  • 1. Data: 2005-02-23 22:44:41
    Temat: Pieczęć z godłem państwowym
    Od: "RAF" <x...@p...onet.pl>

    Witam,

    kto moze uzywac pieczeci zawierajacych godlo panstwowe ? Czy jest na to
    jakis przepis ? Czy naduzycie jest karalne ?

    Sprawa wyglada tak, dostalem pismo z prywatnej firmy windykacyjnej na ktorym
    w pieczeci firmowej uzyto wizerunek orla w koronie, dodatkowo na kopercie
    byla umieszczona okragla pieczec z orlem a dookola nazwa firmy, obie
    pieczecie w kolorze czerwonym. Na pierwszy rzut oka pismo wyglada jak pismo
    urzedowe. Czy taka sprawe mozna zglosic na prokurature , bo wg mnie jest to
    naduzycie bo chyba nie kazdy moze zrbic sobie pieczec z godlem panstwowym i
    sie nim poslugiwac.

  • 2. Data: 2005-02-23 23:05:32
    Temat: Re: Pieczęć z godłem państwowym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RAF" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    USTAWA z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej
    Polskiej

    Wizerunku orła ustalonego dla godła używają:
    1) organy władzy państwowej,
    2) organy administracji rządowej,
    3) gminy, związki międzygminne oraz ich organy,
    4) powiaty, związki powiatów oraz ich organy,
    5) samorządy województw oraz ich organy,
    6) sądy, prokuratury i komornicy sądowi,
    7) samorządowe kolegia odwoławcze,
    8) regionalne izby obrachunkowe,
    9) jednostki organizacyjne Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej,
    10) jednostki organizacyjne Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży
    Pożarnej i Obrony Cywilnej Kraju,
    11) jednostki organizacyjne Służby Więziennej,
    12) szkoły publiczne, szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych,
    państwowe szkoły wyższe, niepaństwowe szkoły wyższe,
    13) inne podmioty, jeżeli przepisy szczególne uprawniają je do używania
    wizerunku orła.

    -

    Kodeks wykroczeń - art. 68:

    § 1. Kto bez właściwego zamówienia wyrabia pieczęć, godło lub znak
    instytucji państwowej, samorządowej albo organizacji społecznej lub też taką
    pieczęć, godło lub znak wydaje osobie nie upoważnionej do odbioru,}
    podlega karze grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bezprawnie posiada, zamawia lub nabywa
    taką pieczęć.
    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 pieczęć, godło
    lub znak podlegają przepadkowi.

    Reasumując należało by złożyć zawiadomienie o wykroczeniu.

  • 3. Data: 2005-02-23 23:32:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RAF wrote:

    > Sprawa wyglada tak, dostalem pismo z prywatnej firmy windykacyjnej na ktorym
    > w pieczeci firmowej uzyto wizerunek orla w koronie, dodatkowo na kopercie

    Jesteś pewien, że to był orzeł? A nie np. wrona? Albo kruk? ;->

    BP,NMSP ;)

  • 4. Data: 2005-02-24 03:49:19
    Od: "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl>

    wiadomości news:cvj3pi$s8s$1@opal.futuro.pl...

    > Jesteś pewien, że to był orzeł? A nie np. wrona? Albo kruk? ;->

    Jezeli windykacje to na pewno byl to kruk.

    Jacek

  • 5. Data: 2005-02-24 08:03:33
    Od: "RAF" <x...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cvjis2$1ut$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:cvj3pi$s8s$1@opal.futuro.pl...

    > Jezeli windykacje to na pewno byl to kruk.
    >
    > Jacek

    Potrafie jeszcze odroznic kruka od orla w koronie, zreszta kruk w koronie
    troche by smiesznie wygladal, a w kraju mamy jeszcze kilka firm i firemek
    windykacyjnych oprocz wspomnianego kruka ktory zazwyczaj duzo kracze i na
    tym sie konczy.

  • 6. Data: 2005-02-24 11:44:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RAF wrote:

> [...]
    > windykacyjnych oprocz wspomnianego kruka ktory zazwyczaj duzo kracze i na

    Nie załapałeś żartu ;)

  • 7. Data: 2005-02-24 18:08:34
    Od: poreba <d...@p...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> popełnił 24 lut 2005
    na pl.soc.prawo utwór news:cvken8$bfj$1@opal.futuro.pl:

    > Nie załapałeś żartu ;)
    Ależ z/a/łapał - tylko przytrzymał i puścił dalej
    a ty się nim nie zainteresowałeś już ... ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2005-02-24 19:01:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poreba wrote:

    > Ależ z/a/łapał - tylko przytrzymał i puścił dalej
    > a ty się nim nie zainteresowałeś już ... ;)

    ;)

    Tak na marginesie: wszyscy, mam nadzieję, pamiętają, ja jakie 'logo',
    które de facto było orłem, mówi się 'wrona'? (podpowiedź dla
    nieuświadomionych: wrona w pazurkach z reguły trzymała swoisty połamany
    krzyżyk ;) )

  • 9. Data: 2005-02-24 19:16:22
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Thu, 24 Feb 2005 00:05:32 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "RAF" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > USTAWA z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej
    > Polskiej

    ale była zmiana ustawy i "coś tam dopisali"/jakieś inne miejsca i coś
    jeszcze/ mówiąc prawdę nie przeczytałem tego jescze.
    JanuszHr