  • 1. Data: 2020-03-28 20:17:09
    Temat: Co tu taka CISZA?
    Od: z <...@...pl>

    TSUE orzekł przecież że sędzia nie może zadawać pytanie do TSUE o to czy
    inny sędzia jest DOBRY czy NIEDOBRY.

    Żaden z szanownych "prawników" nie skomentuje? ;-)

  • 2. Data: 2020-03-28 22:28:33
    Temat: Re: Co tu taka CISZA?
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2020 o 20:17 z <...@...pl> pisze:

    > TSUE orzekł przecież że sędzia nie może zadawać pytanie do TSUE o to czy
    > inny sędzia jest DOBRY czy NIEDOBRY.
    >
    > Żaden z szanownych "prawników" nie skomentuje? ;-)

    Widać pogodzili się, że problem rozwiąże prędzej koronawirus, niż
    "zagranica".

    --
    Trefniś

  • 3. Data: 2020-03-28 22:33:56
    Od: r...@o...pl

    W dniu sobota, 28 marca 2020 20:17:33 UTC+1 użytkownik z napisał:
    > TSUE orzekł przecież że sędzia nie może zadawać pytanie do TSUE o to czy
    > inny sędzia jest DOBRY czy NIEDOBRY.

    Nie doczytałeś - w pytaniu chodziło o to, czy inny sędzia jest ZARAŻONY
    czy NIE ZARAŻONY, ale bez wskazania czym - nie dziwne, że odesłano pytających
    gdzie indziej :P

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 4. Data: 2020-03-29 08:34:22
    Od: z <...@...pl>

    ZARAŻONY czy NIEDOBRY

    Jeden ciul

    Chodzi o to że nie można PYTAĆ.

    Sędzia nie ma takich KOMPETENCJI

    To jest bezczelne nadużycie WADZY ;-)

  • 5. Data: 2020-03-29 09:44:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2020 08:34:22 +0200, z napisał(a):

    > ZARAŻONY czy NIEDOBRY
    >
    > Jeden ciul
    >
    > Chodzi o to że nie można PYTAĆ.
    >
    > Sędzia nie ma takich KOMPETENCJI
    >
    > To jest bezczelne nadużycie WADZY ;-)

    Nie da się rozmawiać z matołem który nie wie że użycie dużych liter w
    konwencji usenetowej oznacza krzyk. Wychodzi na moje - czym krótsza
    ksywa tym większy matoł.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2020-03-29 10:04:08
    Od: z <...@...pl>

    Ale o wyroku już nie napiszesz?

    Bo niewygodny? Bo TSUE (uwaga duże litery ;-) ) NIEDOBRY?

    Bo nie potrafisz?

  • 7. Data: 2020-03-29 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik z ...@...pl ...

    > TSUE orzekł przecież że sędzia nie może zadawać pytanie do TSUE o to
    > czy inny sędzia jest DOBRY czy NIEDOBRY.

    To jest oczywiście nieprawda.
    Ale przeniez nie jestes tutaj od niuansowania.
    Siekiera i tniemy!
    ;-P

    > Ĺťaden z szanownych "prawnikĂłw" nie skomentuje? ;-)

    Komisja Europejska odnotowała w czwartek wyrok Trybunału Sprawiedliwości
    UE w sprawie systemu dyscyplinarnego wobec sędziów w Polsce podkreślając,
    że orzeczenie to nie ma wpływu na postępowanie toczące się w związku z
    jej skargą.

    Wielka izba TSUE uznała tego dnia, że wnioski dwóch polskich sądów o
    odpowiedĹş na pytania zadane w trybie prejudycjalnym w sprawie nowego
    systemu postępowania dyscyplinarnego wobec sędziów są niedopuszczalne.
    Sędziowie z Luksemburga orzekli, że sprawy, na kanwie których zwrócono
    się do TSUE, nie są powiązane z prawem UE.

    "Komisja przyjmuje do wiadomości wyrok Trybunału Sprawiedliwości wydany w
    trybie prejudycjalnym na podstawie wniosku złożonego przez dwa sądy
    powszechne w Polsce. Trybunał uznał wnioski o wydanie orzeczenia w trybie
    prejudycjalnym za niedopuszczalne ze względów proceduralnych" - napisał w
    komentarzu przekazanym PAP rzecznik KE Christian Wigand.

