  • 1. Data: 2003-09-29 11:24:23
    Temat: Czy w takiej sytuacji termin w umowie nadal obowiazuje?
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    Kupilam mieszkanie. Byla to transakcja wiazana - poprzedni wlasciciele za
    pieniadze ode mnie kupili nastepne mieszkanie, w ktorym musieli przeprowadzic
    generalny remont. W akcie notarialnym napisane jest, ze byli wlasciciele maja
    opuscic moje mieszkanie do konkretnego dnia, powiedzmy niech to bedzie 5
    pazdziernika. W miedzyczasie zapewniali mnie, ze remont skoncza wczesniej,
    stad wypowiedzialam umowe najmu mieszkania, ktore zajmowalam do tej pory. Od
    1.10 beda tu juz nowi lokatorzy a co za tym idzie, ja musze sie wyniesc.
    Jednak byli wlasciele mojego mieszkania co chwile przekladaja termin swojej
    wyprowadzki i najprawdopodobniej, mimo wczesniejszych ustnych zapewnien,
    mieszkania przed terminem zawartym w umowie nie zwolnia. Ja jednak nie mam
    gdzie mieszkac. Czy w takiej sytuacji termin zawarty w akcie notarilanym
    nadal obowiazuje? Jestem przeciez wlascicielem mieszkania, nie moge sie do
    niego wprowadzic a nie mam gdzie mieszkac. Czy jest na to jakis paragraf czy
    bede musiala sobie wynajac hotel i cierpliwie czekac na wyprowadzke
    poprzednich lokatorow?

    Pozdrawiam, Kim

  • 2. Data: 2003-09-29 11:51:18
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    Jest to zobowiązanie umowne. Jako takie - wpisane do aktu notarialnego -
    nabiera bezspornego charakteru, a zatem nadaje się do wyegzekwowania na
    drodze egzekucji komorniczej, po wcześniejszym nadaniu klauzuli wykonalności
    przez Sąd Rejonowy (akt notarialny jest tu traktowany jako tytuł
    wykonawczy). Proponuję wezwać (pisemnie) te osoby do opuszczenia, wyznaczyć
    im na piśmie ostateczny termin, wraz z ostrzeżeniem skierowania sprawy na
    drogę egzekucji po bezskutecznym upływie terminu. (Tyle w świetle prawa.
    :-) )

    --
    "Są miejsca, do których docierają tylko nieliczni"

  • 3. Data: 2003-09-29 11:55:57
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    Tyle wiem. Chodzi mi o to, ze maja czas do powiedzmy 5-go pazdziernika (tak
    jest zapisane w umowie) a ja od 1-go nie bede miala gdzie mieszkac.

    Kim

  • 4. Data: 2003-09-29 11:59:35
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    Chodzilo mi o to, czy mozna ich zgodnie z prawem wyrzucic przed uplywem
    terminu zawartego w akcie notarialnym, z uwagi na to, ze nie mam gdzie
    mieszkac.

    Kim

  • 5. Data: 2003-09-29 12:00:11
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    > Tyle wiem. Chodzi mi o to, ze maja czas do powiedzmy 5-go pazdziernika
    (tak
    > jest zapisane w umowie) a ja od 1-go nie bede miala gdzie mieszkac.

    To już twój problem :-)

  • 6. Data: 2003-09-29 12:05:59
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    Niby na jakiej podstawie. Umowa jest umową. Czas opuszczenia mieszkania jest
    oznaczony w akcie . Przed tym terminem twoje roszczenie o opuszczenie
    mieszkania jest przedwczesne i nie zasługuje na ochronę prawną. Nie ma
    takiej możliwości o jaką ci chodzi.

  • 7. Data: 2003-09-29 12:10:26
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    FunnyGuy <f...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > oznaczony w akcie . Przed tym terminem twoje roszczenie o opuszczenie
    > mieszkania jest przedwczesne i nie zasługuje na ochronę prawną. Nie ma

    No to zajebiste mamy prawo w tym kraju nie ma co - czlowiek mimo posiadania
    mieszkania laduje na ulicy. Swietnie.

  • 8. Data: 2003-09-29 12:11:28
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    Chyba że potrafisz udowodnić przed sądem, że była druga umowa ustna, w
    której zobowiązali się do wcześniejszego opuszczenia lokalu, ale zanim
    zapadnie jakiekolwiek orzeczenie Oni pewnie skończą remont i się wyniosą :-)

  • 9. Data: 2003-09-29 12:50:36
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    FunnyGuy <f...@t...pl> napisał(a):

    > Chyba że potrafisz udowodnić przed sądem, że była druga umowa ustna, w
    > której zobowiązali się do wcześniejszego opuszczenia lokalu, ale zanim
    > zapadnie jakiekolwiek orzeczenie Oni pewnie skończą remont i się wyniosą :-)

    Mam co prawda co najmniej dwoch swiadkow na to, ze tak mowili, ale zapewne
    oni byliby w stanie znalezc sobie swoich (choc byloby to skladanie falszywych
    zeznan) - wiec ich slowa przeciwko naszym. A poza tym faktycznie, zanim
    zapadnie orzeczenie juz bedzie po ptakach.

  • 10. Data: 2003-09-29 13:05:56
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik <k...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bl97fh$n2c$...@i...gazeta.pl...

    > No to zajebiste mamy prawo w tym kraju nie ma co - czlowiek mimo
    posiadania
    > mieszkania laduje na ulicy. Swietnie.

    Prawo?? Z prawa trzeba umieć korzystać....

    Monika