  • 91. Data: 2013-10-26 09:24:07
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: "Smieć" <j...@g...com>

    Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:l4fpoh$et3$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > Dyskutowałam już wiele razy z znajomymi na ten temat i zawsze kończyło sie
    > to na problemie co będzie gdy 30% ludzi nie będzie oszczędzało
    > (ubezpieczało się) wcale. Już obecnie jak jakiś menel który pracował
    > niewiele i zawsze na czarno, jest chory nie ma na jedzenie to jest nacisk
    > na MOPS i w sumie wszyscy utrzymujemy takiego "bezrobotnego". A co bedzie
    > jak ich bedzie 2 miliony?
    > Odpowiedź jest prosta: będą zdychać pod płotem tak jak w USA, ale my
    > żyjemy w Europie w XXI wieku i takie normy jak w USA są u nas niemożliwe

    Jest jeszcze wiele innych "przymusowych" rzeczy np: po ulicy masz chodzić
    ubrany (a nie nago), jeść masz sztućcami a nie gołą ręką itd. itp. Normalne
    dzieci musisz wysłać do szkoły (i to pod karą więzienia) itd.
    Krzyk robi sie o to że składka ZUS jest wysoka - bo gdyby była mała to nie
    byłoby dyskusji.

  • 92. Data: 2013-10-26 09:35:11
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramid? finansow??
    Od: Smieć <j...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:526a791a$0$2142$65785112@news.neostrada.pl...

    > Widzisz, ja tez pamiętam jak było na prawdę i po za tym, że czlowiek był
    > młodszy to jakoś nie ciągnie mnie do tamtych czasów, wcale nie uważam, że
    > wtedy było lepiej...

    Jest taka tajemnica:
    Im ktoś więcej w III RP nakradł, tym głośniej pluje i krzyczy na komunę
    (zgodnie z przysłowiem: na złodzieju czapka gore).
    Ci co nie kradli (czyli olbrzymia większość) w ocenie komuny jest
    jednoznaczna: dziekują Bogu że przyszło im żyć w czasach komuny, mogli
    założyć rodzinę, przeżyć swój czas uczciwie i godnie.

  • 93. Data: 2013-10-26 19:12:45
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-26 09:35, Smieć wrote:

> [...]
    > jednoznaczna: dziekują Bogu że przyszło im żyć w czasach komuny, mogli
    > założyć rodzinę, przeżyć swój czas uczciwie i godnie.

    He, he,gdyby nie to, że UB-cy , poza tym, że łajdaki i szuje, jednak w
    większości byli dośc inteligentni to napisałbym, że osobnik słusznie sam
    siebie nazywający "śmieć" to były UB-ek, co to za komuny żył "uczciwie
    i godnie";-))
    Taa, za komuny było super, np. moi rodzice czekali na spółdzielcze
    mieszkanie 16 lat (do ich 3- pokojowego mieszkania w 47r. kwaterunek
    dokwaterował 2 rodziny, po tym, gdy ojciec w pracy głóśno zastanawiał
    się, czy nie wystarczy zagłosowac 2x tak, a w jego własnym domu zabranym
    przez komunę (dekret Bieruta) dziadkowi pozwolono mieszkać w dawnej
    izbie dozorcy...), a na założenie telefonu odczekali "drobne" 21 lat...

  • 94. Data: 2013-10-26 21:14:47
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-26 09:03, Danusia pisze:

> [...]
    > niewiele i zawsze na czarno, jest chory nie ma na jedzenie to jest
    > nacisk na MOPS i w sumie wszyscy utrzymujemy takiego "bezrobotnego". A

    Zapewniam Cię, że liczba tych, którzy będą chcieli czerpać z wiaderek
    typu ZUS, NFZ, MOPS itp będzie rosła.
    Dlaczego? Bo to jest racjonalne. Skoro można mieć zapewnione utrzymanie,
    mieszkanie, świadczenia zdrowotne, oświatę i parę innych rzeczy za cudze
    pieniądze, nie robiąc nic w tym kierunku, to po co się napinać? Dlaczego
    być mrówką, a nie konikiem polnym?
    Tę tendencje powstrzymają tylko widoczni umierający z głodu i chorób "na
    widoku". Choć oczywiście miłosierdzie bliźnich tę skalę zmniejszy,
    podejrzewam, że do zera.
    Jest jeszcze drugi racjonalny argument: gdyby (choćby ZUS) był dla
    obywatela korzystny, to nie musiałby być obowiązkowy. Jeśli jest
    obowiązkowy, to nie jest korzystny. Por. z innymi ubezpieczeniami.

    > Odpowiedź jest prosta: będą zdychać pod płotem tak jak w USA, ale my
    > żyjemy w Europie w XXI wieku i takie normy jak w USA są u nas niemożliwe
    > do przyjęcia.

