  • 101. Data: 2013-10-27 19:05:55
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramid? finansow??
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-27 16:42, p47 pisze:
    > w największym państwie komunistycznym tj. w Chinach

    Oni komunistyczni tylko z nazwy.

    --
    Liwiusz

  • 102. Data: 2013-10-27 23:55:30
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-27 19:05, Liwiusz wrote:

    > Oni komunistyczni tylko z nazwy.

    Bo komunizm to tylko zjawa uzywana przez cwaniaczków w celu wymuszania
    osobistych korzyści, albo głupców w rodzaju danusi, grzecha czy osobnika
    słusznie nazywającego się śmieć do mamienia naiwnych, albo przymuszanych
    do tego.

    Nasi w/w grupowi lewacy wszak sami, także w tym wątku, pisali, ze
    stalinizm i realny socjalizm to "nie komunizm". Chiny i Wietnam to też
    "nie komunizm". To gdzie był ten "prawdziwy" komunizm??! Moze w Korei
    Płn.??
    ;-)

    PS. Po napisaniu powyższego zastanowiłem się, czy dobrze
    zakwalifikowałem tych naszych grupowych lewaków;- zwykle namawiają na
    komunizm albo cwaniaczki, którzy wiedza, jak z tego czerpać korzyści, i
    w tym celu, tak jak danusia, potrafią bezczelnie kłamać. Inna grupa to
    niepełnosprawni umysłowo, którzy dali się zmanipulować. Sądząc po treści
    postów, choćby w tym wątku, nasi lewacy to tylko jednak niepełnosprawni
    umysłowo, którzy chcieliby być cwani..
    ;-))

  • 103. Data: 2013-10-28 00:25:40
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2013-10-27 23:55, p47 pisze:

> [...]
    > stalinizm i realny socjalizm to "nie komunizm". Chiny i Wietnam to też
    > "nie komunizm". To gdzie był ten "prawdziwy" komunizm??! Moze w Korei

    A zastanawiałeś się kiedyś czy lepiej być kretynkiem czy lewakiem?
    Zapewne uważasz, że kretynkiem bo to mniej się to rzuca w oczy. Ale jak
    to zwykle u kretynków mylisz się.
    Podpowiem ci, że komunizm to wymyślony dawno temu, teoretyczny ustrój
    który miał kiedyś zapanować bo tak się przyśniło jednemu panu. Można to
    porównać do raju w którym kiedyś się znajdziemy bo tak przyśniło się
    innemu panu. Porównanie jest bardzo adekwatne, bo komunizmie i w raju
    mamy się znaleźć po spełnieniu kilku warunków. Jak ktoś chce niech w to
    wierzy. Jego sprawa. Ty nie spełniasz warunków na kandydata do raju a
    systemy o których piszesz nie spełniały warunków, aby być komunistyczne.
    Komunistyczne nazywane są z tego powodu, że same się tak nazwały.
    Trzymając się analogii Watykan może się nazwać rajem i będzie tak samo
    rajski jak ZSRR komunistyczne.

  • 104. Data: 2013-10-28 08:50:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-26 09:35, Smieć pisze:

    > Jest taka tajemnica:
    > Im ktoś więcej w III RP nakradł, tym głośniej pluje i krzyczy na komunę
    > (zgodnie z przysłowiem: na złodzieju czapka gore).
    > Ci co nie kradli (czyli olbrzymia większość) w ocenie komuny jest
    > jednoznaczna: dziekują Bogu że przyszło im żyć w czasach komuny, mogli
    > założyć rodzinę, przeżyć swój czas uczciwie i godnie.

    To może powiesz co nakradłem? Bo widzisz, jedyne co zdobylem to
    wykształcenie, a nakradli to raczej mi - np miałem piękną polisę
    posagową, na którą rodzice wpłacali pieniądze, a po wypłacie nie miałem
    nawet na jeden dobry obiad w restauracji. Więc może złodziei szukaj
    wokół siebie....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 105. Data: 2013-10-28 09:23:33
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-28 00:25, grzech wrote:

> [...]
    > Komunistyczne nazywane są z tego powodu, że same się tak nazwały.
    > Trzymając się analogii Watykan może się nazwać rajem i będzie tak samo

    Nie pij tyle!

  • 106. Data: 2013-10-28 09:27:26
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-28 08:50, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > posagową, na którą rodzice wpłacali pieniądze, a po wypłacie nie miałem
    > nawet na jeden dobry obiad w restauracji. Więc może złodziei szukaj

    O, dobrze ze przypomniałes,- moja żona w ostatniej klasie liceum miała
    b.poważny wypadek, który spowodował trwała utratę zdrowia 9już nie
    pamiętam ile %%, ale dośc sporo).
    W 88r. , zmuszono ją do zrealizowania polisy (w szkolo obowązkaowa
    zakomuny ubezpieczali od NW).
    No i dostała całe 12 zł...

