  • 1. Data: 2020-03-31 20:02:57
    Temat: Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila w swojej szkole?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.wp.pl/milion-zlotych-zadoscuczyni
    enia-dla-ofiary-ksiedza-pedofila-jest-wyrok-sadu-naj
    wyzszego-6494775791908993a
> [...]
    > wyrok Sądu Najwyższego
    >
    > Sąd Najwyższy podjął we wtorek decyzję ws. kasacji Towarzystwa
    > Chrystusowego do wyroku przyznającego zadośćuczynienie ofierze księdza
    > pedofila. Katarzyna może zatrzymać milion złotych, które jej
    > przyznano. To pierwszy taki wyrok dotyczący pedofilii w Kościele, w
    > którym uznano odpowiedzialność kościelnej instytucji za działania
    > księdza. [...]
    > Towarzystwo Chrystusowe przekonywało wówczas, że zakon nie może ponosić
    > odpowiedzialności za przestępstwa księdza, a przełożeni nie wiedzieli

    Ile kosztuje i będzie kosztowało ubezpieczenie od takich zadośćuczynień?
    [ cena pójdzie ostro w górę ]

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-04-01 01:12:32
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

> [...]
    wyzszego-6494775791908993a

    > Ile kosztuje i będzie kosztowało ubezpieczenie od takich zadośćuczynień?

    nauczyciele podlegają jakiemuś prawu jakiegoś państwa nauczycielskiego która to
    organizacja systemowo chroniła pedofilów ?

    weź ty filipek pierdolnij się w głowę raz a porządnie bo coraz większe pierdy
    sadzisz

  • 3. Data: 2020-04-01 10:09:24
    Od: Kviat

    W dniu 31.03.2020 o 20:02, A. Filip pisze:
    > https://wiadomosci.wp.pl/milion-zlotych-zadoscuczyni
    enia-dla-ofiary-ksiedza-pedofila-jest-wyrok-sadu-naj
    wyzszego-6494775791908993a

    Nie. Samorząd nie odpowiada za nauczyciela pedofila.
    Ponieważ samorządy nie biorą czynnego udziału w ukrywaniu pedofilów, nie
    ukrywają dokumentacji, nie chowają ich w domach dla emerytowanych
    nauczycieli i nie przenoszą ich ze szkoły do szkoły (w tym do szkół na
    innych kontynentach) żeby blokować albo utrudniać śledztwa.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2020-04-01 10:44:23
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:
> [...]
    > nauczycieli i nie przenoszą ich ze szkoły do szkoły (w tym do szkół na
    > innych kontynentach) żeby blokować albo utrudniać śledztwa.

    A do kurwy nędzy zacytujesz z nie skasowanego przez SN wyroku jak ten
    konkretny zakon który milion zabulił miał ukrywać tego konkretnego
    pedofila? Czy tak sobie otwartym tekstem nadajesz że Sąd Najwyższy
    przyklepał odpowiedzialność tego zakonu za poprzednich pedofilii KRK w
    innych krajach/zakonach/diecezjach? W jakim świetle takie *twoje*
    założenie stawia sędziów Sądu Najwyższego?

    Dla mnie ten wyrok jest "jeszcze jest do przyjęcia" jeśli logika jego
    odpowiedzialności finansowego będzie stosować się także np. "do szkół"
    (głównie samorządowych) albo zostanie bardzo wyraźnie wyjaśnione na
    gruncie _prawa jednakowego dla wszystkich_ dlaczego nie.

    Twój wywód jak dla mnie per analogia sprowadza się do odpowiedzialności
    samorządu Krakowa jak tam złapią pedofila nauczyciela za wcześniejszych
    pedofilii nauczycieli ze szkół w Warszawie jak się okaże że samorząd tam
    się nie rwał na nich donosić.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2020-04-01 11:17:26
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

> [...]
    > organizacja systemowo chroniła pedofilów ?
    >
    > weź ty filipek pierdolnij się w głowę raz a porządnie bo coraz większe pierdy

    Sąd Najwyższy "nie skasował" wyroku nakazującego zapłatę miliona PLN
    państwu Watykan? Zauważyłeś że tu jest grupa prawo a nie polityka?
    Zabulił jeden konkretny zakon za czyny swojego jednego
    członka/"pracownika" o których twierdził że nie miał pojęcia.

    Żaden dziennikarzyny w doniesieniach które czytałem nie zacytował z
    uzasadnienia wyroku sądu co zakon wiedział albo miał obowiązek wiedzieć
    albo że "ksiądz gwałcił w ramach obowiązków służbowych" wiec zakon ma
    bulić czy wiedział czy nie wiedział,

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2020-04-01 11:30:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 01 Apr 2020 11:17:26 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Zabulił jeden konkretny zakon za czyny swojego jednego
    > członka/"pracownika" o których twierdził że nie miał pojęcia.

