: "salina" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Właściciel wkładu mieszkaniowego nie jest właścicielem mieszkania. To są
    >całkiem inne pojęcia.
    >Mam podobną sytuację i s-nia się wypięła, wkładu policzyć nie potrafi bo
    >nie.
    >Zatem podatek trzeba zapłacić o wartości rynkowej mieszkania, którego nie
    >jest się właścicielem.
    >Sprawiedliwość :-/

    Nie chodzi o podatek, bo to I grupa podatkowa i nie płaci podatku - chodzi o
    to jaką wartość mieszkania bierze się przy wyliczaniu kwot należnych każdemu
    ze spadkobierców, jeśli nie porozumieją się sami. Napisano już, że rynkową,
    ale czy w takim razie wkład budowlany osobno podlega dziedziczeniu czy może
    jest już wliczony w cenę rynkową mieszkania?
    Czy gdyby spadkobiercą była osoba obca, to płaciłaby podatek od ceny
    rynkowej i drugi od wartości wkładu budowlanego?

    Jak to jest z tym wkładem budowlanym? Pytam o to już z ciekawości, bo sama
    kupiłam kiedyś mieszkanie spółdzielcze, ale nie od spółdzielni, tylko na
    wolnym rynku. Co się w takim razie stało z tym wkładem budowlanym, czy
    odkupiłam go wraz z mieszkaniem, czy może należy on do poprzedniego lokatora
    lub zabrał go z chwilą sprzedaży mieszkania?