  • 1. Data: 2020-03-31 22:15:34
    Temat: Kserokopia dowodu osobistego
    Od: Maniak <x...@a...com>

    Muszę przesłać kserokopię mojego dowodu osobistego. Wiem, że niby nie
    mają prawa żądać,
    ale ja mogę tylko zrezygnować z usługi.
    Z doświadczenia innych osób wynika, że akceptowana jest kserokopia z
    zamaskowanymi
    niektórymi danymi, chociaż które to mogą być dane nikt nie wie. Ale chcę
    spróbować,
    Które z danych na dowodzie osobistym są szczególnie istotne jeśli chodzi
    o niebezpieczeństwo
    jego wykorzystania do wzięcia kredytu lub tp?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-04-01 08:28:20
    Temat: Re: Kserokopia dowodu osobistego
    Od: Karol <y...@j...pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2020 22:15:34 +0200, Maniak napisał(a):

> [...]
    > o niebezpieczeństwo
    > jego wykorzystania do wzięcia kredytu lub tp?

    może najpierw zamiast skanu dowodu inaczej potwierdzić swoją tożsamość ?

    https://abywiedziec.info.pl/ludzie/n/potwierdzenie_t
    ozsamosci.html

  • 3. Data: 2020-04-02 13:47:42
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 31.03.2020 o 22:15, Maniak pisze:
    > Muszę przesłać kserokopię mojego dowodu osobistego.

    A próbowałeś sposobu, który podałem na pl.biznes.banki?

    Grzegorz Tomczyk

  • 4. Data: 2020-04-05 19:40:39
    Od: Maniak <x...@a...com>

    W dniu 01.04.2020 o 08:28, Karol pisze:

    > może najpierw zamiast skanu dowodu inaczej potwierdzić swoją tożsamość ?
    >
    > https://abywiedziec.info.pl/ludzie/n/potwierdzenie_t
    ozsamosci.html
    Bardzo dziękuję.

    Moje pytanie było zawiązane z wymaganiami dotyczącymi zagrania w Lotto
    przez Internet.
    Nie wiem nawet czy teraz kolektury są otwarte, bo wypełniam od razu
    kupon na 10 gier i ostatni raz było to jeszcze
    przed ogłoszeniem ograniczeń związanych z wirusem.

    Na
    stronie:https://niebezpiecznik.pl/post/lotto-bez-prz
    esylania-dowodu-teoria-vs-praktyka/?similarpost
    jest taki wpis z 21.12.2018:
    Nie da się przez ePUAP (Profil Zaufany) przynajmniej w obecnym systemie
    prawnym. Lotto nie jest instytucją publiczną
    tylko spółką, nie może mieć skrzynki podawczej i wystawiać UPO.

    Czy coś się w przepisach pod tym względem się zmieniło?

    Ponadto wg strony:
    https://niebezpiecznik.pl/post/jak-grac-w-lotto-prze
    z-internet-bez-przesylania-skanu-dowodu/
    na podstawie Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
    finansowaniu terroryzmu trzeba jeszcze oświadczyć:
    - jakie ma się źródło dochodu
    - czy korzysta się z bankowości prywatnej , czyli innymi słowy czy jest
    się osobą zamożną
    - czy zajmuje się eksponowane stanowisko polityczne lub jest się
    członkiem takiej rodziny czy  współpracownikiem takiej osoby
    Dlaczego oddając kupon w kolekturze nie trzeba składać takich oświadczeń?