  • 1. Data: 2004-11-21 22:24:39
    Temat: Deeveloper podłączył wodę do sąsiedniego budynku i umywa ręce
    Od: "cpu16" <c...@n...pl>

    Witam

    Sytuacja wygląda następująco:

    Developer (Nordcoop w Gdyni) do nowo wybudowanego budynku, zasialanie wodą
    podłączył z sąsiedniego budynku spółdzielczego, w którym instalacja jest na
    tyle zawodna że, co ok 2-3 tygodnie zdarza się awaria (i to zazwyczaj w
    weekend), skutkująca zupełnym brakiem wody przez kilka dni. Służby miejskie
    umywają od tego ręce, bo "to własność spółdzielni", developer również, a
    sama spółdzielnia w weekend nie pracuje, więc awarie usuwają dopiero w
    poniedziałek lub wtorek. W międzyczasie wody oczywiście nie ma, nie jest też
    zorganizowany chociażby beczkowóz, więc do celów sanitarnych przez te kilka
    dni trzeba używać wody mineralnej.

    Wyprowadziłem się ze spółdzielni po to żeby okazało się że jestem
    uzależniony od spółdzielni której nie jestem członkiem i która niniejszym
    może mnie serdecznie (sic.) olewać.

    Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem, ew. wie jak rozciąga się
    odpowiedzialność w takim przypadku:
    - czy winę ponosi developer, który powinien tak zorganizować zasilanie w
    media, żeby lokatorzy nie byli uzależnieni od czegoś na co nie mają zupełnie
    wpływu
    - czy winę i odpowiedzialność ponosi instytucja która zmusza developera do
    takiego a nie innego podłaczenia nowego budynku do mediów
    - czy, jak to w naszym kraju bywa, winy nikt nie ponosi i trzeba po prostu
    trzymać 100-litrową beczkę wody w mieszkaniu kupionym za niemałe pieniądze
    czekając na następną awarię

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc jak należy podejść do sprawy.

    Pozdrawiam
    CPU16 (dzisiaj: Stinky)

  • 2. Data: 2004-11-22 00:40:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cpu16" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    Na odcinku do głównego wodomierza Waszego budynku za naprawy są
    odpowiedzialne wodociągi, a nie spółdzielnia. Również, jeśli nie ma głównego
    wodomierza, tylko każdy z Was ma osobno umowę z wodociągami (ale to chyba
    rzadkie przypadki w praktyce), to do wodomierza naprawiają Wodociągi. tak
    wiec to tam należy szukać pomocy, a nie w spółdzielni. I nie ma tu większego
    znaczenia, skąd technicznie idzie rura. Bo Spółdzielnia raczej tej wody Wam
    nie sprzedaje, tylko wodociągi. Po bliższe szczegóły odsyłam do USTAWY z
    dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym
    odprowadzaniu ścieków.

  • 3. Data: 2004-11-22 05:13:18
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 lis o godzinie 01:40, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "cpu16" <c...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na odcinku do głównego wodomierza Waszego budynku za naprawy są
    > odpowiedzialne wodociągi, a nie spółdzielnia.

    Zależy co ustanowiono w Umowie pomiędzy spółdzielnią a RPWiK, gdzie jest
    granica eksploatacji. Może być tak że RPWiK granicę ustanowiło w jakimś tam
    wężle, a sieć "osiedlowa" jest już wewnętrzna i należy do spółdzielni.
    Developer poszedł na łatwiznę i doszedł do jakiegoś porozumienia ze
    spółdzielnią i zmniejszył sobie koszt przez nie budowanie sieci zasilającej
    ten budynek.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-11-22 07:40:06
    Od: "cpu16" <c...@n...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
> [...]
    > Developer poszedł na łatwiznę i doszedł do jakiegoś porozumienia ze
    > spółdzielnią i zmniejszył sobie koszt przez nie budowanie sieci

    Niestety podobno tak właśnie sprawa wygląda, nie widziałem oczywiście ich
    umowy, ale w "Wodociągach" poinformowano mnie że awarie dotyczą części sieci
    wodociągowej traktowanej jako sieć "wewnętrzna spółdzielni" i oni nic do
    tego nie mają. Zastanawiałem się jeszcze czy nie ma jakiegoś przepisu
    obligującego stronę odpowiedzialną za usunięcie awarii do dostarczenia
    mieszkańcom wody chociażby w beczkowozie.

    Dzięki i pozdrawiam,
    CPU16

  • 5. Data: 2004-11-22 09:47:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > Developer poszedł na łatwiznę i doszedł do jakiegoś porozumienia ze
    > spółdzielnią i zmniejszył sobie koszt przez nie budowanie sieci

    To jest sprawa wodociągów, a nie pytającego. Jakby on kupował wodę od
    spółdzielni, to by się mógł zastanawiać. Ale on ma umowę z wodociągami i to
    one mają wodę dostarczyć, a nie spółdzielnia.