    Ponieważ bo z powodu?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 95. Data: 2013-10-27 07:52:57
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > krytykując zarówno koncentrację kapitału w rękach prywatnych, jak i prymat
    > międzynarodowych rynków finansowych. Paria ta uzyskała 8,7% głosów i ma 64
    > mandaty w Bundestagu (czyli wiecej niż zieloni). Ci komuniści w każdych
    > kolejnych wyborach uzyskują coraz wiecej głosów i mandatów.
    >
    > Trzeba wyraźnie zaznaczyć że w Niemczech ludzie jednoznacznie nazywają
    > ich komunistami, ale nie robią z tego powodu afery na cały świat. U nas
    > Wałęsa, Tusk, Kaczyński hasło komunista czy postkomunista używa tak jak
    > Kościół hasło diabeł i mianuje swoich przeciwników politycznych

    We wczorajszych wyborach w Czechach komuniści zajeli trzecie miejsce
    Komunistyczna Partia Czech i Moraw (KSCzM) - 14,91 proc a dotychczas
    rządzący na zmianę liberałowie Obywatelska Partia Demokratyczna (ODS) - 7,72
    proc i Unia Chrześcijańsko-Demokratyczna - Czechosłowacka Partia Ludowa
    (KDU-CzSL) - 6,78 proc. (piąte i siódme miejsce - czyli margines).
    Jak widać tylko w Polsce komuna jest be.

    pozdr

  • 96. Data: 2013-10-27 08:17:19
    Od: Smieć <j...@g...com>

> [...]
    Komentarz do artykułu w GW:
    "W Polsce nie ma postkomunizmu ani kapitalizmu, w Polsce obowiązuje
    dyktatura poprzez wyzysk tych co zostali okradzeni przez tych co nakradli."
    Nic dodać nic ująć.

  • 97. Data: 2013-10-27 08:43:08
    Od: Smieć <j...@g...com>

    > Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    >>> Otóż:

> [...]
    > Ludowa (KDU-CzSL) - 6,78 proc. (piąte i siódme miejsce - czyli margines).
    > Jak widać tylko w Polsce komuna jest be.

    W Polsce przy omawianiu wynikow wyborów w Czechach jest na to cenzura,
    absolutne o tym milczenie w TVP Info, TVN24 i Polsat News.
    A liberałowie mówią że w Polsce nie ma cenzury.

  • 98. Data: 2013-10-27 10:58:32
    Od: grzech <g...@g...pl>

    > Komentarz do artykułu w GW:
    > "W Polsce nie ma postkomunizmu ani kapitalizmu, w Polsce obowiązuje
    > dyktatura poprzez wyzysk tych co zostali okradzeni przez tych co nakradli."
    > Nic dodać nic ująć.

    Coś w tym jest. Za PRL ludzie zarabiali mało bo trzeba było inwestować w
    przyszłość. Gdy nadeszła przyszłość w postaci III RP to pracownicy
    dawnego PRL zaczęli dostawać niewielkie emerytury bo mało w PRL
    zarabiali. Majątek który wypracowali, nowi władcy przepieprzyli na swoje
    bizantyjskie życie i dziś poniekąd wmawiają emerytom ile to do nich
    dopłacają.

  • 99. Data: 2013-10-27 11:03:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-27, grzech <g...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > przyszłość. Gdy nadeszła przyszłość w postaci III RP to pracownicy
    > dawnego PRL zaczęli dostawać niewielkie emerytury bo mało w PRL

    Tylko właśnie emerytury tych co zarabiali w PRL wcale takie niskie nie są.
    Porównując rzecz jasna do wysokości emerytur z nowego systemu.

    A argumentacja Twoja i przedpiscy to czysty populizm i "oniwinnizm".
    Mało to konstruktywne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 100. Data: 2013-10-27 16:42:18
    Od: p47 <k...@w...pl>

    He, he, w największym państwie komunistycznym tj. w Chinach NIE MA
    odpowiednika ZUS;-), tj. nie ma OBOWIĄZKOWYCH ubezpieczeń emerytalnych i
    zdrowotnych. Kto chce, może takie ubezpieczenia wykupic, ale czyni to
    relatywnie niewielki odsetek ludzi. Podobna sytuacja istnieje tez w
    drugim co do wielkości kraju rządząnym przez komunistów, tj. w
    Wietnamie. Oczywiscie tamtejsze śmieci czy inne danusie namawiają
    ludność do wykupywania ubezpieczeń, bo zauwazyły, że mozna na tym nieźle
    żerować, ale jeszcze nie mają odwagi im tego narzucić, jak to zrobiono
    m. in. w Polsce.
    Warto także zauwazyć, że w dwu obecnie największych gospodarkach świata
    nie istniał przymus ubezpieczeń społecznych, emerytalnych i zdrowotnych
    podobnych do ZUS-u, a tam, gdzie on powstał i jest rozwijany panuje
    stagnacja gospodarcza.