  • 1. Data: 2007-03-19 15:18:40
    Temat: Darowizna wkładu mieszkaniowego
    Od: tomeknaran <t...@p...com>

    Witam,

    Przegladalem wczesniej archiwum i potem podzwonilem po kilku notariuszach,
    ale ci zamieszali mi juz w glowie zupelnie.

    Moja ciocia ma mieszkanie w spoldzielni, okolo 40 metrow kwadratowych (nie
    jest to mieszkanie wlasnosciowe i, gdy bylem sie pytac w spoldzielni nie ma
    jeszcze mozliwosci jego wykupu na wlasnosc). Ciocia przeprowadza sie i nie
    bedzie potrzebowac juz tego mieszkania, a chcialaby przekazac je komus z
    rodziny (nie ma dzieci).

    Podpowiedziano mi, ze nalezy zrobic cos takiego jak wlasnie "darowizna
    wkladu mieszkaniowego" tylko w spoldzielni nikt nie bym mi w stanie
    odpowiedziec na pytanie w jaki sposob.

    Zadzwonilem do notariusza, ale tutaj uzyskalem informacje, ze nie mozna
    zrobic czegos takiego, bo z wkladem mieszkaniowym jest polaczone
    niezbywalne prawo do wlasnosci lokalu i nie ma mozliwosci przepisania go
    (mimo, ze ciocia zameldowala mnie pod u siebie na stale).

    Potem jeszcze raz zadzwonilem do spoldzielni i tutaj powiedziano mi, ze po
    zrobieniu darowizny Ciocia powinna zrezygnowac z czlonkowstwa w
    spoldzielni, a ja powinienem zlozyc wniosek o przyjecie jako nowy czlonek.
    Wszystko dobrze, tylko, ze notariusz twierdzi, ze bez "promesy" spoldzielni
    odnosnie przekazania praw do wlasnosci lokalu on nie podejmie sie spisania
    darowizny.

    Czy ktos potrafilby mi wskazac co powiniem zrobic i w jakiej kolejnosci.

    Zakladam, ze pierwsze bedzie trzeba poprosic o rzeczoznawce, ktory wyceni
    mieszkanie. Bo spoldzielnia sama nie okresli wartosci mieszkania bez
    rzeczoznawcy, prawda to? I co potem? Udac sie do spoldzielni czy
    notariusza?
    Jak to zrobic, zeby bylo to najmniej uciazliwe i bez klopotow? Notariusz
    powiedzial, ze jak zrobimy darowizne bez "promesy" spoldzielni, to ciocia
    moze zostac automatycznie skreslona z listy czlonkow, a ja nie bede mial
    zadnego prawa do lokalu. W spoldzielni powiedzieli mi, ze nie spotkali sie
    z czyms takim jak "promesa".

    Z gory dzieki za pomoc, bo sam juz nie wiem kogo sluchac.

    pozdrawiam
    Tomek

    Ps. Wiem, ze bede musial zaplacic od tego podatek, bo nie jestem najblizsza
    rodzina. Pani w Urzedzie Skarbowym powiedziala mi, ze to jest okolo 10tyś
    od 100tyś (70% wartosci wkladu mieszkaniowego)