  • 11. Data: 2006-08-02 17:25:35
    Temat: Re: Re:
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał Balcerzak" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:eaqm2j$ehs$1@inews.gazeta.pl...
    >W takim razie czy o zasiedzenie może wystąpić moja matka, która mieszka tu
    > już ponad 30 lat? Jeśli tak to czy mój przyrodni brat może jej w tym
    > przeszkodzić?

    Zalezy kto byl/est posiadaczem. Jezeli tylko matka to moze wystapic o
    zasiedzenie calosci. Jezeli matka i ojciec /zmarly/ to moze matka wystapic o
    zsiedzenie swojej "pierwotnej" polowki oraz czesci nalezacej jej po zmarlym
    z tytulu dziedziczenia z doliczeniem jego okresu, Ty jako wpolposiadacz
    mozesz zasiedziec swoj udzial z doliczeniem okresu poprzednika .... itd.
    Jezli tylko ojciec byl posiadaczem to obecny posiadacz moze zasiedziec swoj
    udzial z doliczeniem jego okresu.

    Proponuje udac sie do prawnika. Nie znajac dokladnie stanu faktycznego nie
    mozna precyzyjni poradzic. Poza tym musimy z czegos zyc :)

  • 12. Data: 2006-08-02 17:33:46
    Temat: Re:
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    D.H. Oskar napisał(a):
> [...]
    > Jezli tylko ojciec byl posiadaczem to obecny posiadacz moze zasiedziec swoj

    Jeżeli matka mieszkała razem z ojcem, to chyba jest posiadaczem takim
    samym jak zmarły?.

    p. m.

  • 13. Data: 2006-08-02 17:45:06
    Od: "Rafał Balcerzak" <r...@g...pl>

    Matka mieszkała z ojcem bez ślubu, więc nie dziedziczy po nim, jednak
    pracowała wtedy i finansowała budowę domu. Tylko ojciec miał meldunek w tym
    miejscu. Brat twierdzi, że mojej matce nic się nie należy, czy to prawda?

  • 14. Data: 2006-08-02 18:08:47
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Jeżeli matka mieszkała razem z ojcem, to chyba jest posiadaczem takim
    > samym jak zmarły?.

    Raczej nie. Konkubinom nic się nie należy. To chyba kara za głupotę.

    --
    Kaja

  • 15. Data: 2006-08-02 18:20:15
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    > Jeżeli matka mieszkała razem z ojcem, to chyba jest posiadaczem takim
    > samym jak zmarły?

    Czytajac post autora nie jst to takie oczywiste

  • 16. Data: 2006-08-02 18:23:37
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

> [...]
    > tym
    > miejscu. Brat twierdzi, że mojej matce nic się nie należy, czy to prawda?

    Z tytulu spadkobrania jezeli nie byla zona nie nalezy sie jej nic

    Trzeba ustalić kto byl posiadaczem smoistnym czy tez byli razem. Radze isc
    do prawnika.

    Dla mnie EOT

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2006-08-02 18:54:06
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    mvoicem napisał(a):

    > Jeżeli matka mieszkała razem z ojcem, to chyba jest posiadaczem takim
    > samym jak zmarły?.

    >Raczej nie. Konkubinom nic się nie należy. To chyba kara za głupotę.

    Ale współposiadaczami mogą być

  • 18. Data: 2006-08-02 19:00:57
    Od: "Rafał Balcerzak" <r...@g...pl>

    Jak znaleźć prawnika, który się w tym połapie, najlepiej w okolicach
    Warszawy? Byłem u trzech, a i tak najwjęcej dowiedziałem się na tym forum.

  • 19. Data: 2006-08-02 19:11:45
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    > Jak znaleźć prawnika, który się w tym połapie, najlepiej w okolicach
    > Warszawy? Byłem u trzech, a i tak najwjęcej dowiedziałem się na tym forum.

    No niestety nie jestem z Wawy. Twoja sprawa raczej skomplikowana nie jest.
    Wystarczy dobra znajomosc przepisów i odrobin cierpliwosci do prawidłowgo
    ustalenia stanu faktycznego /chociaz zawsz mozna zwalic to na Sad :)/

    Zycze powodzenia w poszukianiach

    pozdrawiam
    Lookasik

  • 20. Data: 2006-08-02 19:22:36
    Od: "Rafał Balcerzak" <r...@g...pl>

    Zapewne bez sprawy w sądzie się nie obejdzie, brat napewno nie ustąpi.
    Bardzo dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam R.B.