  • 11. Data: 2015-05-16 10:22:55
    Temat: Re: Dokumenty w kopercie - opieczętowanie
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >To wygląda na autorecenzję uczelni. Miażdżącą...

    Nie, raczej o dbałość o ciebie.
    Za komuny ludzie nie rozumieli, że często zahodnie koncerny zciągają
    inżyniera by go odciągnąć od ojczyzny i rodziny, by nic nie wymyślił, by mu
    zaszkodzić.
    A jak już w nic tam nie wejdzie, w istocie odsunięty od badań, ale
    dysponujący dolarami, tylko pszemęczy się te 2-3 lata, to jak wruci i będzie
    już w Polsce to po nim: kontakty się urwały, pracy brak, projekty całkiem
    inne niż mu pasują.
    Panienka w sekretariacie może mieć lepsze życiowe rozeznanie niż obsługiwany
    pszez nią mgr , inż czy dr.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 12. Data: 2015-05-17 15:27:14
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    s...@g...com wrote:
    > Witam. Potrzebuję wysłać dokumenty do organizacji
    > zagranicznej. Chodzi o uznanie wykształcenia wyższego.
    > Organizacja wymaga aby te dokumenty były albo wysłane przez
    > instytucję która je wystawiła albo przynajmniej umieszczone w
    > kopercie którą opieczatkuje wystawiająca instytucja.

    Bardzo nierozsądny wymóg organizacji zagr., bo przecież już na
    samym dokumencie dyplomu/świadectwa są pieczęcie i podpisy osób
    upoważnionych na uczelni do wystawienia takiego dokumentu więc
    nie ma znaczenia jakim kanałem taki dokument trafi do osoby
    trzeciej bo nie podważa to oryginalności samego dokumentu.

    > Niby nic kosmicznego ale sekretariat sie uparł że ani nic nie
    > wyśle ani nie opieczetuje. ewentualnie może wysłać te papiery
    > do mnie ale i tak pieczatki na kopercie raczej ne będzie.
    >
    > Czy ten aspekt wymiany dokumentów jest jakos w naszym prawie
    > uregulowany?

    Udziel organizacji zagr. pełnomocnictwa do udostępniania im
    wypisów i odpisów z dokumentów takich a takich dotyczących Twojej
    osoby. Ty wysyłasz za granicę pełnomocnictwo z instrukcją. A
    organizacja zagr. przesyła pełnomocnictwo do uczelni wraz z
    żądaniem przesłania jej Twoich dokumentów.

  • 13. Data: 2015-05-17 18:01:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    poszukiwacz wrote:

> [...]
    > nie ma znaczenia jakim kanałem taki dokument trafi do osoby
    > trzeciej bo nie podważa to oryginalności samego dokumentu.

    pieczecie nie potwierdzaja co zostało na tym dokumencie zmienione od
    momentu postawienia pieczeci i czy na pewno te pieczecie zostały przez
    uczelnie na tym dokumencie postawione.

    Papierowy dokument nie ma takiej wartosci jak u nas, szczególnie, ze tam
    nie za bardzo wiedzą co to jest pieczątka.

    Dokumenty sprawdza się u źródła. Wcale bym sie nie zdziwił gdyby
    wyslali email lub zadzwonili z prosba o potwierdzenie, czy taki to a
    taki dokument został wysłany z uczelni.

> [...]
    > wysyłasz za granicę pełnomocnictwo z instrukcją. A organizacja zagr.
    > przesyła pełnomocnictwo do uczelni wraz z żądaniem przesłania jej Twoich

    a uczelnia ma cie w d...
    ty masz biznes ty załatwiasz sprawy
    jak zagraniczna uczelnia bedzie miała biznes to zagraniczna uczelnia
    bedzie załatwiać sprawy.

  • 14. Data: 2015-05-18 15:38:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >ani nie opieczetuje. ewentualnie może wysłać te papiery do mnie ale i
    >tak pieczatki na kopercie raczej ne będzie.

    Moze byc, adresowac im sie nie bedzie chcialo, przyloza pieczatke.

    I potem bez otwierania zaladowac koperte w wieksza koperte i wyslac za
    granice :-)

    >Nie wiem jak elegancko umotywować taką prośbę.
    >Z info na forach znalazłem że wiele uczelnianych sekretariatów nie
    >robi z tym problemu. Pech jest taki że ten mój niestety niezbyt
    >współpracuje...
    >Doradzi ktoś jak umotywować taka prośbę?

    Elegancko to elegancko, "uprzejmie prosze .... z powodu wymogow
    postawionych przez zagraniczna instytucje" .

    J.

  • 15. Data: 2015-05-18 19:45:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-05-15 o 10:46, s...@g...com pisze:
    > No, fajna rada nie ma co...
    Jak nie chcesz wyrabiać, to złóż sobie z ogólnodostępnych pieczątek z
    zestawem literek. Swoją drogą co to za kraj, w którym żądza pieczątki
    jest większa chyba niż na naszej zielonej wyspie? :->

    Maciek

  • 16. Data: 2015-05-18 20:48:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-05-15 o 19:45, Maciek pisze:
    > Jak nie chcesz wyrabiać, to złóż sobie z ogólnodostępnych pieczątek z
    > zestawem literek. Swoją drogą co to za kraj, w którym żądza pieczątki
    > jest większa chyba niż na naszej zielonej wyspie? :->

    Dowolną pieczątkę można nadrukować na kopercie na atramentówce. I nawet
    mam wątpliwość, czy to będzie fałszerstwo.

  • 17. Data: 2015-05-19 08:28:19
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Dowolną pieczątkę można nadrukować na kopercie na atramentówce. I nawet
    > mam wątpliwość, czy to będzie fałszerstwo.
    Zgadza się, ale wtedy nie ma tego charakterystycznego ruchu ręki i
    odgłosu przybicia, które to nadają właściwą rangę i wartość
    stemplowanemu dokumentowi ;-)

    Maciek

  • 18. Data: 2015-05-19 11:15:48
    Temat: Re: Re: Dokumenty w kopercie - opieczętowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 May 2015, witek wrote:

    >>> zagranicznej.
    [...]
    > Papierowy dokument nie ma takiej wartosci jak u nas, szczególnie, ze tam nie
    > za bardzo wiedzą co to jest pieczątka.

    Skąd założenie, że "nie ma takiej wartości jak u nas", skoro nie
    wiadomo gdzie ta "organizacja zagraniczna" ma siedzibę?

    pzdr, Gotfryd
    (zaintrygowany)

  • 19. Data: 2015-05-19 12:34:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-05-18 o 19:45, Maciek pisze:

    > Jak nie chcesz wyrabiać, to złóż sobie z ogólnodostępnych pieczątek z
    > zestawem literek. Swoją drogą co to za kraj, w którym żądza pieczątki
    > jest większa chyba niż na naszej zielonej wyspie? :->

    Żądza pieczątki wskazywała by na Francję ale wiara
    w opieczętowane dane na Wielką Brytanię.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2015-05-19 13:23:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości

    >Żądza pieczątki wskazywała by na Francję ale wiara
    >w opieczętowane dane na Wielką Brytanię.

    Ale w GB pieczatek nawet na lekarstwo nie starczy, wiec chyba nie maja
    zwyczaju wymagac.

    A nie, dorobili sie:
    http://www.bris.ac.uk/engineering/undergraduate/tran
    scripts.html