    From: "Piotr" <p...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Darowizna
    Date: Tue, 13 Jan 2009 10:29:25 +0100

    Witam
    Taki problem: babcia (moja mama) chce dać pewną sumę pieniędzy wnukom (moim
    dzieciom). Dzieci mają konta, starsza córka jest pełnoletnia od niedawna i
    ma swoje konto w banku, syn niepełnoletni ma w mBanku izzyKONTO. Czy taka
    darowizna podlega jakimś opodatkowaniom? Wiem że zgłasza się do skarbówki (w
    2008 zgłaszałem swoją darowiznę od mamy), ale czy teraz można zrobić
    darowiznę moim dzieciom? Nie przywalą mi jakiegoś podatku?