eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDeeveloper podłączył wodę do sąsiedniego budynku i umywa ręce › Re: Deeveloper podłączył wodę do sąsiedniego budynku i umywa ręce
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Deeveloper podłączył wodę do sąsiedniego budynku i umywa ręce
    Date: Mon, 22 Nov 2004 11:13:59 +0100

    Użytkownik "cpu16" <c...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:cns5bu$555$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Niestety podobno tak właśnie sprawa wygląda, nie widziałem oczywiście ich
    > umowy, ale w "Wodociągach" poinformowano mnie że awarie dotyczą części
    sieci
    > wodociągowej traktowanej jako sieć "wewnętrzna spółdzielni" i oni nic do
    > tego nie mają. Zastanawiałem się jeszcze czy nie ma jakiegoś przepisu
    > obligującego stronę odpowiedzialną za usunięcie awarii do dostarczenia
    > mieszkańcom wody chociażby w beczkowozie.

    Bo wodociągom tak łatwiej wytłumaczyć. Wodociągi mają umowę o dostawę wody z
    Tobą. I Ty masz prawo wymagać tej wody od nich, a nie od Spółdzielni.
    Spółdzielnia, to na dobrą sprawę może pewnego dnia powiedzieć, że mają
    wszystko w d... i odcinają wodę. Nie wiem kto developerowi zatwierdziła
    warunki projektowe z takim połączeniem, ale to inna sprawa. Przejrzyj ustawę
    z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym
    odprowadzaniu ścieków i napisz do nich pismo.

    Zwróć uwagę na to, że przyłącze wodociągowe to odcinek przewodu łączącego
    sieć wodociągową z wewnętrzną instalacją wodociągową w nieruchomości
    odbiorcy usług wraz z zaworem za wodomierzem głównym (art. 2.6.). Sieć, to
    przewody wodociągowe lub kanalizacyjne wraz z uzbrojeniem i urządzeniami,
    którymi dostarczana jest woda lub którymi odprowadzane są ścieki, będące w
    posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego (art. 2.7).
    Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek zapewnić zdolność
    posiadanych urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych do realizacji
    dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem oraz dostaw wody
    i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny, a także zapewnić
    należytą jakość dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków. (art. 5)

    A, jeśli wodociągi dopuściły do tego, że kawałek ich sieci znajduje sie we
    władaniu Spółdzielni, to już sprawa wodociągów, jak się z nimi dogadać. Ty
    odpowiadasz tylko za awarię na odcinku od głównego wodomierza do mieszkania.