  • 1. Data: 2006-04-02 11:36:34
    Temat: allegro i zwrot towaru
    Od: Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl>

    Witam.
    Czy jeśli kupiłam towar na aukcji, takiej jak Allegro, również mam prawo do
    zwrotu towaru i żądania zwrotu pieniędzy w ciągu 10 dni?

    Sprawa wydaje się jasna, gdy kupi się towar przez "Kup teraz" od jakiejś
    firmy, bo ustawa mówi o możliwości rozwiązania umowy, która została zawarta
    poza lokalem firmy.

    Ale jak to jest, kiedy nie kupujemy od firmy lecz od osoby prywatnej?
    Lub kiedy towar był kupiony od firmy na licytacji?
    Żądanie zwrotu towaru zakupionego na licytacji wydaje się nie fair, ale co
    na to prawo?

    --
    Sabina

  • 2. Data: 2006-04-02 12:15:28
    Temat: Re: allegro i zwrot towaru
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Ale jak to jest, kiedy nie kupujemy od firmy lecz od osoby prywatnej?

    Nie przysluguje Ci

    > Lub kiedy towar był kupiony od firmy na licytacji?

    Jak wyzej, przeszukaj sobie archiwum grupy

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-04-02 13:07:17
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Nie przysluguje Ci

    Z tym bym polemizowal, bo osoba fizyczna tez przeciez moze byc
    przedsiebiorca.

  • 4. Data: 2006-04-02 13:42:43
    Od: "Cyberix" <r...@b...pl>

    >: Sprawa wydaje się jasna, gdy kupi się towar przez "Kup teraz" od jakiejś
    > firmy, bo ustawa mówi o możliwości rozwiązania umowy, która została
    > zawarta
    > poza lokalem firmy.

    A jeśli założyć, że opcja Kup Teraz to odmiana aukcji holenderskiej, gdzie
    cena maksymalna równa się cenie minimalnej? Wtedy nadal mamy do czynienia z
    aukcją a nie z normalną sprzedażą.

  • 5. Data: 2006-04-02 13:51:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.04.2006 Heming <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał/a:
    > Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    > Z tym bym polemizowal, bo osoba fizyczna tez przeciez moze byc
    > przedsiebiorca.

    I jak się to ma do towaru nabytego na aukcji?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-04-02 15:24:21
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > I jak się to ma do towaru nabytego na aukcji?

    To zalezy jak sprzedawala. Jesli jest fizyczna to mzoe jednak prowadzic
    DG. Ja np . prowadze DG i sprzedaje na Allegro na koncie "firmowym"
    rzeczy firmowe - wtedy normalnie wystawiam FV, gwarancje itp.

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 7. Data: 2006-04-02 21:10:29
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > I jak się to ma do towaru nabytego na aukcji?

    Ale ja polemizuje z kwestia dotyczca aukcji, tylko zwracam uwage na fakt, ze
    os. fizyczna tez moze byc przedsiebiorca.

  • 8. Data: 2006-04-02 21:11:11
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > I jak się to ma do towaru nabytego na aukcji?

    Ale ja nie polemizuje z kwestia dotyczaca aukcji, tylko zwracam uwage na
    fakt, ze os. fizyczna tez moze byc przedsiebiorca.

  • 9. Data: 2006-04-02 22:34:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.04.2006 Hikikomori San <h...@g...pl> napisał/a:
    > To zalezy jak sprzedawala. Jesli jest fizyczna to mzoe jednak prowadzic

    Możliwość zwrotu w terminie 10ciu dni nie dotyczy towarów nabytych w
    drodze licytacji.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2006-04-03 09:38:43
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 3 kwi o godzinie 00:34, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski napisał(a):

    > Możliwość zwrotu w terminie 10ciu dni nie dotyczy towarów nabytych w
    > drodze licytacji.

    "KT" nie jest licytacją.

    --
    Herbi