  • 11. Data: 2014-04-22 09:43:12
    Temat: Re: Czy to jest wymuszenie?
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Pod częściową ochroną, ale zdrowe gołębie.
    Nie ma czegoś takiego jak podział gatunku na osobniki zdrowe i niezdrowe.
    Gołębie są pod częściową ohroną wszystkie sztuki.
    (
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA, z dnia 12 października 2011 r.,w sprawie
    ochrony gatunkowej zwierząt,Dz.U. 2011 Nr 237, poz 1419, obowiązujący, (...)
    Załącznik nr 2, GATUNKI DZIKO WYSTĘPUJĄCYCH ZWIERZĄT OBJĘTYCH OCHRONĄ
    CZĘŚCIOWĄ
    (...)
    12 gołąb skalny forma miejska Columba livia f. urbana
    (...)
    )

    W tekście ministra czytamy:
    § 7. W stosunku do zwierząt należących do gatunków dziko występujących, o
    których mowa w § 2-4 i 6, wprowadza się następujące zakazy:
    1) umyślnego zabijania;
    (...)
    5) umyślnego niszczenia ich jaj, postaci młodocianych i form rozwojowych;
    (...)
    6) niszczenia ich siedlisk i ostoi;
    7) niszczenia ich gniazd;
    (...)

    O ile pewne punkty, w wyjątkowej sytuacji, gdy wymagają tego względy
    bezpieczeństwa lub sanitarne można obejść sezonowo (to znaczy nie dotyczą),
    o tyle dla np. punktu 5 (umyślnego niszczenia ich jaj, postaci młodocianych
    i form rozwojowych;)
    NIE MA WYJĄTKU. Obowiązuja stale i bezwzględnie. Na szczęście, bo by nas
    robale zjadły.

    > Dokarmianie ich jest wykroczeniem karanym mandatem do 200 zł.
    Tylko w lato, i prawnicy sami się spierają czy jakiś tam wyrok niższej
    instancji jest zgodny z prawem.

    > Ostatnie badania populacji gołębi w Krakowie wykazały że co trzeci jest
    > chory na gruźlicę, a wiekszość przenosi wiecej chorób niż szczury, dlatego
    > raport miał tytuł "Latające szczury".
    > Popieram sąsiadkę.
    Proponuję założyć partię niszczycieli gołębi z godłem "psia kupa", dostać
    się do parlamentu, i zmienić prawo.
    Niedługo wybory (jesienią?), droga wolna.

    A co do Krakowa i fauny, gołębi i kup po psie .
    Wszyscy wiedzą, że w Krakowie jest źle, że pszetępczość zorganizowana jest
    większa niż gdzie indziej (ustawki, zbujstwa) , i że walka z fauną koreluje
    się z siłą mafi.
    Psy i gołębie są atakowane na wstępie pszez mafię, bo utrudniają mafi życie.
    Gołębie i psy pilnują, czego mafia nie znosi, bo mafia za punkt najwyższy
    honoru stawia sobie możliwość wejścia zawsze i wszędzie po trupie.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

  • 12. Data: 2014-04-22 09:47:32
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Nie zmieniaj tematu, zgłoś do prokuratury, niech i oni się
    > pośmieją.

    Nie zmieniam tematu, zapomniałam tylko napisać, że ogłoszenie zawierało
    tylko i wyłącznie 2 cytaty z prawa: rozpożądzenie ministra o tym że gołębie
    są pod częściową ohroną, i wyliczenie czego nie wolno robić z gatunkami pod
    częściową ohroną i ohroną całkowitą,
    oraz cytat z ustawy co za to grozi.
    Zaś fragment o podpaleniu ma związek z wątkiem w sprawie dotyczącym
    czyścicieli kamienic.

  • 13. Data: 2014-04-22 15:44:18
    Temat: [OT]prokuratura a ortografia - Re: Czy to jest wymuszenie?
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 21.04.2014 18:49, RadoslawF pisze:

    > Nie zmieniaj tematu, zgłoś do prokuratury, niech i oni się
    > pośmieją.

    Swoją drogą, jeżeli prokuratura dostanie pismo w "nowoczesnej
    ortografii", to czy ma obowiązek zareagować?

    W sensie - jakie musi być odstęopstwo od normy (językowej, bądź innej)
    żeby urząd mógł powiedzieć "nie zdołaliśmy przeczytać, proszę wysłać
    normalnie"?

    Bo ja jakbym dostał pismo podobnie pisane jak posty S, musiałbym
    najpierw sobie to przepisać/przetłumaczyć z Polskiego-Nowoczesnego na
    Polski-Polski i dopiero byłbym w stanie zrozumieć treść pisaną. Czy
    jakbym był prokuratorem miałbym obowiązek to robić?

    p. m.

  • 14. Data: 2014-04-22 16:45:11
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Swoją drogą, jeżeli prokuratura dostanie pismo w "nowoczesnej ortografii",
    > to czy ma obowiązek zareagować?

    Do prokuratury ostatnio wysyłam pisma w ortografi tradycyjnej.

  • 15. Data: 2014-04-22 17:13:43
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.04.2014 16:45, Stokrotka pisze:

    > Do prokuratury ostatnio wysyłam pisma w ortografi tradycyjnej.

    Ojej, skąd taka niekonsekwencja?

    p. m.

  • 16. Data: 2014-04-22 18:23:41
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Ojej, skąd taka niekonsekwencja?

    Jaka niekonsekwencja? Zawsze tak było.
    Jak się pisze, to ortografia jest mało ważna, najważniejszy jest skutek.

  • 17. Data: 2014-04-22 18:41:20
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.04.2014 18:23, Stokrotka pisze:

    > Jaka niekonsekwencja? Zawsze tak było.

    No czy przypadkiem nie stawiasz się w sytuacji człowieka ociężałego
    umysłowo który "nażuca" bezmyślnie prokuratorowi nielogiczny nawyk?

    p. m.

  • 18. Data: 2014-04-22 18:53:29
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > No czy przypadkiem nie stawiasz się w sytuacji człowieka ociężałego
    > umysłowo który "nażuca" bezmyślnie prokuratorowi nielogiczny nawyk?

    NIe, ja nie nażucam .Słowo nażucać ma w swoim znaczeniu odrobinę oporu ze
    strony odbiorcy.
    Używając ortografi tradycyjnej nie spodziewam się opru z drugiej strony
    pszeciw ortografi tradycyjnej, ponieważ prokurator to człowiek pełnoletni,
    mający ugruntowane nawyki staro.ortograficzne.

  • 19. Data: 2014-04-22 20:12:47
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-22 18:53, Stokrotka pisze:

    > ponieważ prokurator to człowiek
    > pełnoletni, mający ugruntowane nawyki staro.ortograficzne.

    Podobnie jak ugruntowany jest twój debilizm i nieudacznictwo?

    --
    Sonn

  • 20. Data: 2014-04-23 08:33:39
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > § 7. W stosunku do zwierząt należących do gatunków dziko występujących, o
    > których mowa w § 2-4 i 6, wprowadza się następujące zakazy:

    No to jeszcze przytocz te fragmenty które mówią czy można zastrzelić lisa
    chorego na wściekliznę? czy dzika też? a może są inne zwierzęta które gdy są
    chore należy je eliminować? Zobacz też te części które dotyczą zwalczania
    szczurów i innych zwierząt nosicieli chorób zakaźnych! Zobacz też ustawę o
    prawie łowieckim.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.