  • 71. Data: 2024-03-04 19:05:33
    Temat: Re: Dwóch kolejnych psychicznych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2024 o 15:57, nadir pisze:

    > W kwestii równouprawnienia przoduje, zdaje się, lewica? Czyli to oni
    > powinni najbardziej drzeć ryja w kwestii dyskryminacji mężczyzn ze
    > względu na wiek emerytalny.

    Dla lewicy równouprawnienie oznacza uprzywilejowanie kobiet:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2024-03-04 19:23:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No to najwyższy czas, żeby dostał prawidłową diagnozę a nauczyciele
    > wiedzieli co robić. To powinna być robota jego rodziców jakby sie
    > zdawało.

    No ale z jakiś powodów (jeszcze?) jej nie ma. Nie wiadomo czy rodzice
    ściemniają czy go diagnozują czy jest kolejka. Na razie nie ma i już...

    Natomiast co do zasady postępowanie szkoły z takim klientem powinno być
    w sumie niezależne od rodziców delikwenta. Tu akurat współpracują lub
    chcą stwarzać takie wrażenie. W większości przypadków będziesz miał
    roszczeniowych rodziców, których interesuje tylko ich własne dziecko i
    będą pozostałych rodziców (poniekąd w długiej perspektywie słusznie)
    uważać za wrogów. Ja staram się do tego podchodzić racjonalnie więc
    spróbowałem poczytać. Gdzie nie zajrzysz są prawa adha, prawo rodziców
    adhd, obowiązki szkoły wobec adhd a nawet jak za adhd kasę wyrwać;) A na
    forach rodziców dzieci z adhd zwykle narzekanie że inni się uwzieli na
    ich dzieci, które i tak są biedne, więc im się należy.

    > MZ w tym momencie powinna wezwać rodziców, aby go zwineli do domu.

    W sumie... No ale nie przyjdą. Znaczy przyjdą jak będą mogli - oboje
    pracują. Dzieciak ma 2 rodzeństwa - wolę nie wyobrażać sobie co tam się
    w domu dzieje...

    > I nic z tego nie wynika?

    No jak widać. O tym właśnie jest temat:P

    > Bierze jakieś leki?

    Nie sądzę ale nie wiem.

    > Ma jakieś terapie?

    Rodzice twierdzą że tak.

    > Fajnie,
    > że rodzcie współpracujący, ale czy coś robia aby mu i innym pomóc?

    Zakładam że robią co w ich mocy, choćby dlatego że mają w domu mini
    przedszkole w postaci trójki dzieci w tym jedno... no delikatnie mówiąć
    pierdolnięte. Sam bym na ich miejscu robił co się da żeby go ogarnąć.

    > No to nie powinien przebywać z innymi dziećmi skoro je bije a
    > nauczyciele nad tym nie panują.

    No może i nie powinien ale przebywa. To jest standard przy wszystkich
    zaburzeniach psuchicznych (choć ADHD to może na wyrost - to raczej
    zaburzenie rozwoju niż psychiczne). Tak to właśnie działa - coś być
    powinno a tak naprawdę państwo na to w dupie, zapewnia bezkarność i
    niech się bujają sąsiedzi, klasa, nauczyciele...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 73. Data: 2024-03-04 19:26:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2024 o 16:51, Michał Jankowski pisze:

    > Prawda jest taka, że na taką chorobę doskonałym lekarstwem było pasem
    > przez dupę i nie ma co udawać, że nie.

    Nie do końca się zgodzę. W wielu przypadkach tak było, bo wiele
    przypadków to "łonabi" ADHD. W tych prawdziwych to chyba niewiele pomaga.

    > Pomysł, żeby teraz tamto rozwiązanie zastąpić wpierdolem od kolegów z
    > klasy jest tak absurdalny, że nawet nie warto o tym dyskutować.