    Kłamstwo ma kacze nogi:

    "Często zabierał mnie na plebanię w Stargardzie. Jedliśmy obiad ze
    wszystkimi księżmi, a potem brał mnie do swojego pokoju. Nie rozumiem,
    dlaczego nikt nie reagował. Ja byłam bardzo drobną dziewczynką, wszyscy
    widzieli, jaka jest między nami różnica wieku, a księża się nie dziwili, że
    śpię u niego. Jak chciałam skoczyć z okna z ósmego piętra, to powiedział,
    że opętał mnie szatan. Zabrał mnie do znajomego egzorcysty w Szczecinie i
    nawet tam poprosił o wspólny pokój na noc.
    Kazał mi jechać z nim do Częstochowy. On często tam bywał, bo prowadził
    grupy pielgrzymkowe. Tam, w kościele, kazał mi iść do konfesjonału. ,,Chodź,
    powiesz całą prawdę i zobaczymy, jak Bóg zareaguje" - krzyknął.
    Opowiedziałam księdzu w konfesjonale wszystko. A on zwyzwał mnie od kurew.
    Powiedział, że nigdy nie dostanę rozgrzeszenia i mam się wynosić z
    kościoła. Pamiętam, że był taki zbulwersowany, czerwony. Wybiegłam z
    płaczem. Ksiądz Roman za mną. Uśmiechał się przez całą drogę powrotną.
    Gdy prokuratura wszczęła śledztwo przeciwko księdzu, w ogłoszeniach
    duszpasterskich parafii św. Józefa w Stargardzie Szczecińskim
    zapowiedziano: ,,Decyzją władz Towarzystwa Chrystusowego ks. Romana
    przeniesiono do pracy w Anglii. Pożegnanie odbędzie się w czwartek o 19.15.
    Pragniemy podziękować Bogu za wspólny czas".

    Ksiądz został aresztowany, zanim wyjechał do Anglii, w czerwcu 2008 roku.
    Miał wtedy 32 lata. W jego laptopie znaleziono treści pedofilskie i
    korespondencję z innymi dziećmi."

    https://wyborcza.pl/duzyformat/7,127290,21210057,ped
    ofilia-w-kosciele-ksiadz-gwalcil-13-latke-nadal-odpr
    awia.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2020-04-01 11:51:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    > korespondencję z innymi dziećmi."
    >
    > https://wyborcza.pl/duzyformat/7,127290,21210057,ped
    ofilia-w-kosciele-ksiadz-gwalcil-13-latke-nadal-odpr

    Czyli _udowodniona_ wina/"wina" zakonu skazanego na milion PLN w twojej
    wersji polega na tym że już po wszczęciu śledztwa przez prokuraturę
    publicznie ogłosił z wyprzedzeniem że chce wysłać (wtedy tylko)
    oskarżanego do kraju z którego dałoby się go ściągnąć Europejskim
    Nakazem Aresztowania? Taką winę wyceniasz na milion?

    Czy prokuratura _w tamtym momencie_ nie miała podstaw do zastosowania
    środka zapobiegawczego w postaci zakazu wyjazdu z Polski czy też
    "chroniła pedofila"?

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2020-04-01 12:02:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 01 Apr 2020 11:51:53 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

> [...]
    > oskarżanego do kraju z którego dałoby się go ściągnąć Europejskim
    > Nakazem Aresztowania? Taką winę wyceniasz na milion?

    Masz rację; gdyby dziecko było gwałcone w obecności przeora, albo, jeszcze
    lepiej, także przez niego, wtedy można ewentualnie deliberować o winie
    zakonu.
    Z reportażu wynika, że nikt nic nie wiedział i nie widział, bo wszystko
    działo się w leśnej głuszy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2020-04-01 12:26:52
    Temat: Re: Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila/"wariata" w swojej szkole?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvn24.pl/polska/milion-odszkodowania-dla-ofi
    ary-ksiedza-pedofila-sad-najwyzszy-oddalil-kasacje-t
    owarzystwa-chrystusowego-4520880
    > Sam ksiądz Roman B. został skazany na karę 4,5 roku leczenia
    > psychiatrycznego na oddziale szpitalnym w zakładzie karnym. Wyrok
    > został złagodzony o pół roku. Ostatecznie skazany wyszedł na wolność
    > dwa lata później.

    Łagodne sądy i sędziów dla pedofilii w Polsce dalej mamy?

    Roman P. wykpił się 42 dniami obserwacji psychiatrycznej i to miała
    być według niego właściwa kara.

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2020-04-01 12:56:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > zakonu.
    > Z reportażu wynika, że nikt nic nie wiedział i nie widział, bo wszystko

    Ależ ja jestem *wyłącznie* za tym by samorządy dokładnie na takich
    samych postawach odpowiadały finansowo za nauczyciela pedofila.
    Przecież szkoły (np. w Warszawie) nie są w leśnej głuszy! :-)

    Tak jak pisałem: jak to są/będą zasady "jednakowe dla wszystkich" to
    najwyżej powiem "ciężkie prawo ale prawo". Moje uczucia będą mieszane z
    bilansem niemal neutralnym. *Na razie* nie widać czy to jest prawo
    jednakowe dla wszystkich być może dlatego ze *nowy* standard
    odpowiedzialności finansowej za pedofila "pracownika" na podobną kwotę nie
    został *jeszcze* "przetestowany" np. na szkołach (samorządowych).

    AFAIK Jak wypłacono 250_000 PLN rodzinom za ofiary Smoleńska-2010 to
    wysokość odszkodowań "za śmierć" wzrosła w innych sprawach *też*.
    Taka "Zmiana dla wszystkich przez przykład co miał być dla wybranych".

    --
    A. Filip