  • 1. Data: 2009-01-13 09:29:25
    Temat: Darowizna
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Witam
    Taki problem: babcia (moja mama) chce dać pewną sumę pieniędzy wnukom (moim
    dzieciom). Dzieci mają konta, starsza córka jest pełnoletnia od niedawna i
    ma swoje konto w banku, syn niepełnoletni ma w mBanku izzyKONTO. Czy taka
    darowizna podlega jakimś opodatkowaniom? Wiem że zgłasza się do skarbówki (w
    2008 zgłaszałem swoją darowiznę od mamy), ale czy teraz można zrobić
    darowiznę moim dzieciom? Nie przywalą mi jakiegoś podatku?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-13 14:14:20
    Temat: Re: Darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr wrote:
    > Witam
    > Taki problem: babcia (moja mama) chce dać pewną sumę

    ile?

  • 3. Data: 2009-01-13 17:42:49
    Od: "TataPsychopata" <p...@k...net.pl>

    > ile?

    A to istotne? Powiedzmy 5000 zł.

  • 4. Data: 2009-01-13 18:36:13
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > zgłasza się do skarbówki (w 2008 zgłaszałem swoją darowiznę od mamy),
    > ale czy teraz można zrobić darowiznę moim dzieciom? Nie przywalą mi

    http://darowizny.wieszjak.pl/podatek-od-darowizn/802
    90,Jakiej-darowizny-nie-trzeba-zglaszac-do-urzedu-sk
    arbowego.html

  • 5. Data: 2009-01-13 18:39:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TataPsychopata wrote:

    > A to istotne?

    istotne, bo od tego zależy co dalej trzeba zrobić

    > Powiedzmy 5000 zł.

    to napisz jak już będziesz wiedział.
    Sorry, ale nie chce mi się pisać teraz, a za chwilę coś innego
    odpowiadając na pytanie "a co będzie jak to będzie 10 tyś a nie 5 tys".