    Zwłaszcza ze to zerówka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 74. Data: 2024-03-05 02:55:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-04, PD <p...@g...pl> wrote:

    > Sugeruję, że każdy niezależnie od wieku i sytuacji ma prawo bronić swoje
    > życie i zdrowie, wszelkimi metodami pozwalającymi zachować jedno i
    > drugie. Włącznie z działaniami na szkodę dla nieświadomego swoich

    No ale Ty wydajesz sie chcieć mu spuścić wpierdol, zeby się nauczył.
    Ktoś Cię próbuje uderzyć, Ty się zasłaniasz, może go odpychasz. Coś
    takiego sugerujesz? Odnoszę wrażenie, że duzo bardziej ofensywne
    działania.

    > Ja to rozumiem, tyle, że w sytuacji gdy taki będzie mnie atakował będę
    > się bronił dokładnie tak samo, jak by mnie atakował normalny koleś z
    > premedytacją. Dlaczego dla metody obrony starasz się różnicować powody z
    > których ktoś atakuje i wogóle brać je pod uwagę?

    To uściślijmy. Jak taki dzieciak by do mnie podbił, to bym się
    oczywiście zasłonił i starał się go trzymac na dystans, może próbowałbym
    obezwładnić. Z tym, że to wszystko. Jakby mnie tylko uderzył ale nie
    kontynuował, to poszedłbym z tym do nauczyciela, a nie mu sie rewanżował
    tym samym.

    --
    Marcin

  • 75. Data: 2024-03-05 03:01:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-04, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Prawda jest taka, że na taką chorobę doskonałym lekarstwem było pasem
    > przez dupę i nie ma co udawać, że nie.

    Myslę, że nie na taka przypadłość, a na wiele innych. Problem jest taki, ze
    pod adhd i inne "modne" dys- podczepia się wszystko. Pewnie duża część
    gówniarzerii jest zwyczajnie wychowana, że dostają co chcą a jak nie to
    leca z pięściami. Ci tez potrzebują pomocy, tyle że wychowawczej.

    --
    Marcin

  • 76. Data: 2024-03-05 03:40:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ale z jakiś powodów (jeszcze?) jej nie ma. Nie wiadomo czy rodzice
    > ściemniają czy go diagnozują czy jest kolejka. Na razie nie ma i już...

    To chyba trzeaba się dowiedzieć i monitorować sytuację? Zdaję sobie
    sprawę, że to trochę takie pieprzenie jak człowiek siedzi za klawiaturą
    i nie jest w to osobiście zaangażowany, ale jesli jest faktycznie
    problemi, że istnieje zagrożenie dla innych dzieci no to coś trzeba z
    tym zrobic i MZ absolutne min jest takie, że rodzice tamtego dziecka
    rzeczywiście się starają. Kolejka kolejką, to może pójść prywatnie?
    Perspektywa jest taka, że czekanie w jakiejś kolejce aby zaoszczędzić
    kilkaset złotych odbywa się kosztem Waszych dzieci.

    > Natomiast co do zasady postępowanie szkoły z takim klientem powinno być
    > w sumie niezależne od rodziców delikwenta. Tu akurat współpracują lub

    Tylko, że szkoła będzie działać zwykle po najmniejszej lini oporu. Jest
    to dobre w przypadku rodziców roszczeniowych, ale już niekoniecznie jak
    są to normalni ludzi, którzy rozumieją jaki jest to problem i dla innych.

> [...]
    > forach rodziców dzieci z adhd zwykle narzekanie że inni się uwzieli na
    > ich dzieci, które i tak są biedne, więc im się należy.

    Wielu rodziców działa tez w silnym zaprzeczeniu i to przy duzo bardziej
    oczywistych problemach.

    > W sumie... No ale nie przyjdą. Znaczy przyjdą jak będą mogli - oboje
    > pracują. Dzieciak ma 2 rodzeństwa - wolę nie wyobrażać sobie co tam się
    > w domu dzieje...

