  • 1. Data: 2002-02-20 16:05:02
    Temat: Dowód osobisty...problem
    Od: "Marek" <i...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może zaspokoić moją ciekawość? Czy ktoś wymeldowany (bez żadnego
    meldunku) może otrzymać nowy dowód osobisty?

  • 2. Data: 2002-02-20 17:38:09
    Temat: Re: Dowód osobisty...problem
    Od: "bob" <a...@p...onet.pl>

    Mysle, ze tak samo jak z paszportem tylko trzeba napisac podanie do Ministra
    Spraw Wewnętrznych i Administracji skladanym w tym urzedzie ktory ma wydac
    ten dokument, motywujac dlaczego sie nie ma adresu zameldowania, no i
    dlaczego w danym urzedzie sie chce go wlasnie wydac, bo np. tutaj mieszka
    sie u znajomych i z danym miastem jest sie zwiazanym obecnie na jakis czas.

  • 3. Data: 2002-02-21 07:48:05
    Od: Piotr Szkudlarek <s...@w...com.pl>

    Nic nie trzeba motywowowac. Polska to wolny kraj i nie trzeba nikomu wyjasniac
    dlaczego sie nie chce miec stalego miejsca pobytu. W braku takowego wlasciwym
    organem bedzie burmistrz gminy Warszawa Centrum. http://www.gminacentrum.waw.pl/

  • 4. Data: 2002-02-21 09:49:43
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > dlaczego sie nie chce miec stalego miejsca pobytu. W braku takowego wlasciwym
    > organem bedzie burmistrz gminy Warszawa Centrum.

    mam pewne doświadczenie w tym temacie i dlatego nie zgodzę się z kolegą, że nic
    nie trzeba nikomu wyjaśniać. Niestety, człowiek niezameldowany niewiele może
    (temat był nie raz wałkowany na grupie), a poza tym spotyka się na każdym kroku
    z podejrzliwością tzw. organów. Co się jednak tyczy dowodu, to można go też
    wyrobić w miejscu ostatniego stałego zameldowania
    pozdr
    ste

  • 5. Data: 2002-02-21 12:39:51
    Od: "Marek" <i...@p...onet.pl>

    Trochę się niezrozumieliśmy. Mnie chodziło tylko o to czy bez (żadnego)
    meldunku można starać się o dowód osobisty.

  • 6. Data: 2002-02-22 17:05:06
    Od: 1...@p...onet.pl (Andrzej)

    "Marek" <i...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy ktoś wymeldowany (bez żadnego meldunku) może otrzymać nowy dowód osobisty?
    Oczywiscie.
    1. Dowód osobisty wydaje własciwy organ gminy, a ustala się go według
    miejsca pobytu stałego osoby ubiegajacej się o wydanie dowodu
    osobistego, a w razie braku takiego miejsca - według ostatniego
    miejsca pobytu stałego tej osoby.
    2. Jeżeli nie można ustalić własciwości miejscowej organu, dowód
    osobisty wydaje organ gminy własciwy dla obszaru dzielnicy Sródmiescie
    w m.st. Warszawie.

    Artur Golański