  • 11. Data: 2019-07-29 20:26:02
    Temat: Re: Durczok - kolejny "równiejszy".
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.07.2019 o 18:33, Piotrek pisze:
    > https://lodz.onet.pl/kamil-durczok-nie-trafi-do-ares
    ztu-komentarz-dziennikarza-po-decyzji-sadu/zkme2ef

    > "Kamil Durczok, który w piątek prowadził samochód z 2,6 promila
    > alkoholu w organizmie, nie trafi do aresztu - zdecydował dzisiaj
    > piotrkowski sąd." Każdy "no-name" na jego miejscu dostałby na dobry
    > początek 3 miesiączki, ale cóż - sława zobowiązuje :)

    Na jakiej podstawie?

  • 12. Data: 2019-07-29 20:58:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-29 o 19:27, Shrek pisze:
    > wszystko jasne i co więcej się przyznał?
    No właśnie się nie przyznał do tego drugiego zarzutu o sprowadzenie
    bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym.

    Robert

  • 13. Data: 2019-07-29 21:43:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie się nie przyznał do tego drugiego zarzutu o sprowadzenie
    > bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym.

    Bo i zarzut dęty tak naprawdę. Jest przepis o promilach i to z pewnościa
    się stało. Obiektywnie też jedyne co zrobił ponadto to uszkodził słupek.

    Nie bronie za bardzo kolesia, ale bądźmy poważni - na to co zrobił jest
    paragraf i nie ma żadnego powodu, żeby szukać innych.

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2019-07-29 22:13:02
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 29.07.2019 o 21:43 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Nie bronie za bardzo kolesia, ale bądźmy poważni - na to co zrobił jest
    > paragraf i nie ma żadnego powodu, żeby szukać innych.

    Chleba i igrzysk.
    Szuka się więc igrzysk na siłę.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2019-07-29 22:18:42
    Od: u2 <u...@o...pl>

    ztu-komentarz-dziennikarza-po-decyzji-sadu/zkme2ef

    > Na jakiej podstawie?

    Art. 174. Sprowadzenie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu
    Dz.U.2018.0.1600 t.j. - Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny

    § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu
    lądowym, wodnym lub powietrznym,
    § 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    --
    I love love

  • 16. Data: 2019-07-29 23:17:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Jul 2019 22:18:42 +0200, u2 napisał(a):
> [...]
    > lądowym, wodnym lub powietrznym,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    No i co - niby kazdy pijany kierowca dostaje 3 miesace aresztu ?

    Kluczowe jest tu "bezposrednie".
    Inaczej bardzo wielu by mozna zamknac i to moze nawet w wersji
    umyslnej.

    Bo tak np pojade w miescie 70km/h ... a jak bedzie slisko, wpadne
    poslizg, potem wjade w grupe ludzi na chodniku ... no sprowadzilem
    niebezpieczenstwo katastrofy ...

    J.

  • 17. Data: 2019-07-29 23:22:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.07.2019 o 22:18, u2 pisze:

    > Art. 174. Sprowadzenie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu
    > Dz.U.2018.0.1600 t.j. - Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny

    To jest podstawa do ewentualnego jego skazania. Ja pytałem o podstawę do
    tymczasowego aresztu.

  • 18. Data: 2019-07-29 23:58:43
    Temat: Re: Durczok - kolejny "równiejszy" [wypadek na autostradzie przy 2.5 promila bez aresztu]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    > Bo tak np pojade w miescie 70km/h ... a jak bedzie slisko, wpadne
    > poslizg, potem wjade w grupe ludzi na chodniku ... no sprowadzilem

    Jak bardzo można być naprutym _na autostradzie_ i nie powodować
    zagrożenie katastrofą? O ile więcej niż 2.5 promila? [A]
    Opinie prokuratury i sądu okazały się _bardzo_ różne. Autostrada jest
    budowana po to by dało się długo jechać bardzo szybko a więc konsekwencje
    wypadku drogowego względnie łatwo mogą przybrać rozmiar katastrofy.

    IMHO niemal obowiązkiem prokuratury było postać "(aż tak) nadzwyczaj
    daleko idący" zarzut i _zwalić na sąd_ (sędziów) przekaz że
    "Polacy, nic (takiego) się nie stało". IMHO zarzut "niebezpieczeństwa
    katastrofy" miał (i ma) jakieś tam szansę przejść ale "w ciemno"
    to obstawałbym że "niezbyt duże" (wersja litościwie dyplomatyczna).

    [A] https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/kamil-d-mi
    al-2-5-promila-alkoholu-we-krwi-spowodowal-kolizje-n
    a-a1,956143.html

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2019-07-30 00:29:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > To jest podstawa do ewentualnego jego skazania. Ja pytałem o podstawę do
    > tymczasowego aresztu.

    Jak rozumiem podstawą miało być realne zagrożenie bardzo wysoką karą
    więzienia z paragrafu "katastrofy w ruchu lądowym" [A]. <cynizm> Im
    więcej by odsiedział w areszcie do wyroku tym prokuratura miałaby
    większe szanse na wyrok "przyklepujący" odsiadkę aresztową. </cynizm>
    Sąd nie podzielił opinii na dużą szansę skazania "katastroficznego"
    wiec to uzasadnienie aresztu siadło *zdaniem sądu* .

    https://www.tvn24.pl/lodz,69/kamil-durczok-bez-aresz
    tu-sad-nie-zgodzil-sie-na-tymczasowe-aresztowanie-dz
    iennikarza,956663.html

    --
    A. Filip

  • 20. Data: 2019-07-30 02:23:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-29, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    ztu-komentarz-dziennikarza-po-decyzji-sadu/zkme2ef

    organizmie, nie trafi do aresztu - zdecydował dzisiaj piotrkowski sąd."

    > Czy pisałbyś (niemal) to samo gdyby to był "poseł PiS+"?

    Ja bym tez bym pisał. To m.in odróznia mnie od posłów pisu, że staram
    się być obiektywny.

    --
    Marcin