    From: "lolka" <l...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Domek na ogródkach dzialkowych i prawa do niego
    Date: 16 Jun 2006 09:20:01 -0700

    Witam.
    Mam okazje kupic murowany caloroczny domek na terenie ogródków
    dzialkowych w Warszawie.
    Wlasciciel nie ma praw typu uzytkowanie wieczyste/wlasnosc hipoteczna,
    czyli
    tak jak zwykle w przypadku takich dzialek typu pracownicze. A wiec
    wlasciciel sprzedaje wlasciwie tylko "sam dom", koszt jego postawienia.
    Wg wlasciciela w najgorszym razie - czyli zabraniu-likwidacji
    dzialek, musza mi zwrócic koszt tego domku.
    Czy warto ryzykowac taki zakup?
    Co sie stanie w przypadku, gdy np. postanowia zlikwidowac te
    ogródki, lub cos podobnego? Czy beda mi przyslugiwac jakiekolwiek
    prawa, chocby do zwrotu kosztów domu? Czy tez moze sie okazac, ze
    pieniadze beda wyrzucone w bloto i w razie czego nic mi sie nie
    nalezy?
    Jest jeszcze dodatkowa sprawa - domek po postawieniu uznano za
    nielegalny (za duzy na dzialke). Sprzedajacy twierdzi, ze po blisko
    2 latach sadzenia udalomu sie uzyskac decyzje organu
    wojewódzkiego, ze domek jest legalny, ma cala dokumentacje to
    potwierdzajaca, wraz ze zdjeciami domu w obecnym stanie.

    Pytam o to wszystko, bo sam domek a pzrezde wszystkim jego lokalizacja
    i cena sa atrakcyjne. Obawiam siejednak, bo to dla mnie duze
    pieniadze, ze cos tu moze nie grac... Co?