  • 1. Data: 2010-03-28 21:11:13
    Temat: Działalność gospodarcza -pytanie
    Od: "Tomasz Kętrzyński" <d...@p...onet.pl>

    Witam !

    Obecnie jestem po utracie pracy. Chciałbym otworzyć indywidualną
    działalność gospodarczą . Obecnych tu grupowiczów chciałbym zapytać jakich
    formalności dopełnić ,aby żona nie miała praw do mojej działalności
    gospodarczej, firm . Pytam bo w relacjach z żoną też nie mam kolorowo:(.
    Dziękuję za odopowiedzi !
    Tomasz

  • 2. Data: 2010-03-29 06:25:23
    Temat: Re: Dzia?alno?? gospodarcza -pytanie
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Tomasz K?trzy?ski" napisal:
    > Obecnie jestem po utracie pracy. Chcia?bym otworzy? indywidualn?
    > dzia?alno?? gospodarcz? . Obecnych tu grupowicz?w chcia?bym zapyta? jakich
    > formalno?ci dope?ni? ,aby ?ona nie mia?a praw do mojej dzia?alno?ci
    > gospodarczej, firm . Pytam bo w relacjach z ?on? te? nie mam kolorowo:(.

    Zanim cokolwiek zaczniesz z DG to najpierw nalezy przeprowadzic
    rozdzielnosc majatkowa.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-03-29 07:48:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-03-2010 08:25, Jacek_P pisze:

    > Zanim cokolwiek zaczniesz z DG to najpierw nalezy przeprowadzic
    > rozdzielnosc majatkowa.

    Ale do tego potrzebna jest minimalna współpraca ze strony żony.
    Nie da się (a wygląda, że pytający ma taka nadzieję) wyłączyć żony z
    części majątku wspólnego bez jej wiedzy i zgody.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2010-03-29 07:51:01
    Temat: Re: Działalność gospodarcza -pytanie
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kętrzyński" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hopgal$ong$2@nemesis.news.neostrada.pl...

    > działalność gospodarczą . Obecnych tu grupowiczów chciałbym zapytać jakich
    > formalności dopełnić ,aby żona nie miała praw do mojej działalności
    > gospodarczej, firm . Pytam bo w relacjach z żoną też nie mam kolorowo:(.

    Do dzialanosci zona nie bedzie miala zadnych praw - ale bedzie miala do
    pieniedzy, a to jej w wielu sprawach wystarczy :) - a z kolei moze nie
    wystarczyc Tobie, gdy bedziesz np. staral sie o kredyt a ona bedzie musiala
    wyrazic zgode.
    Pozbadz sie najlepiej wrzoda i juz. Jak Ci sie uda w biznesie to na pewno
    wroci ze skulonymi uszami, a wtedy porzadny kopior dopelni dziela :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-03-29 10:15:06
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    SDD wrote:

> [...]
    >
    > Do dzialanosci zona nie bedzie miala zadnych praw - ale bedzie miala do
    > pieniedzy, a to jej w wielu sprawach wystarczy :)

    Z drugiej strony, bądźmy realistami - jak mu biznes nie wyjdzie, to i do
    długów żona będzie miała pełne prawo;-)
    J.

  • 6. Data: 2010-03-29 10:42:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krys pisze:

    > Z drugiej strony, bądźmy realistami - jak mu biznes nie wyjdzie, to i do
    > długów żona będzie miała pełne prawo;-)

    Nigdy nie będzie miała "prawa". Co najwyżej nieraz będzie można
    prowadzić egzekucję z takich składników wspólnego majątku, jak np.
    wynagrodzenie za pracę *dłużnika*, czy z jego przedsiębiorstwa, czyli de
    facto z majątku samego dłużnika. Żonaty dłużnik (zamężna dłużniczka), to
    tylko kłopot.

    KRiO
    § 2. Jeżeli małżonek zaciągnął zobowiązanie bez zgody drugiego małżonka
    albo zobowiązanie jednego z małżonków nie wynika z czynności prawnej,
    wierzyciel może żądać zaspokojenia z majątku osobistego dłużnika, z
    wynagrodzenia za pracę lub z dochodów uzyskanych przez dłużnika z innej
    działalności zarobkowej, jak również z korzyści uzyskanych z jego praw,
    o których mowa w art. 33 pkt 9, a jeżeli wierzytelność powstała w
    związku z prowadzeniem przedsiębiorstwa, także z przedmiotów majątkowych
    wchodzących w skład przedsiębiorstwa.

    kpc
    art. 7761
    § 1. Tytuł wykonawczy wystawiony przeciwko dłużnikowi pozostającemu w
    związku małżeńskim jest podstawą do prowadzenia egzekucji nie tylko z
    majątku osobistego dłużnika, lecz także z pobranego przez niego
    wynagrodzenia za pracę lub dochodów uzyskanych z prowadzenia przez niego
    innej działalności zarobkowej oraz z korzyści uzyskanych z jego praw
    autorskich i praw pokrewnych, praw własności przemysłowej oraz innych
    praw twórcy.

    art. 787(1)
    Tytułowi egzekucyjnemu wydanemu przeciwko osobie pozostającej w związku
    małżeńskim sąd nada klauzulę wykonalności przeciwko małżonkowi dłużnika
    z ograniczeniem jego odpowiedzialności do przedsiębiorstwa wchodzącego w
    skład majątku wspólnego małżonków, jeżeli wierzyciel wykaże dokumentem
    urzędowym lub prywatnym, że stwierdzona tytułem egzekucyjnym
    wierzytelność powstała w związku z prowadzeniem przedsiębiorstwa.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-03-29 15:32:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kętrzyński" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hopgal$ong$2@nemesis.news.neostrada.pl...

    Jedyny pomysł moim zdaniem, to założyć spółkę z oo., której będziesz w 100%
    właścicielem. Albo jeszcze lepiej kupić taką na rynku wtórnym.

  • 8. Data: 2010-03-29 17:04:48
    Temat: Re: Dzia?alno?ae gospodarcza -pytanie
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 29.03.2010 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Jedyny pomysł moim zdaniem, to założyć spółkę z oo., której będziesz w 100%
    > właścicielem. Albo jeszcze lepiej kupić taką na rynku wtórnym.
    hm... to jest rynek wtorny spolek?
    gdzie mozna sobie taka kupic? i co to daje? :)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 9. Data: 2010-03-29 17:18:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-03-2010 17:32, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    >
    > Jedyny pomysł moim zdaniem, to założyć spółkę z oo., której będziesz w
    > 100% właścicielem. Albo jeszcze lepiej kupić taką na rynku wtórnym.

    I jak to niby ma powodować rozwiązanie problemów kolegi? Udziały w
    spółce będą wspólne, dochody z dywidendy też, dochody z pracy w spółce
    tak samo.
    No chyba, że ma jakiś majątek odrębny z którego sobie tą spółkę
    sfinansuje. Ale tym się nie chwalił.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2010-03-29 18:14:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 17:04:48 +0000 (UTC), Andrzej 'The Undefined'
    Dopierała napisał(a):

    > hm... to jest rynek wtorny spolek?

    Jest.

    > gdzie mozna sobie taka kupic?

    Wpisz w google to zobaczysz :)

    > i co to daje? :)

    Np. to że od razu stajesz sie wlascicielem firmy o kilkuletnim stażu i
    mozesz ubiegac sie o spory kredyt :)

    --
    best regards,
    scream