    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dowód rejestracyjny pojazdu- zatrzymanie ?
    Date: Tue, 04 Apr 2006 09:09:22 +0200

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >wypadku pasażera autobusu posiadającego nieskasowany bilet. On ma
    >bilet, tyle, że nie ważny.
    Różnica w twoim przykładzie jest zasadnicza. W 'naszym przypadku'
    wykroczeniem jest brak dokumentu (DR), a za ten czyn przewidziano
    konkretną karę w tzw. taryfikatorze. Nie ma takiej w przypadku braku
    aktualnego badania technicznego. Natomiast pasażer ma mieć ważny
    (skasowany) bilet.
    Zauważ, ze brak badania skutkuje jedynie zatrzymaniem DR. To samo
    grozi np. gdy dokument jest nieczytelny (ale ukarać kierowcę nie
    można) lub gdy nie okażesz potwierdzenia OC i tu także ukarać nie
    można.

    >nieważności badań dokument ten nie był dokumentem poświadczającym
    >dopuszczenie pojazdu do ruchu.
    Tym stwierdzeniem poprawiasz prawo! Art. 71 stanowi: "Dokumentem
    stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu[..] jest dowód
    rejestracyjny albo pozwolenie czasowe". Koniec kropka. Wykroczeniem
    jest brak tego dokumentu. Brak badania w terminie skutkuje jego
    zatrzymaniem (art. 132. 2).

    > Mógł mieć albo wpis w dowodzie rejestracyjnym,
    >albo zaświadczenie od diagnosty.
    Nieprawda. Zaświadczenie NIE jest tym dokument w rozumienie art. 71.
    Przykład: zatrzymano DR bo minął termin badania. Po naprawieniu
    pojazdu na takie badanie musisz jechac na tzw. lawecie, bo takim
    pojazdem poruszanie jest wykroczeniem. Podobnie, gdy pozytywnie
    przejdzie badanie, ale DR jeszcze nie ma.

    >No ale również ani słowa o dowodzie rejestracyjnym :-)
    Robert co ty piszesz? Przeczytaj uważnie art.71 PoRD
    tam stoi jak drut "dowód rejestracyjny".

    >Mowa o dokumencie dopuszczającym pojazd do ruchu.
    Którym jest właśnie DR.

    >Dowód rejestracyjny z nieważnymi badaniami
    >nie jest takim dokumentem - moim zdaniem
    Jest, bo tak stanowi prawo (tu PoRD), a twoje zdanie jest bez
    znaczenia, bo nie masz mocy, aby prawo zmienić czy poprawić.

    >upłyną termin, na który owe dopuszczenie zostało wydane.
    Tylko w przypadku pozwolenia czasowego.

    >Czy dalej tak uważasz?
    Udowodniłem ci konkretnymi zapisami prawa, że to co piszesz to nadal
    twoja interpretacja i do tego niezgodna z prawem.

    --
    Artur Golański