  • 241. Data: 2004-11-25 11:32:40
    Temat: Re: Dialer- moje prywatne stanowisko.
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 25 Nov 2004 11:59:46 +0100, januszek <j...@p...irc.pl> napisał:

    > Gdyby cena paczki, ktorej zawartosc stanowi towar wylicytowany na
    > allegro byla 10 razy wieksza od paczki, ktorej zawartosc nie
    > stanowi towar wylicytowany na allegro to co?

    No właśnie, co?
    Poczta ustala cennik i go pobieras. Oprócz zwykłych paczek są tam też
    paczki specjalne - priorytetowe, ekspresowe, traktowane ostrożnie,
    dlaczego niby miałoby tam nie być "paczki z allegro"?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 242. Data: 2004-11-25 11:33:40
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 12:09:59 +0100, Boguslaw Szostak
    <a...@a...edu.pl> napisał:
    [ciach]

    > Jest "drobna roznica"
    >
    > Przynoszacemu paczke milemu Panu mozna powiedziec,
    > ze nie , dziekuje... i odwiezie donadawcy.

    Ale czy to w jakiś sposób zmienia fakt, że poczta nie jest posrednikiem
    oszusta?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 243. Data: 2004-11-25 11:35:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 12:31:04 +0100, Rodrig Falkenstein napisał(a):

    > Bo niby dlaczego miałaby się zmienić? Czym różniła by się usługa "paczka z
    > allegro" od usługi "paczka priorytetowa"? nicym, oba to specjalne rodzaje
    > usługi przesłania paczki. A co jest w paczce to już dla poczty jest
    > nieistotne.

    Ślicznie. Dziękuję za poparcie. To teraz wyjaśnij dlaczego TPSA za
    połączenie międzymiastowe na 0-700 kasuje DLA SIEBIE więcej, niż za
    połączenie międzymiastowe na pozostałe numery.

    Czym się różnią obydwie usługi i dlaczego numer docelowy, choćby był na
    drugim końcu polski wpływa na cenę usługi?

    PS. dla całkowitej jasności wyjaśnię jak przedszkolakowi - NIE mam na myśli
    całkowitej opłaty za minutę połączenia na 0-700, tylko tą część jaką z niej
    bierze dla siebie matka najwyższych cen.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 244. Data: 2004-11-25 11:36:50
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Rodrig Falkenstein pisze:

> [...]
    > allegro" od usługi "paczka priorytetowa"? nicym, oba to specjalne rodzaje
    > usługi przesłania paczki. A co jest w paczce to już dla poczty jest

    Oczywiscie nie zmieni sie.

    Poczta nie wypiera sie swego posrednictwa.
    Na paczce jest adres nadawcy..
    Paczki moznanieodebrac, paczka jest "ubezpieczona"
    Poczta nie twierdzi, ze bierze pieniadze "za dostarczenie"
    paczki i NIC ich nie obchodzi..

    Boguslaw

  • 245. Data: 2004-11-25 11:38:07
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Rodrig Falkenstein pisze:

> [...]
    > <a...@a...edu.pl> napisał:
    > [ciach]

    > Ale czy to w jakiś sposób zmienia fakt, że poczta nie jest posrednikiem

    Poczta nie wpiera sie posrednictwa...
    POBIERA oplate DLA NADAWCY.

    Boguslaw

  • 246. Data: 2004-11-25 11:45:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 12:38:07 +0100, Boguslaw Szostak napisał(a):

    > Poczta nie wpiera sie posrednictwa...
    > POBIERA oplate DLA NADAWCY.

    A tepsa dla nadawcy i część dla siebie.

  • 247. Data: 2004-11-25 11:55:41
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > A tepsa dla nadawcy i część dla siebie.

    Mnie chodzi o czesc "dla nadawcy"

    jest po prostu uczciwie postawiona sprawa
    tyle i tyle za paczke plus tyle i tyle dla nadawcy...

    Boguslaw

  • 248. Data: 2004-11-25 12:00:40
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 12:35:17 +0100, Waldek Godel <n...@o...info>
    napisał:

> [...]
    >
    > Czym się różnią obydwie usługi i dlaczego numer docelowy, choćby był na
    > drugim końcu polski wpływa na cenę usługi?

    Tym, że numer 0-700 jet numerem premium, a numery premium charakteryzują
    się tym, że za połączenie z nimi nalezy zapłacić ich włascicielowi.

    > PS. dla całkowitej jasności wyjaśnię jak przedszkolakowi - NIE mam na
    > myśli całkowitej opłaty za minutę połączenia na 0-700, tylko tą część
    > jaką z niej bierze dla siebie matka najwyższych cen.

    Bo to jest tak. TPSA, odpowiadając na zaptrzebaowanie rynku uruchomiła
    numery Premium. Każdy może sobie taki numer wydzierżawić i wstawić tam co
    tylko mu się żywnie podoba, moga to być dyszenia gorącej panienki albo
    przepis na gorącą zupę. Osoba dzierzawiąca numer otrzymuje prawo do
    pobierania za połączenie z nim okreslonwj sumy pieniędzy za minutę. Te
    pieniądze ma zapłacić im telekomunikacja za łączenie z owym numerem swoich
    abonentów. Jednocześnie dierżawca numeru musi zapłacić Telekomunikacji za
    dzierżawę łączy, numeru i pomysłu. Żeby pieniądze dwa razy nie krążyły to
    się odpowiednią sumę potraca z tego co tepsa ma zapłacić dzierązwcy. Teraz
    jasne?

    Może tak:
    Kowalski ma lokal, ale nie ma pomysłu. Malinowski dzierżawi lokal od
    Kowalskiego i urządza tam restaurację. Kowalski organizuje wesele dla
    Wiśniewskiego po 100 zł od osoby. Kowalski zabiera gości wiśniewskiego do
    restauracji Malinowskiego i płaci mu 70 zł od osoby, bo potrąca zaliczkę
    na koszty dzierżawy. Następnie Kowalski żąda od wiśniewskiego aby ten mu
    zapłacił 100 zł od osoby. Teraz jasne?

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 249. Data: 2004-11-25 12:09:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Waldek Godel wrote:

    > Rozumiem, że masz gdzieś cennik w którym międzymiastowe jest po 9 zł + vat
    > za minutę?? ciekawe ciekawe...

    Nie ma. Ale mogło by być. Za to wśród międzynarodowych zapewnew
    znajdziesz taką stawkę.

    > A może jednak skoro tepsa kasuje za 0-700 więcej niż za najdroższe
    > zamiejscowe, to ma z tego dodatkowy dochód, ergo, współkorzysta z dochodu z
    > pornostron/dialerów/etc. albo inaczej nazywając pośredniczy?

    Tak samo współkorzysta (tylko na nieco mniejszą sumę) z istnienia
    każdego abonenta, do którego ktoś dzwoni.

  • 250. Data: 2004-11-25 12:10:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Jest "drobna roznica"
    >
    > Przynoszacemu paczke milemu Panu mozna powiedziec,
    > ze nie , dziekuje... i odwiezie donadawcy.

    No popatrz. A ktoś cię przykładając lufę do głowy zmusza do wykręcania
    numerów 0-700?