  • 6. Data: 2004-11-22 10:13:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > obligującego stronę odpowiedzialną za usunięcie awarii do dostarczenia
    > mieszkańcom wody chociażby w beczkowozie.

    Bo wodociągom tak łatwiej wytłumaczyć. Wodociągi mają umowę o dostawę wody z
    Tobą. I Ty masz prawo wymagać tej wody od nich, a nie od Spółdzielni.
    Spółdzielnia, to na dobrą sprawę może pewnego dnia powiedzieć, że mają
    wszystko w d... i odcinają wodę. Nie wiem kto developerowi zatwierdziła
    warunki projektowe z takim połączeniem, ale to inna sprawa. Przejrzyj ustawę
    z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym
    odprowadzaniu ścieków i napisz do nich pismo.

    Zwróć uwagę na to, że przyłącze wodociągowe to odcinek przewodu łączącego
    sieć wodociągową z wewnętrzną instalacją wodociągową w nieruchomości
    odbiorcy usług wraz z zaworem za wodomierzem głównym (art. 2.6.). Sieć, to
    przewody wodociągowe lub kanalizacyjne wraz z uzbrojeniem i urządzeniami,
    którymi dostarczana jest woda lub którymi odprowadzane są ścieki, będące w
    posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego (art. 2.7).
    Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek zapewnić zdolność
    posiadanych urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych do realizacji
    dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem oraz dostaw wody
    i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny, a także zapewnić
    należytą jakość dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków. (art. 5)

    A, jeśli wodociągi dopuściły do tego, że kawałek ich sieci znajduje sie we
    władaniu Spółdzielni, to już sprawa wodociągów, jak się z nimi dogadać. Ty
    odpowiadasz tylko za awarię na odcinku od głównego wodomierza do mieszkania.

  • 7. Data: 2004-11-22 17:24:59
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 lis o godzinie 10:47, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > tam
    > zasilającej
    >
    > To jest sprawa wodociągów, a nie pytającego. Jakby on kupował wodę od
    > spółdzielni, to by się mógł zastanawiać.

    A skąd wiesz jaki jest stan prawny pytającego?

    > Ale on ma umowę z wodociągami i to one mają wodę dostarczyć, a nie spółdzielnia.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Skąd taka pewność? Jakoś nie widzę takiego stwierdzenia w poście
    pytającego, chyba że Ty wiesz coś co przekazał Ci na priv pytający.
    Jesteś pewien że pytający podpisał umowę o dostawie wody i odprowadzaniu
    ścieków z RPWiK?
    Jeżeli tak, to w umowie jest jasno określona granica eksploatacji.

    Jeżeli nie ma podpisanej umowy z RPWiK .... ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-11-22 19:20:23
    Od: "cpu16" <c...@n...pl>

> [...]
    > Jeżeli tak, to w umowie jest jasno określona granica eksploatacji.
    >
    > Jeżeli nie ma podpisanej umowy z RPWiK .... ;)

    Przede wszystkim dziękuję za odpowiedzi.

    Faktycznie umowy na dostarczanie wody osobiście nie podpisywałem.
    Wprowadziłem się do domu, woda była więc nie interesowałem na jakiej
    zasadzie jest dostarczana, ale obecnie nie wiem kto z wodociągami taką umowę
    podpisywał (developer, firma zarządzająca nieruchomością ?). Niemniej widzę,
    że wątek ten będę musiał koniecznie zgłębić.

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam,
    CPU16

  • 9. Data: 2004-11-22 22:11:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    widzę,
    > że wątek ten będę musiał koniecznie zgłębić.

    To komu płacisz za wodę? No przecież komuś płacisz. jeśli developerowi, to
    on ma umowę. Ale to nic nie zmienia. Wodociąg ma obowiązek zapewnić wodę
    niezależnie od tego, kto ma umowę.

  • 10. Data: 2004-11-23 05:23:58
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 lis o godzinie 23:11, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > on ma umowę. Ale to nic nie zmienia. Wodociąg ma obowiązek zapewnić wodę

    Zapewniają przecież dostawę wody i odbiór ścieków - zgodnie z Umową /jestem
    tego pewien - ponieważ to usługa powszechna/ ale do miejsca eksploatacji.
    Developer pewnie zbiera kasę w ramach czynszu, jego należy ścigać za brak
    wody. Zresztą z nim tez chyba pytający zawarł jakąś umowę. generalnie -
    pytający winien bardziej zabezpieczyć swoje interesy i wziąść sie ostro za
    tego developera.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423