  • 1. Data: 2005-02-23 19:11:19
    Temat: Czy mogę reprezentować mamę?
    Od: "Dafne" <k...@g...pl>

    Krótko opisze sytuacje. Mama jest od wielu lat zagranica. Chce się rozwieźć z
    ojcem. Długo przed wyjazdem byli małżeństwem "papierkowym". Teraz mama chce
    sie ubiegać o pobyt dlatego chciala by wszystkie sprawy w Polsce załatwić.
    Ojciec pozwu nie złoży bo taki ma kaprys. Rozwód przeprowadzany z zagranicy
    jest kosztowny i potrwa. Moje pytanie jest nastepujące: Czy mogę za mamę na
    podstawie jej pełnomocnictwa złożyć taki pozew? Czy mogę ją reprezentować?

  • 2. Data: 2005-02-23 19:18:59
    Temat: Re: Czy mogę reprezentować mamę?
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Krótko opisze sytuacje. Mama jest od wielu lat zagranica. Chce się rozwieźć z
    > ojcem.

    A dokad chcą się rozwieżć?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-02-23 21:10:50
    Od: "Dafne" <k...@g...pl>

    Zwyczajne hmm przejęzyczenie...Oczywiście mama nigdzie rozwozić się nie chcę a
    jedynie wziąć rozwód:) Ja naprawde szukam porady bo nie wiem czy w ogole jest
    po co isc do prawnika...

  • 4. Data: 2005-02-23 22:46:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dafne" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    Nieobecność mamy będzie kłopotliwa. Samo złożenie pozwu, to żaden problem i
    w sumie każdy to może zrobić. Ale później się mogą zacząć schody, bowiem sąd
    będzie jednak chciał z małżonkami rozmawiać. Sprawa się znacząco ułatwia,
    jeśli nie ma małoletnich dzieci i drugi z małżonków nie wnosi sprzeciwu.

    Zgodnie z art. 87 kpc "pełnomocnikiem może być adwokat lub radca prawny, a w
    sprawach własności przemysłowej także rzecznik patentowy, a ponadto
    współuczestnik sporu, jak również rodzice, małżonek, rodzeństwo lub zstępni
    strony oraz osoby pozostające ze stroną w stosunku przysposobienia."

    W praktyce, to najlepiej by było, by matka sporządziła pozew o rozwód i
    sporządziła dla Ciebie pełnomocnictwo procesowe, podpisała te dokumenty tam,
    gdzie obecnie przebywa i przesłała do Ciebie. Pełnomocnictwo musi zostać
    uwierzytelnione przez naszą ambasadę/konsulat w tamtym kraju. Wówczas
    wnosisz pozew o rozwód podpisany przez matkę wraz z pełnomocnictwem i
    powinno chwycić. Wydaje mi się, ze również wystarczyło by samo
    pełnomocnictwo dla Ciebie i złożenie przez Ciebie pozwu o rozwód w imieniu
    mamy, ale tu nie mam już pewności.

  • 5. Data: 2005-02-24 08:25:41
    Od: <k...@g...pl>

    Bardzo dziekuje za odpowiedz...Chcialabym zaznaczycz ze rodzice nie kontaktuja
    sie ze soba od wielu lat tak wiec rozklad małzenstwa jest trwaly. Nie maja
    wspolnego majatku ani maloletnich dzieci...