  • 1. Data: 2020-03-30 18:06:07
    Temat: Uregulowanie kontaktów z dziadkami.
    Od: l...@g...com

    Mój mąż zmarł w grudniu 2019roku. Jego rodzice od tego dnia nie kontaktują się że
    mną. Jestem przez nich straszona i dwa razy pobita przez ich rodzinę.
    Z mężem mieliśmy dwie córki 2 i 4 lata, ze wzgledu na chorobę teściowej i jej wyjazd
    do kliniki córki widziały się z nimi tylko sporadyczne od kwietnia 2019. Oni cały
    czas mi grożą że mi je odbiorą.
    Złożyli wniosek do Sądu o uregulowanie widzeń, w kazdą 3 i 4 sobotę miesiąca od 9do
    15 i 1 sobotę od 10 do 19
    Bez mojej obecności i poza miejscem zamieszkania.
    Jakie ja mam prawa w takiej sytuacji, co w sytuacji gdy dostaną te widzenia a ja będę
    chcieć się wyprowadzić poza granice Polski.
    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2020-03-30 18:19:04
    Temat: Re: Uregulowanie kontaktów z dziadkami.
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    l...@g...com w
    ups.com>:

    > Mój mąż zmarł w grudniu 2019roku. Jego rodzice od tego dnia nie kontaktują się że
    mną.

    Nie podałaś dnia.

    > Jestem przez nich straszona

    Albo rybki albo cipki!

    > Z mężem mieliśmy dwie córki 2 i 4 lata,

    Ja rozumiem, że mąz zmarł, ale dlaczego w czasie przeszłym o córkach
    piszesz?

    > Złożyli wniosek do Sądu o uregulowanie widzeń, w kazdą 3 i 4 sobotę miesiąca od 9do
    15 i 1 sobotę od 10 do 19

    Czyli w każdą sobotę do 19, a w 3 i 4 od 9 a nie 10

    Dobry bełkot, wielu prawiczków ze swoim się dołączy

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2020-03-30 18:28:31
    Od: l...@g...com

    Po co od razu tak chamsko na kilka błędów?
    W 3 i 4 sobotę od 9 do 15. A w 1 sobotę od 9 do 19. Pasuje?
    Godziny i dni spisałam z wniosku oddanego przez nich do Sądu.
    -z mężem mamy dwie córki. To również teraz pasuje?
    Opisuje jaka jest sytuacja, potwierdzona wieloma dowodami złożonymi wraz z odwołaniem
    do Sądu.

  • 4. Data: 2020-03-30 19:21:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Weź prawnika (prawniczkę).
    Przy niskich dochodach i małym majątku możesz złożyć wniosek do sądu o zwolnienie z
    kosztów (warto nawet jeżeli to nie Ty wnosiłaś i
    opłacałaś pozew, bo na koniec postepowania sąd może obciążyć Ciebie kosztami
    pełnomocnika dziadków) i o pomoc prawną z urzędu, choć
    z "urzędówkami" różnie można trafić na sumiennych lub niesumiennych adwokatów/radców.
    Przy wielu instytucjach udzielają bezpłatnej pomocy prawnej.
    Jest też tania pomoc internetowa, zwykle od magistrów prawa (bez uprawnień
    adwokackich/radcowskich), to niedrogo wychodzi.
    Każde pobicie czy naruszenie przez osoby trzeciej Twojej nietykalności cielesnej
    zgłaszaj na policji (osobiście lub pisemnie
    najlepiej do prokuratury rejonowej, bo policja to młotki), także dla celów
    dowodowych, najlepiej poparte obdukcją lekarską.

    -----
    wrote in message news:5b5ddf4e-7117-4e31-aeff-393ef574bc43@googlegrou
    ps.com...

  • 5. Data: 2020-03-31 00:54:19
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-30 o 18:06, l...@g...com pisze:
> [...]
    > Jakie ja mam prawa w takiej sytuacji, co w sytuacji gdy dostaną te widzenia a ja
    będę chcieć się wyprowadzić poza granice Polski.

    Matka mówi NIE. Decyzja matki dziecka jest najważniejsza.
    Pisz do Elżbiety Jaworowicz, TVP- Sprawa dla reportera.

    --
    animka

  • 6. Data: 2020-03-31 15:29:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Animka <a...@t...ja.wp.pl> wrote:

    > Matka mówi NIE. Decyzja matki dziecka jest najważniejsza.

    Bzdura. Ważne jest to, co się w sądzie udowodni. Jeśli dziadkowie wezmą
    papugę a autorka nie, to zrobią ją tak, jak tylko będą chcieli.

