  • 1. Data: 2006-08-01 16:17:40
    Temat: Błąd pracownika Banku przy ustaleniu oprocentowania - co dalej ?
    Od: p...@o...pl

    Witam
    Mam problem. Wziąłem kredyt studencki w pekao sa w 1999 r. W 2002
    roku rozpoczynala mi sie splata kredytu, wiec poszedlem do Banku po
    harmonogram splat. Otrzymalem informacje, ze nie ma mozliwosci
    wydrukowania harmogramu splat i musze splacac kredyt zgodnie z
    zawiadomieniami, ktore bede otrzymywal poczta. No i placilem wg
    zawiadomien, ale miesiac temu bank zauwazyl, ze nie wprowadzil mi
    oprocentowania od kredytu w wyniku czego splacalem tylko kapital. Chcac
    naprawic swoja pomylke rozterminowano mi kredyt na nowo z odsetkami
    zaleglymi, czyli nakazano mi splate odsetek za 4 lata. Oczywiscie nie
    poinformowano mnie o takim dzialaniu, po prostu rata kredytu wzrosla mi
    o 30 %. Czy takie działanie jest zgodne z prawem, jeżeli w umowi
    kredytu mam napisane, że bank bedzie mnie informowal o wysokosci raty
    kapitalowo - odsetkowej ? Boje sie, ze jezeli takie praktyki sa jakos
    uwarunkowane prawnie to bank moze mi rowniez nakazac natychmiastowa
    splate tychze odsetek.
    Pozdrawiam
    J.

  • 2. Data: 2006-08-01 22:49:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Boje sie, ze jezeli takie praktyki sa jakos
    uwarunkowane prawnie to bank moze mi rowniez nakazac natychmiastowa
    splate tychze odsetek.

    Szczerze mówiąc moim zdaniem może. Bo to są kwoty już należne bankowi.

  • 3. Data: 2006-08-02 06:53:56
    Od: "placente" <p...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > splate tychze odsetek.
    >
    > Szczerze mówiąc moim zdaniem może. Bo to są kwoty już należne bankowi.
    Ale dlaczego ja mam odpowiadać za pomyłkę pracownika banku ?? Poza
    tym mam napisane w umowie, że sami mi będą mówić ile mam
    zapłacić czyli de facto ile się należy bankowi z tytułu mojej
    umowy kredytowej a takie działania wstecz są conajmniej dziwne.
    pzdr
    J.

  • 4. Data: 2006-08-02 07:33:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "placente" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]
    > zapłacić czyli de facto ile się należy bankowi z tytułu mojej
    > umowy kredytowej a takie działania wstecz są conajmniej dziwne.

    Dlatego, moim zdaniem, nie mogą cię obciążyć dodatkowymi odsetakmi karnymi
    za zwłokę w zapłacie odsetek umownych. Niemniej, te ostatnie wynikają z
    umowy i bankowi sie należą. Ciesz się, że nie chcą ich natychmiast w
    całości tylko w ratach.

  • 5. Data: 2006-08-02 14:55:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "placente" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Ale dlaczego ja mam odpowiadać za pomyłkę pracownika banku ??

    Na Ciebie zostałą by przerzucona odpowiedzialność, gdyby zarządali odsetek
    karnych. Ale kwota jest im należna z mocy ustawy.