  • 1. Data: 2006-09-21 12:18:10
    Temat: Dług
    Od: Ryszard M-ski <n...@p...pl>

    Proszę mi poradzić czy mam szanse odzyskać pożyczone pieniądze, a jeżeli
    mam to w jaki sposób. Mieszkam na Podkarpaciu, a pieniądze (850 zł)
    pożyczyłem znajomej która mieszka w Łodzi. Wszystko było w porządku, aż
    do chwili gdy poprosiłem o zwrot pożyczki. Od tego czasu znajoma nie
    odpowiada na moją korespondencję i nie odbiera moich telefonów.
    nadmieniam, że nie spisywaliśmy żadnej umowy, tylko po uzgodnieniu
    telefonicznym przelewałem kwotę na jej konto bankowe. Tak więc mam tylko
    dokumenty z przelewów bankowych z tytułem "Pożyczka nr 1, 2, 3."
    Uprzejmie proszę o poradę, dziękuję.
    Ryszard M-ski

  • 2. Data: 2006-09-21 13:40:12
    Temat: Re: Dług
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Ryszard M-ski wrote:
    Tak więc mam tylko
    > dokumenty z przelewów bankowych z tytułem "Pożyczka nr 1, 2, 3."

    Wystarczy.
    Załóż sprawę w sądzie.

  • 3. Data: 2006-09-21 13:56:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:eeu4nt$2cq$4@inews.gazeta.pl...

    > Wystarczy.
    > Załóż sprawę w sądzie.

    a czy przypadkiem takiej pozyczki nie powinno sie zglosic w us?
    i sie nagle okaze ze oboje oberwa?

  • 4. Data: 2006-09-21 14:14:25
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Tak więc mam tylko
    >
    > Wystarczy.
    > Załóż sprawę w sądzie.

    A art. 720 par. 2 KC?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2006-09-21 15:10:50
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > A art. 720 par. 2 KC?

    No i? Przeczytaj art. 74 kc.A w ogóle z przelewu jasno będzie wynikało
    kto, komu, kiedy i ile.

  • 6. Data: 2006-09-21 15:29:01
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > No i? Przeczytaj art. 74 kc.A w ogóle z przelewu jasno będzie wynikało
    > kto, komu, kiedy i ile.

    No wlasnie na 74. sie opieram, nie ma umowy w formie pisemnej - nie ma
    dowodu. A dopuszczenie innych dowodow - strony musza sie zgodzic, sadzisz
    dluznik sie zgodzi?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 7. Data: 2006-09-21 15:33:32
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał Wilk napisał(a):
    > No wlasnie na 74. sie opieram, nie ma umowy w formie pisemnej - nie ma
    > dowodu. A dopuszczenie innych dowodow - strony musza sie zgodzic, sadzisz
    > dluznik sie zgodzi?

    przepis nie odnosi się do wszelkich innych dowodów, a poza tym
    potwierdzenie przelewu stanowi przecież uprawdopodobnienie za pomocą
    pisma (art.74§2)

    KG

  • 8. Data: 2006-09-21 15:35:32
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > No wlasnie na 74. sie opieram, nie ma umowy w formie pisemnej - nie ma
    > dowodu. A dopuszczenie innych dowodow - strony musza sie zgodzic, sadzisz
    > dluznik sie zgodzi?

    A po co zgoda dłużnika? cyt."...albo jeżeli fakt dokonania czynności
    prawnej będzie uprawdopodobniony za pomocą pisma". Przelew bankowy
    uprawdopodabnia a nawet udowadnia dokonanie czynności ponad wszelką
    wątpliwość.

  • 9. Data: 2006-09-21 15:42:20
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    wombi napisał(a):
> [...]
    > prawnej będzie uprawdopodobniony za pomocą pisma". Przelew bankowy
    > uprawdopodabnia a nawet udowadnia dokonanie czynności ponad wszelką

    przelew udowadnia przekazanie pieniędzy, a nie zawarcie umowy pożyczki

    KG

  • 10. Data: 2006-09-21 15:47:46
    Od: wombi <j...@d...pl>

    kam napisał(a):

    > przelew udowadnia przekazanie pieniędzy, a nie zawarcie umowy pożyczki
    >
    > KG

    W sumie racja.Ale w omawianym przypadku na jedno wychodzi :).