  • 1. Data: 2006-08-01 16:44:06
    Temat: "Dział spadku" ?
    Od: "Rafał Balcerzak" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy można założyć sprawę o dział spadku jeśli spadkiem jest dom postawiony
    na cudzej działce, na który nie ma tytułu własności?

  • 2. Data: 2006-08-01 17:06:20
    Temat: Re: "Dział spadku" ?
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał Balcerzak" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:eao0cl$elt$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy można założyć sprawę o dział spadku jeśli spadkiem jest dom postawiony
    > na cudzej działce, na który nie ma tytułu własności?

    za wyjatkiem uzytkowania wieczystego dom jest wlasnoscia wlasciciela dzialki

    ...wiec jezeli spadkodawca nie byl wlascicielem dzialki to nie wchodzi to w
    sklad spadku a zatem nie mozna tego dzielic

  • 3. Data: 2006-08-01 17:23:30
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    D.H. powiada:

> [...]

    > ...wiec jezeli spadkodawca nie byl wlascicielem dzialki to nie wchodzi to w
    > sklad spadku a zatem nie mozna tego dzielic

    Ale mozna podzielic wierzytelnosc spadkowa o zwrot nakladow na te nieruchomosc.

    Szmul Szmulewicz

  • 4. Data: 2006-08-01 17:48:41
    Temat: Re:
    Od: "Rafał Balcerzak" <r...@N...gazeta.pl>

  • 5. Data: 2006-08-01 18:09:44
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Rafał powiada:

    > nieruchom=

    Osoba budujaca dom na cudzym gruncie wzbogaca majatek wlasciciela dzialki.
    Dlatego z reguly ma prawo domagac sie od niego zwrotu pieniedzy wylozonych w
    budowe tego domu. Skoro osoba budujaca dom byl zmarly spadkodawca to
    przyslugiwalo mu wlasnie takie prawo(wierzytelnosc). Z chwila jego smierci
    weszlo ono do spadku.

    Zeby cos wiecej powiedziec, w szczegolnosci czy prawo to powstalo i w jakim
    rozmiarze, trzebaby bylo znac dokladnie stan faktyczny.

    Szmul Szmulewicz

  • 6. Data: 2006-08-01 18:27:46
    Od: "Rafał Balcerzak" <r...@g...pl>

    Stan faktyczny jest taki, że ojciec nie żyje od piętnastu lat.Wybudował dom
    na działce należącej do ludzi, którzy wyprowadzili się w zachodnie rejony
    Polski. W 1981r matka mojego ojca założyła sprawę o zasiedzenie i wyniku tej
    rozprawy nie uzyskała tego gruntu, ponieważ nie upłynął okres wymagany do
    zasiedzenia w złej wierze. Ja mieszkam w tym domu od około trzydziestu lat,
    a niedawno mój przyrodni brat zaczął się domagać spłaty przezemnie jego
    części spadku.

  • 7. Data: 2006-08-02 12:56:34
    Temat: Re: Re:
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał Balcerzak" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lat,
    > a niedawno mój przyrodni brat zaczął się domagać spłaty przezemnie jego

    Rozumiem ,ze wlasciciele nie wystapili z roszczeniami windykacyjnymi. Zatem
    polecam wniesc o zasiedzenie przez obecnego posiadacza. Jezeli mieszkasz 30
    lat to mozesz zasiedziec calosc a jezeli mniej to mozesz zasiedziec swoj
    udzial. Brat nie moze sie domagac splaty gdyz nieruchomosc nie wchodzi w
    sklad spadku.

  • 8. Data: 2006-08-02 16:48:05
    Od: "Rafał Balcerzak" <r...@g...pl>

    D.H. Oskar <d...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > lat to mozesz zasiedziec calosc a jezeli mniej to mozesz zasiedziec swoj
    > udzial. Brat nie moze sie domagac splaty gdyz nieruchomosc nie wchodzi w

    W jaki sposób mogę wystąpić o zasiedzenie jeśli mieszkam w tym miejscu od 26
    lat, to znaczy prawie od urodzenia?
    Czy w wypadku zasiedzenia jako kontynuacja okresu, w którym mieszkali tu moi
    dziadkowie i ojciec, dom nadal nie będzie zaliczany do spadku?

  • 9. Data: 2006-08-02 16:57:51
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

> [...]
    > 30
    >
    > W jaki sposób mogę wystąpić o zasiedzenie jeśli mieszkam w tym miejscu od

    Biorac pod uwage, ze wykluczam posiadanie przez Ciebie przez okres 30 lat
    nalezy wystapic o zasiedzenie swojego "udzialu spadkowego" i skorzystac z
    mozliwosci doliczenia okresu poprzednika. W ten sposob zasiedzisz /przy
    zalozeniu, ze spadkobiercow bylo 2/ polowe nieruchomosci. Natomiast gdyby
    sie okazalo, ze jestes posiadczem calosci przez 30 lat od smierci
    poprzednigo posiadacza moglbys zasiedziec rowniez czesc pozostala.

    > Czy w wypadku zasiedzenia jako kontynuacja okresu, w którym mieszkali tu
    > moi
    > dziadkowie i ojciec, dom nadal nie będzie zaliczany do spadku?

    Czesc zasiedzona przez Ciebie jest Twoja i nic do tego spadkobiercom.
    Powysze napisalem w duzym uproszczeniu. Przepisy odnosnie zasiedzenia
    zmienialy sie i w pewnym okresie nie mozna bylo zasiadywac przeciwko SP
    /teraz mozna sobie zaliczyc pwien okres z tamtego czasu/

  • 10. Data: 2006-08-02 17:06:27
    Od: "Rafał Balcerzak" <r...@g...pl>

    W takim razie czy o zasiedzenie może wystąpić moja matka, która mieszka tu
    już ponad 30 lat? Jeśli tak to czy mój przyrodni brat może jej w tym
    przeszkodzić?