  • 11. Data: 2006-04-04 17:19:15
    Temat: Re: Dowód rejestracyjny pojazdu- zatrzymanie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Artur Golanski [###A...@w...net.pl.###] napisał:

    > Udowodniłem ci konkretnymi zapisami prawa, że to co piszesz to nadal
    > twoja interpretacja i do tego niezgodna z prawem.

    Z tego co wiem, to w praktyce przepisy są interpretowane tak, jak
    napisałem na wstępie. Ale faktycznie, jak spojrzeć na Twoje argumenty,
    to masz rację. Jakoś nigdy się nad tym głębiej nie zastanawiałem, bo
    bezpośrednio mnie zagadnienie nie dotyczyło.

    Natomiast nie masz racji, że kierującego nie można ukarać za samo
    nieposiadanie dowodu ubezpieczenia OC (lub dowodu rejestracyjnego by
    już sprawę uregulować ostatecznie). Można, ale nie na podstawie art.
    94, a 95 kodeksu wykroczeń.