    Jesli nie przyjda, to jakby to okrutnie nie brzmiało, dziecko nie
    powinno chodzić do szkoły.

    > Zakładam że robią co w ich mocy, choćby dlatego że mają w domu mini
    > przedszkole w postaci trójki dzieci w tym jedno... no delikatnie mówiąć
    > pierdolnięte. Sam bym na ich miejscu robił co się da żeby go ogarnąć.

    No ale zobacz, to Wy musicie ustalić jak wielki jest to problem, bo
    jeśli faktycznie jest ryzyko, że coś się stanie, jeśli inne dzieci
    FAKTYCZNIE cierpią przez zachowanie tego jednego (gdzieindziej chyba
    napisałeś,ze w sumie ryją się jak próbuje kopać nauczycielkę, nie brzmi
    to jak trauma), to trzeba coś z tym zrobić. A jesli jednak obiektywnie
    nie dzieje sie, aż taka tragedia, to ten kredyt zaufania (ze coś robią)
    można tamtym rodzicom na jakiś czas dać.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2024-03-05 06:13:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > obezwładnić. Z tym, że to wszystko. Jakby mnie tylko uderzył ale nie
    > kontynuował, to poszedłbym z tym do nauczyciela, a nie mu sie rewanżował

    Akurat część rewanżuje się całkiem sprawnie (mój też ma powiedziane że
    ma się bronić "do skutku", czyli jak ktoś go bije to ma prawo wziać co
    ma pod ręką i aktywnie się bronić). Tym bardziej że tamten raczej prosto
    nie odpuszcza. Z tym że nie każdy umie się bić - są również słabsi (mój
    też jest słabszy, ale wychodzi że "mały ale wariat":), dziweczynki. No i
    tłuczenie się z kimś kto nie potrafi odpuścić jest ryzykowne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 78. Data: 2024-03-05 06:39:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > tym zrobic i MZ absolutne min jest takie, że rodzice tamtego dziecka
    > rzeczywiście się starają. Kolejka kolejką, to może pójść prywatnie?

    Nie wiem czy prywatnie wystawiają papiery (a w sumie do tego się
    spowadza). Jak pisałem - odnoszę wrażenie że się starają - piszą że do
    psychologa i psychiatry z nim chodzą. Nie sądzę żeby kłamali. Teraz się
    już mleko rozlało, bo część rodziców otwarci wzywa do usunięcia go, więc
    pewnie nanajbliższym spotkaniu się coś wyklaruje na temat co konkretnie
    robią, ale sądzę że "diagnozują i to trwa".

    > Tylko, że szkoła będzie działać zwykle po najmniejszej lini oporu.

    "po linii najmniejszego oporu":P Sorry;) Tak jak wszyscy - dlatego w
    praktyce działa to jak działa - "psychiczni" są bezkarni dopóki nie
    odpierdolą naprawdę grubej akcji.

    > Jest
    > to dobre w przypadku rodziców roszczeniowych, ale już niekoniecznie jak
    > są to normalni ludzi, którzy rozumieją jaki jest to problem i dla innych.

    No właśnie tu mam pewien problem. Paradoksalnie jakbby to zwykła
    roszczeniowa karyna była to pewnie sprawa zmierzałaby już ku
    "szczęśliwemu" zakończeniu.

    > Wielu rodziców działa tez w silnym zaprzeczeniu i to przy duzo bardziej
    > oczywistych problemach.

    Rodzice rodzicami. Poniekąd ich rozumiem. Natomiast tak jak ci pisałem w
    innych postach dziwi mnie gloryfikowanie "patologii". I tak jest na
    każdym kroku - żule walą browary na tym samym murku - nakwet jak zajebią
    moto to trzeba się z policją szarpać żeby ktoś do nich podjechał, świr
    świruje od dwóch dekad - dzielnicowy blikuje numery zgłazajacych w
    służbowej komórca a grupowy kulson się "nie dziwi". Rodzinka pojebanych
    kościuszków stalkuje sąsiadów przez dwie dekady - no trudno.

    I tak na każdym kroku. Ale jak krawaciarz zaparkuje za blisko
    nieprawidłowo oznakowanego skrzyżowania - no od krawaciarza można
    wymagać, żeby był mądrzejszy od projektanta co zjebał i wymagać.
    Przejdziesz w miejscu niedozwolonym jak nic nie jedzie - no wiadomo. BTW
    - u mnie jeździ taki odpad jakimś odpadem radiowozu i zajmuje się
    właśnie takimi "wymuszeniami" (to ten co mi próbował wmówić rozmawianie
    przez telefon w czasie jazdy) samemu co i rusz przejeżdzając przez
    skrzyżowania na bombach bez dzwięku (tylko przez skrzyżowanie, potem
    wyłącza) o na takiej ważnej misji jest. Ogólnie problem polega na tym,
    że jak ty coś potrzebujesz od państwa to chuj i się nie da. Jak mają
    okazję się przypierdolić do normasa to są pierwsi i potem się w mediach
    chwalą ilu rowerzystów na chodniku złapali...

    > Jesli nie przyjda, to jakby to okrutnie nie brzmiało, dziecko nie
    > powinno chodzić do szkoły.

    Powinno czy nie powinno - chodzi i co więcej ma obowiązek chodzić.

> [...]
    > napisałeś,ze w sumie ryją się jak próbuje kopać nauczycielkę, nie brzmi
    > to jak trauma), to trzeba coś z tym zrobić.

    No trzeba - tylko właśnie państwo które nakłada obowiązek na chodzenie i
    jednych i drugich i ma to dalej w dupie. Co do śmiania się - reakcja
    obronna. Mój to se jeszcze jakoś radzi (w razie w ma powiedzine że ma
    się z nim napierdalać i już a jak ktoś mu słe słowo za to powie to tata
    "przyjdzie i załatwi", choć wcale nie jestem pewien czy tak bez problemu
    załatwię), ale część dzieci sama ma jakieś problemy ze śmiałością
    rówieśniczą, część to dziewczynki. Najlepsze że to zerówka, więc oni
    teoretycznie są ciagle pod nazdorem, zwykle dwóch osób.

    > A jesli jednak obiektywnie
    > nie dzieje sie, aż taka tragedia, to ten kredyt zaufania (ze coś robią)
    > można tamtym rodzicom na jakiś czas dać.

    Jak napisałem - jedni znoszą to lepiej drudzy gorzej. Od przyszłego roku
    będzie gorzej, bo póki co są cały czas pod opieką nauczyciela. W
    pierwszej klasie na przerwach będą już chyba latali bardziej samopas. No
    i będzie program do zrobienia a nie nauka przez zabawę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2024-03-05 06:43:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > gówniarzerii jest zwyczajnie wychowana, że dostają co chcą a jak nie to
    > leca z pięściami. Ci tez potrzebują pomocy, tyle że wychowawczej.

    Niedługo dzieci bez adhd i innych "dys" będą w mniejszości. I poniekąd
    słusznie - jak państwo takie rzeczy promuje, to czemu nie korzystać?

    A jak ktoś zwróci uwagę, że to jest nie ok, to go zakrzyczą że
    stereotypy, nienowoczesny i ogólnie to pewnie na pis głosuje, bo
    nowocześnie to jest jak się wszelkie patologie wspiera a inaczej to
    jesteś gburem, szurem, antysemitą i antyszczepionkowcem i co
    najważniejsze prześladujesz mniejszości na podstawie błędnych i
    stygmatyzujących steorotypów:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2024-03-06 04:03:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > też jest słabszy, ale wychodzi że "mały ale wariat":), dziweczynki. No i
    > tłuczenie się z kimś kto nie potrafi odpuścić jest ryzykowne.

    No ale to jest obrona, a nie spuszczenie wpierdolu żeby dostał nauczkę.

    --
    Marcin