  • 21. Data: 2015-05-19 15:46:50
    Temat: Re: Dokumenty w kopercie - opieczętowanie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-19 o 08:28, Maciek pisze:
    > Zgadza się, ale wtedy nie ma tego charakterystycznego ruchu ręki i
    > odgłosu przybicia, które to nadają właściwą rangę i wartość
    > stemplowanemu dokumentowi ;-)

    Ale od odgłosu uderzenia wzrasta też ranga i wartość przybijającego
    pieczątkę ;) Oraz od ilości pieczątek ;)

    Pamiętam w starych czasach biurka co poniektórych "kacyków", na których
    stały stojaczki typu "choinka" całe obwieszone pieczątkami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2015-05-20 08:52:03
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 15:38:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Moze byc, adresowac im sie nie bedzie chcialo, przyloza pieczatke.
    >
    > I potem bez otwierania zaladowac koperte w wieksza koperte i wyslac za
    > granice :-)

    > Elegancko to elegancko, "uprzejmie prosze .... z powodu wymogow
    > postawionych przez zagraniczna instytucje" .

    Widzę że jest sporo domysłów więc nieco wyjaśnię.
    Najpierw od konkretu:
    http://www.archiwum.pwr.edu.pl/index2.php?content=kp

    Jak widać są u nas instytucje gdzie świadomość potrzeby jest spora. Nie robią
    problemów, informują i wogóle są profesjonalni.
    Tyle że akurat moja uczelnia a właściwie jej sekretariat nie jest aż taka
    uświadomiony.

    Nauczony doświadczeniem staram się wiedzieć lepiej od urzędnika i dlatego tutaj
    zapytałem. Poprzednio kobiety zaparły się że nic nikomu nie wyślą i zmiękły jak
    pokazałem rozporządzenie gdzie było napisane że absolwentowi można wysłąć dokument
    pocztą.
    Choć i to nie pomogło mi w wyproszeniu wysłania papierów bezpośrednio do WES.

    Oczywiście mógłbym sobie pieczątke zrobić sam, sam wysłać i udawać że zrobił to
    sekretariat.
    Ale w WES te dokumenty są sprawdzane a że mają do czynienia z kombinatorami z całego
    świata i stąd bogate doświadczenie to sądzę że starają się na wszelkie sposoby
    zabezpieczyć przed oszustwem.
    I jakby taki weryfikator podniósł słuchawkę i zapytał sekretariat czy wysłał a oni by
    zrobili wielkie oczy to było by kiepsko dla mojej sprawy.
    A nie mam ochoty zaczynać od robienia sobie pod górkę.

    WES jest kanadyjsko-amerykańskie. Ale w temacie pieczątek to akurat nieistotne. Oni
    te zasady biorą z doświadczenia bo pewnie nie raz i nie dwa jakieś ludy zaradne tak
    sobie wyszykowały papiery że wyszedł doktorat w wieku 24 lat.

    W rezultacie skończyło się tak, że zamiast z kobitami w sekretariacie pogadałem z ich
    kierowniczką i ona mimo że mocno zdziwiona to podbiła mi te koperte i tak wyślę do
    WES. Bo uprzednio zapytałem czy można i rzeczywiście tak jak wyżej sugerowałeś, WES
    dopuszcza taką możliwość mimo że sie nią nie chwali.

    --
    Pozdrawiam.
    Łukasz Sczygiel

  • 23. Data: 2015-05-20 10:49:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-05-19 o 13:23, J.F. pisze:

    > Ale w GB pieczatek nawet na lekarstwo nie starczy, wiec chyba nie maja
    > zwyczaju wymagac.
    >
    > A nie, dorobili sie:
    > http://www.bris.ac.uk/engineering/undergraduate/tran
    scripts.html

    Kiedyś wystarczał im zwykły list z podpisem poprzedniego
    pracodawcy czy uczelni/szkoły. Dzisiaj z duchem czasu
    od instytucji wymagają pieczątek.