  • 1. Data: 2005-02-23 19:05:17
    Temat: kiedy zakładać działalność gospodarczą
    Od: brytra <b...@i...pl>

    Mam takie pytanie
    Jesli wystawiam produkty na allegro i mam z tego zyski to powinienem
    zakladac działalność gospodarczą czy jest jakaś granica obrotów których
    nie powienienm przekraczać. Głównie chodzi mi o to gdzie konczy sie moja
    działalnosc jako jana kowalskiego ktory wystawia 1 telefon a gdzie
    zaczyna punkt w ktorym powieniem byc firma ktora działa i płaci podatki

    dziekuje za pomoc brytra

  • 2. Data: 2005-02-23 19:56:22
    Temat: Re: kiedy zakładać działalność gospodarczą
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > działalnosc jako jana kowalskiego ktory wystawia 1 telefon a gdzie
    > zaczyna punkt w ktorym powieniem byc firma ktora działa i płaci podatki

    otóż, działalność gospodarcza jest wtedy, gdy ją prowadzisz
    w sposób "zorganizowany i ciągły". Tyle mówi ustawa. Bądź mądry
    i pisz wiersze :-)

    Jak sądzicie, czy jeśli udowodniłbym, że jestem straszny
    bałaganiarz tzn. nie umiem sie "zorganizować" :-)
    to legalnie nie płaciłbym podatków i ZUS? :-)

    Nie wiem, co to jest ciągłość. Jeśli codziennie wystawiasz 1 telefon
    to chyba tak, ale co by było, gdyby sie tłumaczyć, że ciągłości nie ma,
    bo między jedną a drugą aukcją jest przerwa dwóch dni? :-)

    Tak to pięknie pisane są nasze ustawy, aby na każdego można było coś
    znaleźć. Nie ma kwot, ilości transakcji, wagi towaru. Są za to mętne
    jak bajoro bredzenia o ciągłości i zorganizowaniu. Efekt jest taki,
    że urząd może się czepić każdego, kto ma pieniądze.

    pozdr
    Sebastian

  • 3. Data: 2005-02-23 20:02:37
    Od: brytra <b...@i...pl>

    Dnia 23 Feb 2005 20:56:22 +0100, a...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > jak bajoro bredzenia o ciągłości i zorganizowaniu. Efekt jest taki,
    > że urząd może się czepić każdego, kto ma pieniądze.

    Uwielbiam nasze ścisłe przepisy :)
    dziekuje za odpowiedź

  • 4. Data: 2005-02-23 22:11:46
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    > otóż, działalność gospodarcza jest wtedy, gdy ją prowadzisz
    > w sposób "zorganizowany i ciągły". Tyle mówi ustawa. Bądź mądry
    > i pisz wiersze :-)

    "Art. 2. Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność (...),
    handlowa, usługowa (...) wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły."

    Tylko, ze to jest definicja z ustawy o swobodzie dzialalnosci gospodarczej,
    natomiast organy skarbowe maja wlasna definicje i w/g tej innej defininicji
    powinienes sie orientowac co do swojej sytucji prawnej. Ta cytowana przeze
    mnie , jest, jak to okreslil moj wykladowca " nikomu nie potrzebna", ale
    jest, i to jej jedyna cecha.

    pzdr
    Pawel Galinski

  • 5. Data: 2005-02-23 23:39:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel Galinski wrote:

> [...]
    > powinienes sie orientowac co do swojej sytucji prawnej. Ta cytowana przeze

    Wewnętrzne (a zwłaszcza nieopublikowane) 'wytyczne' urzędów nie stanowią
    prawa.

  • 6. Data: 2005-02-24 10:07:57
    Od: Roman Gładysz <r...@t...pl>

    Hej!
    Uważam, że dopóki nie jest to Twoje głowne i jedyne źródło utrzymania to
    nie musisz się rejestrowac jako działalność gospodarcza. I tak w
    sumie wszelkie transakcjie powinny być opodatkowane podatkiem od
    czynności cywilnoprawnych. Zatem jeśli kupujacy nie chcą faktury VAT to
    nie ma problemu. Poza tym nie jest nielegalne nie rejestrowanie
    działalności handlowej takiej jaką prowadzisz. Po prostu po
    przekroczeniu pewnej bariery opłacalne w sensie podatkowym jest bycie
    przedsiębiorcą, a nie osobą fizyczną. Ha, to nawet jest lepsze z punktu
    widzenia twojego, bo się nie musisz przejmować - zbytnio przepisami o
    ochronie konsumenta. To ostatnie jest dyskusyjne.
    Podsumowując, trzeba zdecydować samemu. i tyle z mojej strony
    Roman Gładysz