  • 81. Data: 2013-10-24 16:30:05
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramid? finansow??
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-24 09:31, Smieć wrote:

    > Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

    > Dokładnie tak Danusiu.
    > Zostaw tego potomka małorolnego chłopa, którego ojciec dzięki komunie i
    > reformie rolnej, mógł go posłać do szkoły. On nie wie że gdyby nie ta
    > komuna to zaliczył by 4-klasową szkole powszechną (na pełnopłatne
    > gimnazjum małorolnego chłopa nie byloby stać) i byłby wyrobnikiem
    > pracującym za grosze w majątku jakiegoś hrabiego, a nie wymądrzał się na
    > grupie dyskusyjnej.

    A może, głupku, odniesiesz się do podawanych faktów!

  • 82. Data: 2013-10-24 17:13:01
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-24 09:31, Smieć wrote:

    Osobnik, który znając siebie wszak najlepiej nazwał się (słusznie!)
    smieć napisał:(...):

> [...]
    > gimnazjum małorolnego chłopa nie byloby stać) i byłby wyrobnikiem
    > pracującym za grosze w majątku jakiegoś hrabiego, a nie wymądrzał się na

    Otóz ten śmieć (czy też Śmieć) powtarza banialuki z małego poradnika
    agitatora bolszewickiego;-)

    Tmczasem wg mądrzejszych i "nieco" lepiej zorientowanych od śmiecia , np
    wg. prof.dr hab. Andrzeja Banacha, dziekana Wydz. Historii Uniwersytetu
    Jagiellońskiego, cyt.:" Za moich czasów studenckich zawsze mówiło się,że
    to dopiero Polska Ludowa dała szansę studiowania młodzieży chłopskiej.
    Tymczasem jest to pogląd absolutnie błędny." !!

    (...) "Po ukończeniu studiów na Uniwersytecie synowie chłopscy z
    powodzeniem piastowali stanowiska wykwalifikowanych urzędników. Byli
    burmistrzami, prezydentami miast, wójtami. Sprawdzali się także jako
    archiwiści, bibliotekarze, działacze polityczni, posłowie, senatorowie
    oraz dziennikarze,"

    http://www2.almamater.uj.edu.pl/124/10.pdf

  • 83. Data: 2013-10-25 09:23:26
    Od: Smieć <j...@g...com>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > On 2013-10-24 09:31, Smieć wrote:
    >>
    > Osobnik, który znając siebie wszak najlepiej nazwał się (słusznie!) smieć

    Boli, oj boli co matole.
    A czy Ty parobku wiesz że wg. najnowszych badań już ponad 58% ludzi w Polsce
    zdecydowanie potwierdza że za komuny żyło sie lepiej, godniej i
    sprawiedliwiej. Takimi jak Ty złodziejami i matołami zapełnią się już
    niedługo więzienia.

  • 84. Data: 2013-10-25 09:32:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-25 09:23, Smieć pisze:

> [...]
    > Polsce zdecydowanie potwierdza że za komuny żyło sie lepiej, godniej i
    > sprawiedliwiej. Takimi jak Ty złodziejami i matołami zapełnią się już

    Biorąc pod uwagę, że aż tyle osób może nie pamiętać w ogóle czasów
    PRL-u, to ciekawe statystyki....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 85. Data: 2013-10-25 14:29:09
    Od: Smieć <j...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:526a1e65$0$2178$65785112@news.neostrada.pl...

    > Biorąc pod uwagę, że aż tyle osób może nie pamiętać w ogóle czasów PRL-u,
    > to ciekawe statystyki....

    Przecież rodzice czy dziadkowie nie traktują tamtych czasów jako "ściśle
    tajne", wręcz odwrotnie, wbrew propogandzie płynącej z tv opowiadają jak to
    było naprawdę.

  • 86. Data: 2013-10-25 15:59:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-25 14:29, Smieć pisze:

    > Przecież rodzice czy dziadkowie nie traktują tamtych czasów jako "ściśle
    > tajne", wręcz odwrotnie, wbrew propogandzie płynącej z tv opowiadają jak
    > to było naprawdę.

    Widzisz, ja tez pamiętam jak było na prawdę i po za tym, że czlowiek był
    młodszy to jakoś nie ciągnie mnie do tamtych czasów, wcale nie uważam,
    że wtedy było lepiej...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 87. Data: 2013-10-25 16:35:22
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-25 15:59, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Widzisz, ja tez pamiętam jak było na prawdę i po za tym, że czlowiek był
    > młodszy to jakoś nie ciągnie mnie do tamtych czasów, wcale nie uważam,
    > że wtedy było lepiej...

    Boś nie śmieć..
    ;-)

  • 88. Data: 2013-10-25 22:19:18
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Oct 2013, Danusia wrote:

    > OK. Ja też bedę miała prawo wyboru własnej emerytury czy renty rodzinnej po
    > mężu (w zależnosci od tego co bedzie wyższe).

    Nie rozumiemy się.
    Wyraźnie pisałem, że w co najmniej w całkiem bliskich krajach tak było
    (podejrzewam że nadal jest), że małżonek nie był "okradany" z własnej
    emerytury tylko dlatego, że w emeryturze zawarte jest świadczenie
    rodzinne.
    Dostawał połowę niższego świadczenia OPRÓCZ tego wyższego!

