eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDeeveloper podłączył wodę do sąsiedniego budynku i umywa ręce › Deeveloper podłączył wodę do sąsiedniego budynku i umywa ręce
    From: "cpu16" <c...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Deeveloper podłączył wodę do sąsiedniego budynku i umywa ręce
    Date: Sun, 21 Nov 2004 23:24:39 +0100

    Witam

    Sytuacja wygląda następująco:

    Developer (Nordcoop w Gdyni) do nowo wybudowanego budynku, zasialanie wodą
    podłączył z sąsiedniego budynku spółdzielczego, w którym instalacja jest na
    tyle zawodna że, co ok 2-3 tygodnie zdarza się awaria (i to zazwyczaj w
    weekend), skutkująca zupełnym brakiem wody przez kilka dni. Służby miejskie
    umywają od tego ręce, bo "to własność spółdzielni", developer również, a
    sama spółdzielnia w weekend nie pracuje, więc awarie usuwają dopiero w
    poniedziałek lub wtorek. W międzyczasie wody oczywiście nie ma, nie jest też
    zorganizowany chociażby beczkowóz, więc do celów sanitarnych przez te kilka
    dni trzeba używać wody mineralnej.

    Wyprowadziłem się ze spółdzielni po to żeby okazało się że jestem
    uzależniony od spółdzielni której nie jestem członkiem i która niniejszym
    może mnie serdecznie (sic.) olewać.

    Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem, ew. wie jak rozciąga się
    odpowiedzialność w takim przypadku:
    - czy winę ponosi developer, który powinien tak zorganizować zasilanie w
    media, żeby lokatorzy nie byli uzależnieni od czegoś na co nie mają zupełnie
    wpływu
    - czy winę i odpowiedzialność ponosi instytucja która zmusza developera do
    takiego a nie innego podłaczenia nowego budynku do mediów
    - czy, jak to w naszym kraju bywa, winy nikt nie ponosi i trzeba po prostu
    trzymać 100-litrową beczkę wody w mieszkaniu kupionym za niemałe pieniądze
    czekając na następną awarię

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc jak należy podejść do sprawy.

    Pozdrawiam
    CPU16 (dzisiaj: Stinky)