  • 1. Data: 2007-03-19 14:17:08
    Temat: ciąża a umowa zlecenia
    Od: d...@o...eu (didi)

    jestem zatrudniona na umowę zlecenie i jestem w ciąży,ponadto uczę się w
    prywatnej szkole policealnej i mam 25 lat.Mam wielki problem ponieważ nie
    mam pojęcia czy jestem ubezpieczona.Wiem że mój pracodawca nie odprowadza
    za mnie składek ZUS a szkoła jest prywatna.ostatnio trafiłam do
    szpitala...i nie wiem co dalej,czy przyjdzie rachunek za pobyt w szpitalu
    czy co?a może powinnam zwolnić się i zarejstrować w urzędzie pracy? tylko
    nie wiem czy mogę w ciąży się zarejstrować jako bezrobotna? a co z
    zasiłkami:macierzyńskim,opiekuńczym itd? proszę o pomoc bo że np.za poród
    szpital wystawi mi ogromny rachunek. a zresztą teraz do lekarza
    prowadzącego moją ciążę chodzę prywatnie ale przecież za wszystkie wizyty
    u specjalistów mnie nie stać.To jest straszne w jakim my żyjemy kraju! A
    później ludzie dziwią się że jest taki niski przyrost naturalny albo tyle
    ludzi emigruje...

    --
    Wyslano z serwisu -> http://sms.rzeszow.pl - dokumenty dla kazdego

  • 2. Data: 2007-03-19 14:30:54
    Temat: Re: ciąża a umowa zlecenia
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    didi napisał(a):

    > To jest straszne w jakim my żyjemy kraju!

    A jak według ciebie powinno być z tym ubezpieczeniem czy opieką
    zdrowotną w "idealnym" kraju?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-19 15:04:19
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    > A jak według ciebie powinno być z tym ubezpieczeniem czy opieką zdrowotną
    > w "idealnym" kraju?

    Czy sie stoi, czy sie lezy to sie nalezy?:)

    Angie

  • 4. Data: 2007-03-19 15:14:28
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "Angie"
    > Czy sie stoi, czy sie lezy to sie nalezy?:)

    To niestety nie jest idealna wizja państwa dla osób które płacą i tak już
    niemałą daninę ze swojej pensji na socjalne świadczenia "dla wszystkich"
    czyli dla nikogo.
    -
    Asia

  • 5. Data: 2007-03-19 15:19:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Angie napisał(a):

    > Czy sie stoi, czy sie lezy to sie nalezy?:)

    Jeśli tak to polecam Kubę ;)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 6. Data: 2007-03-19 19:37:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "didi" <d...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > pojęcia czy jestem ubezpieczona.Wiem że mój pracodawca nie odprowadza za mnie

    Niezgłoszenie osoby do ubezpieczenia społecznego jest przestępstwem - nawet za
    Twoja zgodą. Jeśli przyjdzie rachunek ze szpitala, to "zdziw się" i powiadom o
    fakcie organa ścigania, ZUS i NFZ.

  • 7. Data: 2007-03-19 21:32:29
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    kraju! A
    > później ludzie dziwią się że jest taki niski przyrost naturalny albo

    Osoba 25-letnia, ucząca się, w ciąży, wykonująca umowę zlecenie, nie
    wie, czy ma prawo do korzystania z opieki medycznej w ramach
    ubezpieczenia zdrowotnego. Pyta o zasiłek macierzyński, opiekuńczy
    (trzeba na nie trochę zapracować, bo jest okres tzw. wyczekiwania).
    Osoba ucząca się, w wieku do 26 lat, z tytułu umowy zlecenia nie
    podlega żadnym ubezpieczeniom w ZUS, a więc również zdrowotnym -
    autorka wątku jest tego świadoma. Taka osoba może posiadać bezpłatnie
    ubezpieczenie zdrowotne jako członek rodziny osoby ubezpieczonej (np.
    rodzic, małżonek), ale konieczne jest zgłoszenie na druku ZUS ZCZA
    lub ZUS ZCNA przez osobę ubezpieczoną. Jeżeli autorka wątku nie ma
    takiej możliwości, to powinna w szkole złożyć wniosek o zgłoszenie
    przez szkołę do ubezpieczenia zdrowotnego (szkoła nie może odmówić).
    Zasiłek macierzyński i opiekuńczy przysługuje tylko osobom opłacającym
    składkę chorobową. Macierzyński przysługuje osobom bezrobotnym, ale
    prawdopodobnie tylko z prawem do zasiłku dla bezrobotnych.
    Nie znając szczegółów trudno coś więcej doradzać, trzeba pytać w
    urzędzie zatrudnienia, w ZUS, może w Miejskim Ośrodku Pomocy
    Społecznej.

    Pozdr

    --
    wa

  • 8. Data: 2007-03-19 21:52:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    didi napisał(a):
    > jestem zatrudniona na umowę zlecenie

    Albo zatrudnienie, albo zlecenie. Nie może być jedno i drugie.

    > i jestem w ciąży,ponadto uczę się w
    > prywatnej szkole policealnej i mam 25 lat.Mam wielki problem ponieważ
    > nie mam pojęcia czy jestem ubezpieczona.Wiem że mój pracodawca nie

    Od zleceń składki na ZUS i inne takie się należą.

  • 9. Data: 2007-03-19 23:20:08
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w wiadomości news:fad3d4-q03.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Albo zatrudnienie, albo zlecenie. Nie może być jedno i drugie.

    > Od zleceń składki na ZUS i inne takie się należą.

    Ale nie od uczniów i studentów do 26 lat, a autorka wątku ma 25 lat.

    Pozdr

    --
    wa

  • 10. Data: 2007-03-20 00:06:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wektor napisał(a):

    > Ale nie od uczniów i studentów do 26 lat, a autorka wątku ma 25 lat.

    Studia zostawiłem za sobą jakiś czas temu ;) ale o ile pamiętam wtedy
    ubezpieczenie "szło" jakoś przez uczelnię... Coś się zmieniło?