  • 1. Data: 2006-04-02 10:06:58
    Temat: Ochrona danych osobowych - ksiazki telefoniczne
    Od: "Z-Marcin" <z...@n...o2.pl>

    witam,
    co zrobic z firma wydawnicza, ktora bez mojej zgody,
    umiescila w swoim informatorze moje dane teleadresowe ?

    dodam, ze numer posiadany w TP mam zastrzezony,
    naklad informatora obliczam na circa about 2 tysięce,

    i co, jezeli moje dane przekazala osoba trzecia,
    mieszkajaca ze mna, ale nie bedaca swiadoma
    o zastrzezeniu mojego numeru ?

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2006-04-02 11:42:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z-Marcin [###z...@n...o2.pl.###] napisał:

    Zgodę na przetwarzanie Twoich danych mają mieć od Ciebie, a nie
    sąsiada, żony, córki.

  • 3. Data: 2006-04-02 12:04:13
    Od: "Z-Marcin" <z...@n...o2.pl>

    "Robert Tomasik"
    > Zgodę na przetwarzanie Twoich danych mają mieć od Ciebie, a nie
    > sąsiada, żony, córki.

    no tak, wiem, ale co bedzie jezeli zaczne ich gnebic,
    a okaze sie, ze dane przekazal np.tesc...
    jezeli przyjdzie co do czego to jakie skutki np.prawne
    poniesie moj tesc ?

    czy moge wnosic do nich o wycofanie infromatora z obiegu ?
    przeciez to sa duze koszty, kupa czasu zanim wycofaja,
    w takiej sytuacji chyba zrezygnowac z tego numeru telefonu...

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2006-04-02 12:52:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Z-Marcin* wypowiedziała te
    słowa:

    > jezeli przyjdzie co do czego to jakie skutki np.prawne
    > poniesie moj tesc ?

    Możesz pozwać teścia i zażądać odszkodowania. Najwyżej zaczniesz sobie
    grabić troszkę wcześniej ;-)

    > czy moge wnosic do nich o wycofanie infromatora z obiegu ?
    > przeciez to sa duze koszty, kupa czasu zanim wycofaja,
    > w takiej sytuacji chyba zrezygnowac z tego numeru telefonu...

    Moja znajoma w identycznej sytuacji - przy czym Tepsa wywinęła jej taki
    numer dwa razy (sic!) - pozwała oszołomów do sądu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2006-04-02 16:20:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z-Marcin [###z...@n...o2.pl.###] napisał:
    > "Robert Tomasik"
    > no tak, wiem, ale co bedzie jezeli zaczne ich gnebic,
    > a okaze sie, ze dane przekazal np.tesc...

    Nic. Oni nadal muszą mieć zgodę od Ciebie. Ustawa nie zabrania
    przekazywania przez osoby danych innych osób. Gdyby zakazywała, to byś
    pocztówki nie wysłał.

    > jezeli przyjdzie co do czego to jakie skutki np.prawne
    > poniesie moj tesc ?

    Żadnych. Chyba, że podpisał się w Twoim imieniu na zgodzie. Ale nie
    spodziewam się tego.

    > czy moge wnosic do nich o wycofanie infromatora z obiegu ?
    > przeciez to sa duze koszty, kupa czasu zanim wycofaja,
    > w takiej sytuacji chyba zrezygnowac z tego numeru telefonu...

    Przede wszystkim przetwarzając Twoje dane osobowe bez Twojej zgody
    popełniają przestępstwo. Natomiast trudno mi się odnieść do tego, czy
    mają wycofać, czy zawrzesz z nimi ugodę i zmienisz numer telefonu.

  • 6. Data: 2006-04-02 16:35:56
    Od: "Z-Marcin" <z...@n...o2.pl>

    "Robert Tomasik"

    > Żadnych. Chyba, że podpisał się w Twoim imieniu na zgodzie. Ale nie
    > spodziewam się tego.

    wlasnie podejzewam, ze tak sie stalo,
    podal dane i podpisal jakiemus "lolkowi" na druczku i tyle,
    jego inteligencja ma wskaznik mniejszy niz u jeza,
    nie obrazajac jezy...

    > Przede wszystkim przetwarzając Twoje dane osobowe bez Twojej zgody
    > popełniają przestępstwo. Natomiast trudno mi się odnieść do tego, czy
    > mają wycofać, czy zawrzesz z nimi ugodę i zmienisz numer telefonu.

    zawrzec ugode i zmienic nr telefonu jest dla mnie operacja niestety
    kosztowna, pewne koszty musze poniesc, takie np. jak zerwanie
    umowy promocyjnej na instalacje...

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 7. Data: 2006-04-02 16:49:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z-Marcin [###z...@n...o2.pl.###] napisał:

    > wlasnie podejzewam, ze tak sie stalo,
    > podal dane i podpisal jakiemus "lolkowi" na druczku i tyle,
    > jego inteligencja ma wskaznik mniejszy niz u jeza,
    > nie obrazajac jezy...

    Pytanie, czy podpisał jako Ty, czy podpisał się jako on. Bo jeśli
    podpisał się Swoim imieniem i nazwiskiem, to spokojnie mógł. Ja też
    mogę podać im Twoje dane i się podpisać swoim imieniem i nazwiskiem.
    tyle, że oni muszą mieć Twoją zgodę, a nie moją czy teścia.

    > zawrzeć ugodę i zmienić nr telefonu jest dla mnie operacja niestety
    > kosztowna, pewne koszty musze ponieść, takie np. jak zerwanie
    > umowy promocyjnej na instalacje...

    Zażądaj na początek od nich kserokopii Twojej zgody. Jak ją będziesz
    miał, to zobaczysz kto to podpisał i w czyim imieniu.

  • 8. Data: 2006-04-02 20:51:19
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    > zawrzec ugode i zmienic nr telefonu jest dla mnie operacja niestety
    > kosztowna, pewne koszty musze poniesc, takie np. jak zerwanie
    > umowy promocyjnej na instalacje...

    ????
    Wiesz o czym piszesz? Na Twoją prośbę Operator zmieni numer na inny w
    cenie kilku zł, bez konieczności zrywania JAKICHKOLWIEK umów
    promocyjnych czy niepromocyjnych :)

    --
    TLZ, chcesz dzwonić za grosze? Rozliczać czas połączeń sekundowo?
    http://www.actio.pl/index.php?idpartner=262

  • 9. Data: 2006-04-02 21:07:01
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Z-Marcin" <z...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > zawrzec ugode i zmienic nr telefonu jest dla mnie operacja niestety
    > kosztowna, pewne koszty musze poniesc, takie np. jak zerwanie
    > umowy promocyjnej na instalacje...

    Wybacz, ale bredzisz... Jakie znowu zerwanie umowy?
    Zmieniasz tylko numer.

    Piotr

  • 10. Data: 2006-04-03 18:57:18
    Od: "jasiek" <b...@o...pl>

    PiotRek wrote:
    > Wybacz, ale bredzisz... Jakie znowu zerwanie umowy?
    > Zmieniasz tylko numer.

    sam bredzisz, mało umów chyba miałeś w rękach,
    a ponadto;
    sprobuj to zrobic w momencie kiedy operator nie ma wolnych
    numerów w danym rejonie, a Tobie telefon jest potrzebny
    non-stop...

    --
    Jasiek