    > Proponuję abyś pozbawił mnie tej mozliwości i najlepiej wsadził do więzienia.

    A możesz przeczytać co napisałem?
    Mam Cię wsadzić za to, że ZUS ukradnie Ci jedno ze świadczeń?
    (wyjaśnienie niżej).

    > Tam koszty pobytu bedą znacznie wyższe niż moja emerytura lub renta. Ale
    > wyjdzie na Twoje. Bo chyba o to Ci chodzi.

    Odnoszę wrażenie że tak się zapiekłaś, ze przypisujesz mi sumę nie
    podobających Ci się poglądów wszystkich grupowiczów ;)

    To co mi się nie widzi, to fakt, że system ZUSowski jest NIESPRAWIEDLIWY.
    Narusza zupełne podstawy ekonomii i sprawiedliwości.
    Już po przyjęciu założenia, że jest to system "ubezpieczeniowy",
    w którym "ubezpieczeniowość" sprowadza się do uśrednienia czasu
    życia.

    Zupełnie ortogonalnie od tego, czy ktoś "powinien" (lub nie) mieć prawo
    do wcześniejszej emerytury czy też świadczenia rodzinnego!

    Jeśli świadczenie rodzinne ma przysługiwać - to dlaczego ktoś
    ma go NIE DOSTAWAĆ tylko dlatego, że ma własną emeryturę?
    Niby czym różni się żona, która zarabiała tyle co mąż który zmarł,
    od żony która nie pracowała a miała męża zarabiającego 2x tyle
    co ten pierwszy (w sumie oba małżeństwa zarabiały tyle samo),
    że ta druga ma dostawać istotnie więcej?
    Możesz to wyjaśnić?
    A jeśli ktoś ma dostawać wcześniejszą emeryturę, to dlaczego ma
    NIE PŁACIĆ (w czasie kiedy wpłaca) stosownie (to wychodzi mocno
    nieproporcjonalnie!) większych składek w okresie wpłacania, aby
    statystycznie pokryć własną emeryturę, skoro niewpłacanie wyższej
    kwoty (rekompensującej krótszy czas wpłat) oznacza "dotację
    z okradania" pozostałych emerytur?

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2013-10-26 07:28:30
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-25 22:19, Gotfryd Smolik news wrote:
    (....)

> [...]
    > Już po przyjęciu założenia, że jest to system "ubezpieczeniowy",
    > w którym "ubezpieczeniowość" sprowadza się do uśrednienia czasu

    To co (słusznie) napisałes, choc wazne, to jednak jest sprawą
    drugorzędną, poniewaz MZ podstawowym zarzutem w stosunku do ZUS jest to,
    iż jest on PRZYMUSOWY!
    Gdyby był dobrowolny, to wszelkie, nawet logicznie rzecz biorac, zasadne
    zarzuty zawsze możnaby odeprzec tym, że partycypujacy w nim wybrali go
    dobrowolnie, a więc godzili się na jego rozwiązania.
    Tymczasem teraz obowiązuje przymus udziału w ZUS (a w zasadzie przymus
    comiesięcznego odprowadzania do ZUS znacznych sum własnych pieniędzy) po
    to, aby może, kiedyś, ktoś tam raczył coś wypłacic w istocie całkowicie
    wg swojego widzi-mi-się, co do kwoty, czasu i warunków (bo OIP niedawno
    SN, czy też TK orzekły, że prawo do emerytury , w sensie terminu i
    wysokości wypłaty NIE jest prawem nabytym i nie podlega ochronie z tego
    tytułu, nie mówiąc juz o tym, że po prostu pieniędzy moze w przyszłości
    nie byc, bo te pieniądze teraz wpłacane do ZUS od razu są komu innemu
    wypłacane)..

  • 90. Data: 2013-10-26 09:03:50
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > Już po przyjęciu założenia, że jest to system "ubezpieczeniowy",
    > w którym "ubezpieczeniowość" sprowadza się do uśrednienia czasu

    Ależ ja nigdy nie twierdziłam i nie twierdzę że system ZUSowski jest
    sprawiedliwy. Przede wszystkim dlatego że pojecie sprawiedliwość jest
    szerokie i zależy od "punktu siedzenia" Przykład: Ktoś okradł wielu ludzi na
    wielkie pieniądze. Sąd sprawiedliwie orzekł kare dożywocia, ale wielu ludzi
    uważa że to niesprawiedliwe bo on siedząc do końca życia w więzieniu nigdy
    nie odda im nawet części ukradzionej kasy.

    Ja bronię systemu w którym jest przymus oszczędzania na emeryture.
    Dyskutowałam już wiele razy z znajomymi na ten temat i zawsze kończyło sie
    to na problemie co będzie gdy 30% ludzi nie będzie oszczędzało (ubezpieczało
    się) wcale. Już obecnie jak jakiś menel który pracował niewiele i zawsze na
    czarno, jest chory nie ma na jedzenie to jest nacisk na MOPS i w sumie
    wszyscy utrzymujemy takiego "bezrobotnego". A co bedzie jak ich bedzie 2
    miliony?
    Odpowiedź jest prosta: będą zdychać pod płotem tak jak w USA, ale my żyjemy
    w Europie w XXI wieku i takie normy jak w USA są u nas niemożliwe do
    przyjęcia.

    pozdr