  • 1. Data: 2004-11-21 21:15:34
    Temat: praca dyplomowa cz. 2
    Od: "Patryk" <p...@p...onet.pl>

    ostatnio pytalem sie o prawa autorkskie (majatkowe i osobiste) do pracy
    magisterskiej na Politechnice Wrocławskiej.
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&threadm=cn2
    sm2%24fni%241%40nemesis.news.tpi.pl&rnum=1&prev=/gro
    ups%3Fhl%3Dpl%26lr%3D%26q%3Dpraca%2Bdyplomowa%2Bna%2
    BPWr%26btnG%3DSzukaj
    Dowiedziałem się, że pawa autoskie należą do mnie, pytalem sie też kogoś na
    uczelni i on to potwierdził.
    Niestety powiedział też że musze podpisać zrzeczenie się praw do mojej pracy
    przed otrzymaniem dyplomu.
    Teraz moje pytanie, jak to obejść ?
    Moj pomysl to opublikować program komputerowy do mojej pracy dyplomowej na
    GPL wtedy bedzei dostępny dla każdego ?

    Czy uczelnia może mnie zmusić (grożąc że nie wyda dyplomu) do podpisania
    tego zrzeczenia się praw ? W regulaminie studiów nie ma wzmianki o tym
    zrzeczeniu ani o tym że prawa do pracy przechodza na PWr

    --
    Patryk

  • 2. Data: 2004-11-21 21:35:40
    Temat: Re: praca dyplomowa cz. 2
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Patryk* wrote in <news:cnr0oq$rml$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > tego zrzeczenia się praw ? W regulaminie studiów nie ma wzmianki o tym
    > zrzeczeniu ani o tym że prawa do pracy przechodza na PWr

    Wiesz co, kiedyś jeszcze z liceum pamietam, jak twierdzili że jak ktoś
    nie opłaci komitetu rodzicielskiego to nie dostanie świadectwa -
    oczywiście to było niczym nie podparte twierdzenie.

    O ile pamietam to dyplom dostaje się po otrzymaniu absolutorium,
    złożeniu pracy dyplomowej i jej obronieniu, wiec wszystkie warunki
    spełnione.

    --
    UWAGA!!! Kradnę sygnatury.

  • 3. Data: 2004-11-21 22:34:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Patryk" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Dość oryginalny pomysł z tym oświadczeniem. Ale za bardzo sie tym nie
    przejmuj. Praw autorskich osobistych przenieść w ten sposób nie można. Nadal
    będziesz współautorem tego dzieła i oświadczenie tu nic nie zmieni. Jedynie
    może dojść do przeniesienia praw majątkowych.

    A majątkowe i tak są ich własnością, bo współtwórcami Twojej pracy jest
    promotor, a on jest pracownikiem uczelni. W tym zakresie stosuje się
    przepisy art. 12 Prawa Autorskiego. I tak byś bez ich zgody tego opublikować
    nie mógł. Oni, bez Twojej również, więc sytuacja jest patowa (art. 9 cyt.
    ustawy).

  • 4. Data: 2004-11-21 23:03:55
    Od: tomb <f...@f...gov>

> [...]
    > GPL wtedy bedzei dostępny dla każdego ?
    >
    > Czy uczelnia może mnie zmusić (grożąc że nie wyda dyplomu) do podpisania

    Ja broniłem się na PWR w zeszłym roku (Wydział Elektroniki). Istotnie,
    promotor mówił mi, że prawa majątkowe przysługują uczelni. Tyle tylko,
    że ja żadnego zrzeczenia nie musiałem podpisywać, program opublikowałem
    na zasadach GPL nikogo o nic nie pytając (zresztą korzystałem w nim z
    biblioteki na GPL), dyplom dostałem bez kłopotu. Prawdę powiedziawszy,
    pierwszy raz słyszę o tych oświadczeniach.

  • 5. Data: 2004-11-21 23:34:11
    Od: Patryk <p...@S...onet.pl>

    tomb wrote:
    > biblioteki na GPL), dyplom dostałem bez kłopotu. Prawdę powiedziawszy,
    > pierwszy raz słyszę o tych oświadczeniach.
    ja tez pierwszy raz slysze ;-) na jakim wydzile broniłeś
    ja jestm z IZ
    --
    Patryk

  • 6. Data: 2004-11-21 23:35:23
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Dnia Sun, 21 Nov 2004 22:15:34 +0100, Patryk napisał(a):

    > Czy uczelnia może mnie zmusić (grożąc że nie wyda dyplomu) do podpisania
    > tego zrzeczenia się praw ? W regulaminie studiów nie ma wzmianki o tym
    > zrzeczeniu ani o tym że prawa do pracy przechodza na PWr

    No kolego dobrze zastanów się co to za program napisałeś.Bo myślę ,że gdyby
    ten program był tylko zwykłą pracą magisterską to chyba by o niego jakiś
    cwaniak nie walczył.A ponieważ wyczuł ,że można na nim zarobic to
    kombinyje.Wię nie bąź frajer i nie daj się oszukać.
    JanuszHr

  • 7. Data: 2004-11-21 23:35:52
    Od: Patryk <p...@S...onet.pl>

    tomb wrote:
    > Ja broniłem się na PWR w zeszłym roku (Wydział Elektroniki). Istotnie,
    > promotor mówił mi, że prawa majątkowe przysługują uczelni.
    chyba byl w bledzie w moim poprzednim poscie jest link do iterperetacji
    prawa majtkowe przysluguja autorowi pracy
    --
    Patryk

  • 8. Data: 2004-11-21 23:47:12
    Od: tomb <f...@f...gov>

    > na jakim wydzile broniłeś

    Elektronika. Było w pierwszym poście. :-)

  • 9. Data: 2004-11-22 07:50:32
    Od: Patryk <p...@S...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > przepisy art. 12 Prawa Autorskiego. I tak byś bez ich zgody tego
    > opublikować nie mógł. Oni, bez Twojej również, więc sytuacja jest patowa
    a jak sie do tego ma ta interpretacja
    http://www.patentmen.pl/roz5-4.html
    --
    Patryk

  • 10. Data: 2004-11-22 09:45:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Patryk" <p...@S...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a jak sie do tego ma ta interpretacja
    > http://www.patentmen.pl/roz5-4.html

    A widzisz rozbieżności? Bo o ile dotyczy to promotora, który z reguły jest
    pracownikiem uczelni, to już studenta za pracownika trudno uznać - moim
    zdaniem.