  • 107. Data: 2013-10-28 10:12:27
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Oct 2013, Danusia wrote:

    > Ależ ja nigdy nie twierdziłam i nie twierdzę że system ZUSowski jest
    > sprawiedliwy. [...]
    >
    > Ja bronię systemu w którym jest przymus oszczędzania na emeryture.

    Przyjmuję za oczywiste.
    Dlaczego więc czepiasz się faktu, że podważam właśnie sprawiedliwość
    rozumianą jako "sprawiedliwość statystyczną"?
    I skąd wyciagasz wniosek, że to Ciebie mam zamiar wsadzić do
    więzienia, skoro mi wychodzi, że system (jest jaki jest) to
    właśnie Ciebie okrada?

    > Dyskutowałam już wiele razy z znajomymi na ten temat i zawsze kończyło sie to
    > na problemie co będzie gdy 30% ludzi nie będzie oszczędzało (ubezpieczało
    > się) wcale.

    Ale to jest zupełnie ODDZIELNA sprawa!

    I nie ma NIC wspólnego z nieekwiwalentnością (czyli niesprawiedliwością)
    wpłat dla "wcześniejszych emerytur".

    A już wrzucenie do jednego worka żołnierzy i policjantów (co
    zdaje się właśnie Ty zrobiłaś) to już nie nieporozumienie,
    to manipulacja.

    pzdr, Gotfryd

  • 108. Data: 2013-10-28 11:28:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Oct 2013, sqlwiel wrote:

    > Jest jeszcze drugi racjonalny argument: gdyby (choćby ZUS) był dla obywatela
    > korzystny, to nie musiałby być obowiązkowy. Jeśli jest obowiązkowy, to nie
    > jest korzystny. Por. z innymi ubezpieczeniami.

    I nie tylko.
    "porównaj z czymkolwiek" znaczy.
    Jeśli kierowcy wybierają autostradę (przynajmniej dopóki jest darmowa :>)
    to znaczy ze jest dla nich "korzystna".
    Jeśli ci sami kierowcy, po wprowadzeniu opłat, ciężarówkami rozjeżdżają
    drogi lokalne, to znaczy że te drogi lokalne są dla nich "korzystne".
    Jeśli rowerzyści nie jadą po DDR, to wcale nie dlatego że chcą całemu
    światu robić na złość. Jazda po niej jest "nieopłacalna" i tyle.

    I nie ma innej DOBREJ metody na sprawdzenie co jest "korzystne", jak
    sprawdzenie czy ludzie będą chcieli z tego - nomen omen - korzystać!

    Oczywiście nie bez powodu wrzuciłem przypadki, kiedy ta "opłacalność"
    mierzona jest pytaniem "kto za to ma zapłacić i dlaczego" :>

    (OT: jestem przeciw DDR w istniejących postaciach, z paru przyczyn,
    argumentację ekonomiczną w tym)

    > Ponieważ bo z powodu?

    Tak w ogóle pewnie dlatego, że z tym "umieraniem po płotem" coś chyba
    jest nie do końca tak. Nie dalej jak dwa lata temu czytałem gdzieś
    reportaż, że <uwaga cenzura poprawnościowa> w tzw. "murzyńskich
    gettach" ("tzw" bo nie są formalne, lecz wynikają z faktycznego
    zamieszkiwania) są całe rodziny w których od 4 pokoleń nikt nie
    zna takiego pojecia jak "praca".
    Jakieś zasiłki są, to i ludzie nauczyli się z nich korzystać.
    Homo w końcu sapie (jak musi).

    Problem opisywany przez Daniusię rozbija się chyba o inne pytanie:
    czy da się skutecznie i w akceptowalny sposób zmusić "ludzi"
    (statystycznie rzecz biorąc) do legalnej pracy.
    Metody hitlerowkie chyba nie cieszą się renomą (acz były skuteczne),
    a myślę że i piewcy PRLu (którym, jakby się dało, zafundowałbym
    teleportację wstecz na okres 5 lat bez możliwości odwołania
    w trakcie i pytanie na koniec czy chcą poprawki) trochę by
    zmiękli, jakby dostali nakaz pracy na którą i w miejscu na które
    nie mają chęci.

    pzdr, Gotfryd

  • 109. Data: 2013-10-28 12:26:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-26 09:35, Smieć pisze:
    > Jest taka tajemnica:
    > Im ktoś więcej w III RP nakradł, tym głośniej pluje i krzyczy na komunę

    Nie mierz innych swoją miarą. Wyobraź sobie że istnieją ludzie którzy
    nie mieli czerwonej książeczki, byli pomijani i dyskryminowali np. przy
    zakupach maszyn i urządzeń. Pracowali ciężko na swój dach nad głową i
    wykształcenie dzieci. Robili to bez złamania kręgosłupa moralnego.
    Po prostu trzeba coś sobą reprezentować a wtedy ma się prawo do
    krytykowania, wytykania błędów i pouczania nowych pokoleń.

    Ale o czym ja tu z lewakami...