eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila w swojej szkole? › Re: Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela pedofila w swojej szkole?
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czyli teraz samorząd odpowiada finansowo (do 1mln) za nauczyciela
    pedofila w swojej szkole?
    Date: Wed, 01 Apr 2020 10:44:23 +0200 (CEST)

    Kviat pisze:
> [...]
    enia-dla-ofiary-ksiedza-pedofila-jest-wyrok-sadu-naj
    wyzszego-6494775791908993a

    > Nie. Samorząd nie odpowiada za nauczyciela pedofila.
    > Ponieważ samorządy nie biorą czynnego udziału w ukrywaniu pedofilów,
    > nie ukrywają dokumentacji, nie chowają ich w domach dla emerytowanych
    > nauczycieli i nie przenoszą ich ze szkoły do szkoły (w tym do szkół na
    > innych kontynentach) żeby blokować albo utrudniać śledztwa.

    A do kurwy nędzy zacytujesz z nie skasowanego przez SN wyroku jak ten
    konkretny zakon który milion zabulił miał ukrywać tego konkretnego
    pedofila? Czy tak sobie otwartym tekstem nadajesz że Sąd Najwyższy
    przyklepał odpowiedzialność tego zakonu za poprzednich pedofilii KRK w
    innych krajach/zakonach/diecezjach? W jakim świetle takie *twoje*
    założenie stawia sędziów Sądu Najwyższego?

    Dla mnie ten wyrok jest "jeszcze jest do przyjęcia" jeśli logika jego
    odpowiedzialności finansowego będzie stosować się także np. "do szkół"
    (głównie samorządowych) albo zostanie bardzo wyraźnie wyjaśnione na
    gruncie _prawa jednakowego dla wszystkich_ dlaczego nie.

    Twój wywód jak dla mnie per analogia sprowadza się do odpowiedzialności
    samorządu Krakowa jak tam złapią pedofila nauczyciela za wcześniejszych
    pedofilii nauczycieli ze szkół w Warszawie jak się okaże że samorząd tam
    się nie rwał na nich donosić.

    --
    A. Filip