  • 1. Data: 2007-03-19 12:31:38
    Temat: umowa kupna sprzedaży lub faktura
    Od: "milutki" <n...@a...pl>

    Czy mam prawo żadać od sprzedawcy faktury lub w przypadku jej niemożliwości
    wystawienia umowy kupna/sprzedaży ?

    Po kupnie towaru na aukcji, sprzedawca wykręca się od wystawienia
    jakiegokolwiek dokumentu stwierdzeniem że on nic nie zaznaczył w aukcji a ja
    przede zakupem o niczym nie mówiłem. (więc nie chce wystawić)

    Jakto jest w świetle prawa? Musi nie musi, a może tylko może ?
    Jak problem teraz rozwiązać?
    Umowa jest mi potrzebna aby towar wart <1000zł wciągnąć na firmę w koszta.

  • 2. Data: 2007-03-19 12:36:50
    Temat: Re: umowa kupna sprzedaży lub faktura
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 19 Mar 2007 13:31:38 +0100, milutki napisał(a):

> [...]
    > Jak problem teraz rozwiązać?
    > Umowa jest mi potrzebna aby towar wart <1000zł wciągnąć na firmę w koszta.

    Czy sprzedawca to firma, czy osoba nieprowadząca DG?

  • 3. Data: 2007-03-19 12:44:50
    Od: "milutki" <n...@a...pl>

    > Czy sprzedawca to firma, czy osoba nieprowadząca DG?
    A skąd mam wiedzieć czy osoba fizyczna nie prowadzi działalności?

    Nie rządam faktury wystarczy mi umowa kupna sprzedaży więc może i być
    prywatną osobą.

  • 4. Data: 2007-03-19 21:40:25
    Od: "M." <...@...pl>

    Użytkownik "milutki" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    > A skąd mam wiedzieć czy osoba fizyczna nie prowadzi działalności?
    >
    > Nie rządam faktury wystarczy mi umowa kupna sprzedaży więc może i być
    > prywatną osobą.

    Podpinam się pod wątek. Moje pytanie jest jeszcze takie: czy sprzedający ma
    prawo podnieść cenę towaru o 2% z tytułu wystawienia umowy kupna -
    sprzedaży?
    M.

  • 5. Data: 2007-03-19 23:33:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    M. napisał(a):

    > Podpinam się pod wątek. Moje pytanie jest jeszcze takie: czy sprzedający ma
    > prawo podnieść cenę towaru o 2% z tytułu wystawienia umowy kupna -
    > sprzedaży?

    Oczywiście, że nie. Ale jakie to ma znaczenie, skoro podatek i tak
    powinien zapłacić kupujący ;)

  • 6. Data: 2007-03-20 20:56:18
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    milutki napisał(a):
> [...]
    > Jak problem teraz rozwiązać?
    > Umowa jest mi potrzebna aby towar wart <1000zł wciągnąć na firmę w koszta.

    Zdaje się, że aukcja jest jednoznaczna z zawarciem umowy
    kupna-sprzedaży... Nie wiem, może wystarczy wydrukować aukcję? :)