  • 31. Data: 2009-11-21 12:16:47
    Temat: Re: Durny Lex lecz Lex?
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Fajne, nie?

    Przykład jakich u nas tysiące.
    Ale najlepsi są ci co jak kury gdaczą "Dura lex, sed lex", bo nie stać ich
    na myślenie.

  • 32. Data: 2009-11-21 22:25:41
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 21 Nov 2009 13:16:47 +0100, mokinc napisał(a):

    > jak kury gdaczą "Dura lex, sed lex", bo nie stać ich
    > na myślenie.
    A Wy się jak ... /dowolne zwierzę/ niepotrzebnie kłócicie z Jaśkowym synem
    zamiast się zastanowić jak ten system naprawić. Ot, na przykład: aby ZUS
    (który i tak kopię tego zaświadczenia dostanie) miał obowiązek przesyłania
    go do właściwego PUPu. Albo coś jeszcze innego.

    PS. Podda ktoś szczegółowe uregulowania co się dzieje w przypadku, gdy
    bezrobotny usprawiedliwi 'elką' swoją nieobecność na obowiązkowym
    stawiennictwie 'gotowościowym'?

    --
    pozdro
    poreba

  • 33. Data: 2009-11-22 11:25:19
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    > Przecież napisałem że tego nie jestem pewien ...
    > Ale z całą pewnością będąc niezdolnym do pracy nie można uzyskać statusu
    > bezrobotnego.

    Czasowo czy trwale ?

  • 34. Data: 2009-11-22 11:34:00
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl>

    > Przecież L4 oznacza niezdolność do pracy, a nie do stawiennictwa w UP.

    O to właśnie chodzi, że L4 może oznaczać niezdolność do stawiennictwa.
    Wystarczy, że w odpowiedniej rybryce stoi "ma leżeć". Tak możesz
    usprawiedliwić się w dowolnym urzędzie czy sądzie.

    > A napisałeś że zdolnośc od pracy lub jej brak nie ma znaczenia, czy tylko
    > mi się wydaje.

    Mówię o tym, że jakkolwiek różne przepisy wymagają dostarczenia dokumentu to
    "ma leżeć" skutecznie uniemożliwia dokonanie tego i raczej nie skutkuje to
    utratą statusu bezrobotnego czy pracy.

  • 35. Data: 2009-11-22 14:18:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    op23 pisze: