  • 11. Data: 2011-10-24 18:34:47
    Temat: Re: Czy weksel może podpisać jeden z małżonków
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:j849g0$nh0$1@news.onet.pl...

    > Bo i źle zrozumiałeś. Nie chodzi o wydanie nakazu zapłaty "na żonę",
    > tylko o nadanie nakazowi zapłaty wydanego na męża klauzuli wykonalności
    > uprawniającej do egzekucji z majątku wspólnego małżonków.
    >
    > Podstawa prawna: 787 kpc.

    OK! Zatem po prostu o tym nie wiedziałem. Szkoda, że nie podano tego na
    stronie internetowej, bo by nie było wątpliwości. Zrozumieć zrozumiałem
    dobrze, tylko art. 787 kpc nie znałem :-)

  • 12. Data: 2011-10-24 18:40:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-24 20:34, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > stronie internetowej, bo by nie było wątpliwości. Zrozumieć zrozumiałem
    > dobrze, tylko art. 787 kpc nie znałem :-)

    Mówisz, masz :)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2011-10-24 20:35:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > tylko o nadanie nakazowi zapłaty wydanego na męża klauzuli
    > wykonalności uprawniającej do egzekucji z majątku wspólnego małżonków.

    no potem tylko będziesz musiał wskazać majątek wspólny... :)

    powodzenia.

    jak facet jest sprytnym osobnikiem to będziesz się przez lata po sądach
    włóczył.

  • 14. Data: 2011-10-24 20:37:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-24 22:35, Marek Dyjor pisze:

    > no potem tylko będziesz musiał wskazać majątek wspólny... :)

    W praktyce jest to każdy majątek w małżeństwie o odpowiednim stażu
    (mieszkanie, samochód itp.).

    > jak facet jest sprytnym osobnikiem to będziesz się przez lata po sądach
    > włóczył.

    Tak może być z każdym dłużnikiem, bycie małżonkiem nie jest tutaj czymś
    istotnym.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-10-24 20:52:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > no potem tylko będziesz musiał wskazać majątek wspólny... :)
    >
    > powodzenia.
    >
    > jak facet jest sprytnym osobnikiem to będziesz się przez lata po sądach
    > włóczył.

    Ale nie to było przedmiotem problemu :-)

  • 16. Data: 2011-10-26 23:09:38
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    >
    > Czy weksel własny może być podpisany przez jednego z małżonków (zakładam,
    > że nie mają rozdzielności majątkowej)? Czy też taki weksel będzie

    Za weksel odpowiada wytawca weksla. Problem ściągalności to zupełnie inna
    sprawa.

    Feromon
    elektryk

  • 17. Data: 2011-10-27 04:22:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-27 01:09, Feromon pisze:

    > Za weksel odpowiada wytawca weksla

    Nie zawsze i nie tylko :)

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-10-27 07:59:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Oct 2011, Feromon wrote:

    > Za weksel odpowiada wytawca weksla.

    Bez dopiska "m.in." może to wzbudzać wątpliwości ;)

    > Problem ściągalności to zupełnie inna sprawa.

    Ano inna.

    pzdr, Gotfryd