  • 7. Data: 2020-03-31 15:30:41
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    l...@g...com wrote:

    > Złożyli wniosek do Sądu o uregulowanie widzeń, w kazdą 3 i 4 sobotę
    > miesiąca od 9do 15 i 1 sobotę od 10 do 19 Bez mojej obecności i poza
    > miejscem zamieszkania.

    Jest w ogóle możliwe, że taki wniosek by przeszedł? Rozumiem, że rodzic ma
    prawo widywać się z dzieckiem, ale dziadkowie?

    Tak czy inaczej -- idź z tym do prawnika, niech on prowadzi sprawę. Trochę
    to kosztuje, ale będziesz miała pewność, że dziadkowie z zemsty nie
    dostaną w swoje łapy twoich dzieci bez żadnej kontroli.

  • 8. Data: 2020-03-31 16:14:51
    Od: l...@g...com

    Dla mnie ten wniosek też był szokiem. Ale jak się okazało mają do tego prawo.
    Adwokata już załatwiam. Ale o całkowity zakaz widzeń podobno może być ciężko.

  • 9. Data: 2020-03-31 17:57:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.03.2020 o 18:06, l...@g...com pisze:
    > Mój mąż zmarł w grudniu 2019roku. Jego rodzice od tego dnia nie
    > kontaktują się że mną. Jestem przez nich straszona

    Intrygujące pozostaje, jak Cie straszą, skoro się nie kontaktują. Nie
    czepiał bym się, gdyby nie to, że kwestia ta może mieć znaczenie w
    ocenie materiału.

> [...]
    > 4 lata, ze wzgledu na chorobę teściowej i jej wyjazd do kliniki córki
    > widziały się z nimi tylko sporadyczne od kwietnia 2019. Oni cały czas

    Jak grożą, skoro się nie kontaktują? A ma to o tyle znaczenie, że w
    niektórych wypadkach może stanowić stalking, a tu już można by było
    złożyć zawiadomienie o przestępstwie z wnioskiem o zakaz zbliżania się.

> [...]
    > miejscem zamieszkania. Jakie ja mam prawa w takiej sytuacji, co w
    > sytuacji gdy dostaną te widzenia a ja będę chcieć się wyprowadzić

    Będą musieli za tę granicę wyjechać. Gdyby mąż żył, rozwiedli byście się
    i mając obydwoje prawa rodzicielskie byłby taki problem, no to wówczas
    byłby problem, bo Sąd wyznaczyłby miejsce widzenia w Polsce i musiałabyś
    dziecko przywozić. Ale teraz, jeśli wyjedziesz za granicę, to przede
    wszystkim władnym do ustalenia widzenia będzie sąd właściwy dla miejsca
    Twojego pobytu. Prawo rodzinne jednoznacznie określa, ze miejsce pobytu
    dziecka ZASADNICZO jest przy rodzicach. jednego nie ma, no to problem
    jest akademicki. Dziecko ma by ć z Tobą, zaś nie widzę p[odstaw, by
    Tobie ograniczyć możliwość przemieszczania się.

    Z punktu widzenia polskiego prawa zastosowanie będzie mieć Ustawa z dnia
    4 lutego 2011 r. Prawo prywatne międzynarodowe. Dokładnie art. 59 tej
    ustawy. Jeśli nawet uznamy, że nie do końca o opiekę i kuratelę chodzi
    (a też mam taką wątpliwość) to wówczas ma zastosowanie art. 68, a tu już
    nie ma raczej wątpliwości, że będzie to prawo kraju pobytu dziecka.

    W znanych mi wypadkach sąd wyznacza z reguły, że osoba uprawniona do
    widzenia ma sobie po dziecko przyjechać i go odwieźć. Przy małżonkach
    bywają tu różne "czary", ale w wypadku dziadków, to raczej nie sądzę, by
    sąd zobowiązał Cie do wożenia tego dziecka gdziekolwiek.

    W wypadku jednej miejscowości, to może być nie problem, ale jakbyś
    zamieszkała we Francji, to podróż z dziećmi dwa razy w miesiącu może być
    kosztowna i męcząca.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2020-03-31 23:16:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-03-31 15:30, Queequeg wrote:

    > Jest w ogóle możliwe, że taki wniosek by przeszedł? Rozumiem, że rodzic ma
    > prawo widywać się z dzieckiem, ale dziadkowie?

    skoro mogą musieć płacić alimenty to mogą też mieć widzenia, naturalna
    konsekwencja