  • 1. Data: 2002-05-15 16:01:57
    Temat: Dzialka chodnikowa i problem
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    Opis stanu
    Jestem wlascicielem zabudowanej dzialki
    odgrodzonej od drogi chodnikiem
    Sytuacja wyglada tak ze:
    - droga (to co jest pokryte asfaltem) jest wlasnoscia gminy
    - chodnik (to co jest wylozone kostka i po czym chodza ludzie) jest
    wyodrebniony jako osobna dzialka, ktorej wlascicielem jestem ja
    - dzialka zabudowana oddzielona od drogi (asfaltu) chodnikiem tez jest moja
    - do dzialki istnieje wjazd szerokosci okolo 7m przez chodnik

    Zlozylem wnosek w UM o wydanie zgody na poszerzenie wjazdu
    do szerokosci okolo 17 m.
    Dostalem odpowiedz ze UM sie zgodzi jezeli zrobie to na wlasny koszt ale pod
    warunkiem:
    - dolaczenia projektu sposobu zabezpieczenia terenu pasa drogowego zgodnie z
    wymogami bezpieczenstwa ruchu drogowego,
    - projektu organizacji ruchu drogowego w rejonie przewidywanego zajecia
    pasa,
    -plan sytuacyjny pasa drogowego przewidywanego do zajecia poraz harmonogram
    robot umozliwiajacy ich wykonanie w okreslonym terminie.

    Uwazam ze to absurd - bo:
    - pas drogowy bedzie zabezpieczony jak dotychczas - jedynie laszczyzna
    chodnika wraz z kraweznikiem zostanie pochylona w strone drogi aby umozliwic
    wjazd
    - orgaznizacja ruchu nie zmieni sie i moj wniosek wogole tego nie obajmowal,
    - nie mam zamiaru zajmowac zadnego pasa ! bo parking bedzie na mojej dzialce
    a chodzi jedynie o przejazd przez dotychczasowy chiodnik

    Czy jako wlasciciel chodnika moge to postanowienie olac (ewentualnie triche
    sie
    pobuntowac) i rozpoczac prace bez zezwolenia
    W koncu beda to prace prowadzone tylko na dzialkach, ktore sa moja
    wlasnoscia

    A moze zlozyc zazalenie do Samorzadowego Kolegium Odwolawczego ?

    Prosze o podanie namiarow na akty prawne regulujace tego typu sprawy

    Tomasz Bednarz
    t...@i...pl; t...@s...pl
    GG: 1230781; ICQ: 29732767

  • 2. Data: 2002-05-15 16:59:12
    Temat: Re: Dzialka chodnikowa i problem
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Opis stanu
    > Jestem wlascicielem zabudowanej dzialki

    sprawa jest taka nie wiem czy ta droga jest drogą publiczną tj krajową ,
    wojewódzką czy powiatową czy gminną taki charakter ustala się według
    kategorii zaliczenia dróg zgodnie z ustawą o drogach publicznych następnie
    trzeba ustalić czy chdnik był we władaniu Skarbu czy gminy w 31 12 1998 r
    apóźniej zastosować art. 73 ustawy z 13 października 1998 r przepisy
    wprowadzające ustawy reformujące.

    mówi on że w takim przypadku nieruchomości z dniem 1 stycznia 199 r staje
    się własnością Skarbu Państwa lub właściwej jednostki Samorządu
    Terytorialnego . Trzeba złożyć wniosek do organu o "wyw łaszczenie"
    nieruchomości i problem zapłaty za zajęcie drogi znika

    --
    Z poważaniem
    Wojciech Wiater

  • 3. Data: 2002-05-15 19:33:33
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

> [...]
    > Terytorialnego . Trzeba złożyć wniosek do organu o "wyw łaszczenie"
    > nieruchomości i problem zapłaty za zajęcie drogi znika

    Skladelem taki wniosek dwukrotnie
    2 lata temu i pol roku temu i Urzad Miasta mnie olewa
    Droga to glowna arteria Rudy Slaskiej - ulica 1 Maja (za jakis czas przetnie
    ja A4)
    Problem moj nie dotyczy jednak wywalaszczenia tylko jakichs
    idiotycznych projektow ktore mam zlozyc !

    Co mam zrobic olac ich ?
    Przeciez w pasie drogowym mam tylko chodnik, ktory
    ma nawierzchnie pozioma, pochylic w strone drogi i to wszystko !

    TB

  • 4. Data: 2002-05-16 10:25:39
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> wrote in message

    (ciach)
    Absolutnie nie nalezy ich olewac. Mozna natomiast odpowiedziec im na ich
    pytania:

> [...]
    dzialce
    > a chodzi jedynie o przejazd przez dotychczasowy chiodnik

    tylko w troche bardziej formalny sposob.

    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka