  • 11. Data: 2005-02-24 07:48:23
    Temat: Re: Dwa pytania o oprogramowanie komputerowe
    Od: "s2d" <...@s...pl>

    Wg mnie to cala dyskusja na ten temat sprowadza sie do dwoch interpretacji
    tej kwestii. Jedni powoluja sie na polskie prawo (i wg mnie slusznie) w
    ktorym nie ma nic na temat tego ze nie wolno instalowac czy uzywac
    oprogramowania na innym komp. lub tym podobnych zapisow. Posiadam legalna
    kopie programu, mam na nia fakture i jestem czysty. Inni natomiast rozwodza
    sie nad licencja MS, jest tam wiele zapisow, miedzy innymi taki ze "firma
    Microsoft, jej podmioty stowarzyszone i ich dystrybutorzy .. wyłączają swoją
    odpowiedzialność z tytułu rękojmii" - wg mnie to takim zapisem moga sobie
    podetrzec tylek, wg mnie te sprawy reguluje KC a nie firma MS.

  • 12. Data: 2005-02-24 08:04:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    s2d napisał(a):

    > wg mnie to takim zapisem moga sobie
    > podetrzec tylek, wg mnie te sprawy reguluje KC a nie firma MS.

    Zawierasz z firma MS umowe licencyjna na uzywanie oprogramowania,
    ktorego MS jest wlascicielem. W tej umowie nie moze byc zadnych
    zapisow nie zgodnych z polskim prawem. I tyle. Powiedz o jaki
    konkretnie zapis chodzi i w jakiej konkretnie Licencji to
    przedyskutujemy problem bez mieszania do tego papieru toaletowego.

    j.

  • 13. Data: 2005-02-24 10:54:37
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 23 Feb 2005 16:37:00 -0600, witek napisał(a):

    > OEM jest związny ze sprzętem, dlatego nie możesz go legalnie przenieść
    > na inny komputer

    No to ja się od razu podepnę pod to pytanie:

    Czy nie jest przypadkiem tak, że licencja OEM nie ma nic wspólnego z samą
    ustawą o ochronie praw autorskich? Krótko mówiąc - to że używam OEMa
    kupionego od znajomego który tenże system dostał z komputerem nie narusza
    ustawy o ochronie praw autorskich, a jedynie uprawnia Microsoft Polska do
    pozwania mnie na drodze cywilnej?

    Opinię Arka znam, chciałbym się dowiedzieć co pozostali o tym sądzą :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 14. Data: 2005-02-24 12:13:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    openofficed, jest darmowy, sciagasz z sieci i instalujesz na wsyzstkich
    komputerach, a panie
    z urzedu prosisz o zaznajomienie sie z licencja GPL jezeli w ogole jakie
    pretensje beda.

    P.

  • 15. Data: 2005-02-24 12:16:18
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Podstawowe pytanie - jakiej?
    > Bo jest kilka - dystreybucja dopracowana przez ux.pl wystepuje na
    > podwojnej
    > licencji, ktora mozesz sobie wybrac w czasie instalacji [inna sprawa ze
    > technicznie to spie*li - nie da sie przeprowadzic instalacji bez klikania

    nie ma znaczenia ktorej, nie maja prawa zmienic licencji jezeli bazuja na
    programie na licnecji GPL,
    chyba ze autorzy wydadza na to zgode, w co szczerze watpie.

    P.

  • 16. Data: 2005-02-24 12:53:22
    Od: "Robert B." <r...@p...onet.pl>

    > Natomiast policję interesuje tylko czy masz program piracki czy nie.
    > Nawet jeżeli masz nielegalną kopię - ale nie piracką - to mają to głęboko
    > gdzieś, nic nie mogą zrobić.
    Czym się różni kopia nielegalna od pirackiej?

    Robert

  • 17. Data: 2005-02-24 14:03:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jacek Osiecki rzecze:
    > Czy nie jest przypadkiem tak, że licencja OEM nie ma nic wspólnego z samą

    Dżisus! To NIE jest licencja! Nie chlapcie jęzorem o licencji za M$
    jak barany, bo przez takie gadanie ludziom się w pacynkach miesza.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 18. Data: 2005-02-24 14:04:51
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Thu, 24 Feb 2005 00:51:03 +0100, Arek napisał(a):

    > Janusz rzecze:
    > [..]
    >
    > LITOŚCI! To NIE JEST żadna licencja a te bzdury prawisz Waćpan na grupie
    > prawniczej co powinno do czegoś zobowiązywać.
    > O tych sprawach stanowi polskie prawo a nie zapisy - w rzekomej -
    > "licencji", które jest jednoznaczne.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    To ty prawisz bzdury ,najpierw poczytaj co kupujesz i na jakich warunkach
    JanuszHr

  • 19. Data: 2005-02-24 14:29:56
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Thu, 24 Feb 2005 08:48:23 +0100, s2d napisał(a):

> [...]
    > odpowiedzialność z tytułu rękojmii" - wg mnie to takim zapisem moga sobie
    > podetrzec tylek, wg mnie te sprawy reguluje KC a nie firma MS.

    Program komputerowy / w 99,999999%/ nie jest sprzedawany jako taki, tylko
    jest sprzedawane prawo do jego użytkowania .Jest to umowa pomiędzy
    kupującym to prawo a właścicielem programu najczęściej jego producentem.W
    tej umowie w imienu właściciela n.p.: występuje sklep lub inny
    dystrybutor.Problem sprzedaży programu jako takiego występuje niezbyt
    często a nowy właściciej najczęściej udostępnia dalej jedynie prawo do jego
    użytkowania.I masz racje reguluje je kodeks cywilny - bo to jest umowa
    jednak nie polego ona na przeniesieniu prawa właśności. To podobnie jak z
    książką ,czy uważasz ,że książke którą kupisz możesz powielać i sprzedawać
    ,twoją właśności jest jedynie ten przedmiot który kupiłeś ,ale istota
    ksiązki to nie przedmiot to jesj terść która jest nadal własnością
    pisarza.Możesz sprzedać książkę do antykwariatu ,dać czy odsprzedać ale ten
    konkretny egzemplarz,nie powielać .
    Program komuterowy w tak zwanej wersji pudełkowej możesz również odsprzedać
    i możesz zainstalować na dowolnym komputerze/MSwin/ ale wersję OEM tylko na
    konkretnym lub z konkretym egzemplarzem sprzętu,ponieważ w umowie
    właściciel tak zastrzega i pod taki warunkiem sprzedaje Ci to prawo do
    użytkowania.Najczęściej za połowę normalnej ceny.Warto dodać ,że
    najczęściej umowa OEM jest zawierana z producentem sprzętu i prawo do
    użytkowania programu jest właśnie jego składową.
    JanuszHr

  • 20. Data: 2005-02-24 14:45:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    Janusz rzecze:
    > To ty prawisz bzdury ,najpierw poczytaj co kupujesz i na jakich warunkach

    Widzę, że mam do czynienia z ignorantem.
    Może najpierw przeczytaj sobie Ustawę o prawach autorskich i pokrewnych,
    zrozumiesz co to jest licencja i dopiero wtedy zacznij się wypowiadać.

    Arek

    --
    www.hipnoza.info