    TSUE odrzucił pytania polskich sądów ws. systemu postępowania
    dyscyplinarnego Âť
    Jak zaznaczył orzeczenie to nie jest powiązane i nie ma wpływu na toczące
    się postępowanie w sprawie o naruszenie prawa UE dotyczące systemu
    dyscyplinarnego dla sędziów w Polsce. KE zwróciła się w tej kwestii do
    TSUE w październiku ubiegłego roku.

    Wigand zwrócił uwagę, że Trybunał zauważył, że prawo krajowe nie może
    narażać sędziów na postępowanie dyscyplinarne ze względu na to, że
    zwrócili się do TSUE z wnioskiem o wydanie orzeczenia w trybie
    prejudycjalnym.

    W sprawie skierowanej do Trybunału jesienią 2019 roku, KE złożyła wniosek
    o zastosowanie środków tymczasowych, by "zamrozić" działanie Izby
    Dyscyplinarnej do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia sporu. Bruksela
    argumentowała, że zdecydowała o skierowaniu skargi, aby chronić polskich
    sędziów "przed kontrolą polityczną".

    KE uzasadniała, że nowy system środków dyscyplinarnych nie zapewnia
    niezależności i bezstronności Izby Dyscyplinarnej SN, w skład której
    wchodzą wyłącznie sędziowie wybrani przez Krajową Radę Sądownictwa, którą
    z kolei powołuje Sejm w procedurze o charakterze politycznym. Na razie
    nie wiadomo, kiedy Trybunał podejmie decyzję w tej sprawie.

    https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1464158,ke-wyro
    k-tsue-w-sprawie-
    systemu-dyscyplinarnego-wobec-sedziow-bez-wplywu-na-
    nasza-sprawe.html

    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1463982,tsue-
    pytania-
    prejudycjalne-sedziowie-system-postepowanie-dyscypli
    narne.html

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 8. Data: 2020-03-29 17:40:29
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-03-29 o 12:59, Budzik pisze:
    > To jest oczywiście nieprawda.

    Trybunał uznał wnioski o wydanie orzeczenia w trybie
    prejudycjalnym za niedopuszczalne ze względów proceduralnych.

    Tak wiem... Wydał wyrok w tych konkretnych sprawach ale _tysiące_
    polskich sędziów czekało w blokach startowych aby zapytać TSUE czy taki
    a taki sędzie jest dobry czy zły.

    I co? Będą musieli te bloki startowe opuścić ;-)

    Bo oni chcieli w takiej samej procedurze PYTAĆ.

    A TSUE mówi że nie wolno

    I teraz wykaż mądralo że to nieprawda ;-)

  • 9. Data: 2020-03-29 18:11:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

> [...]
    >
    > Bo oni chcieli w takiej samej procedurze PYTAĆ.
    >
    > A TSUE mówi że nie wolno
    >
    > I teraz wykaż mądralo że to nieprawda ;-)

    Napisałes ze sedzia nie moze pytac TSUE o status innych sedziów.
    A TSUE powiedzial ze konkretnie *w tych sprawach* nie moze bo te sprawy
    nie zachaczaja o prawo europejskie. Czyli w innych pewnie moze.
    Ale powiedział tez pare dodatkowych rzeczy.

    W sumie jest to małe zwyciestwo PiS ale z przytupem na "małe".

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 10. Data: 2020-03-29 21:33:05
    Od: n...@o...pl

    z <...@...pl> napisał(-a):

> [...]
    > a taki sędzie jest dobry czy zły.
    >
    > I co? Będą musieli te bloki startowe opuścić ;-)

    A ty na pewno skończyłeś jakąś szkołę, że tak słabo ci idzie czytanie ?
    w tych dwóch sprawach nie było podstaw aby takie zapytania składać.
    W pozostałych mogą być.
    w każdym bądź razie pytać mogą do woli.

    Teraz już zrozumiałeś czy nie?